Wiadomości

  • 4 lutego 2019
  • wyświetleń: 178621

Ile firmy z Czechowic wydają na reklamę

Artykuł sponsorowany:

Czechowiccy przedsiębiorcy, podobnie jak reszta naszego kraju i całego świata coraz więcej budżetu inwestuje w reklamę internetową. Głównym powodem jest wyjątkowo wysoka mierzalność efektów działań reklamowych. Jeszcze kilka lat temu spory nakład budżetu przez regionalnych przedsiębiorców był kierowany w stronę wydruku ulotek i ich dalszy kolportaż.

Aktualnie sytuacja znacząco się odwróciła, ponieważ działy marketingowe i sami przedsiębiorcy zauważyli problem z dotarciem ulotki do docelowej grupy zainteresowanej ich usługami / produktami. Największy problem w tego typu przekazach tradycyjnych to docieranie do dużej grupy odbiorców, którzy są praktycznie na samej górze lejka sprzedażowego.

Rozdając 50 000 ulotek w Czechowicach maksymalnie 0,1%, będzie w ogóle zainteresowanych, pozostała część od razu wyrzuci je do kosza lub przeczyta pierwszy akapit i dopiero wyrzuci. Jeśli produkt / usługa jest skierowana do określonej persony (np. rodziców lub par spodziewających się dzieci - w przypadku sklepu z zabawkami, lub kobiet w wieku 16-50 lat - sklep z bielizną), to cena i czas kolportażu oraz samo zaangażowanie osób roznoszących ulotki będzie wymagał znacznie większych funduszy. Ulotki to oczywiście tylko przykład, tak działa również radio, telewizja i inne zewnętrzne formy reklamy, gdzie próbujemy "wmówić" odbiorcom, że potrzebują właśnie naszego produktu / usługi.

MARKETING ON-LINE

Inaczej wygląda reklama w Internecie, gdzie docieramy do osób, które szukają naszego lub podobnego produktu. Mamy możliwość dobrania zasięgu reklam (zarówno na Facebooku, jak i w Google) docierając z przekazem do ściśle określonej grupy (np. nasi wcześniej wspomniani rodzice lub pary spodziewające się dzieci z okolic Czechowic, lub kobiety w wieku 16-50 lat, które mogą być zainteresowane zakupem bielizny w czechowickim sklepie). Ponadto takie reklamy można dodatkowo jeszcze bardziej uściślić, kierując na jeszcze bardziej zawężone grupy odbiorców, wyświetlając im odpowiednie przekazy reklamowe oraz produkty jeszcze dokładniej pasujące do ich potrzeb (np. osobom, które mieszkają w Czechowicach i ustawiły status o spodziewaniu się dziecka, można wyświetlać reklamę z zakupem beciku oraz pierwszych zabawek dla niemowlaków).

79% naszych Klientów w ramach kampanii SEM korzysta również z pozycjonowania strony w Google. Jej największą zaletą - podobnie jak powyższe przykłady reklam na Facebooku i w Google Ads) jest docieranie do osób, które właśnie w tej chwili poszukują danej usługi / produktu. W naszym społeczeństwie utarło się już stwierdzenie "Wujek Google", "wygooglować", w końcu jest to najpopularniejsza wyszukiwarka, nie zdarzyło nam się nigdy usłyszeć, że ktoś coś "wyyahoojował" :)

STRONY I SKLEPY INTERNETOWE - TWOJA WIRTUALNA WIZYTÓWKA

Aktualnie strona internetowa to nieodzowny element praktycznie każdej firmy i instytucji, która nie tylko pozwala poprawić sprzedaż, docierając do potencjalnych Klientów z całego świata, ale również uprościć życie samym przedsiębiorcom. Dobrze skonstruowana strona powinna pomagać firmie np. przez odpowiadania na standardowo zadawane pytania, prezentując ofertę, galerię zdjęć itd. Powinna również być dostępna na telefonach i tabletach (zestawiając obsługiwane przez nas konta Google Analytics aż 73% użytkowników przeglądając strony/portale/sklepy korzystało z telefonów lub tabletów).

W 2017 roku oddaliśmy 27 projektów stron internetowych i 5 sklepów oraz 3 dedykowane systemy. 2018 rok to wzrost ilości zrealizowanych projektów stron do 35,7 sklepów oraz jeden portal prawniczy.

m16


GOOGLE ADS - SKUTECZNY SPOSÓB NA WYŚWIETLENIA

Google Ads to reklama, którą można promować serwis praktycznie po kilku minutach od jej uruchomienia. Minusem jest z pewnością fakt, że za każde kliknięcie w reklamę trzeba płacić. Naszym zadaniem jest by ten koszt, był jak najmniejszy, a "dostarczani" użytkownicy zainteresowani produktem / usługą.

m16


Porównując rok do roku w kampanii Google Ads, pomimo coraz większej konkurencji praktycznie podwoiliśmy ilość użytkowników przy wzroście budżetu zaledwie o 25%.

ILE WYDAĆ NA SKUTECZNY MARKETING?


Największym problemem jest aktualnie ukrywanie dostępnego budżetu reklamowego. W ramach kompleksowej obsługi marketingowej (Kampania SEM) ustalamy stały, miesięczny budżet, którym dysponujemy według harmonogramu, korzystając ze wszystkich możliwych i optymalnych kanałów dotarcia do potencjalnych Klientów.

Jeśli nie znamy lub nie mamy określonego budżetu, bardzo ciężko dopasować optymalną kampanię reklamową - to tak jakbyśmy poszli do salonu Toyoty i poprosili o ofertę na samochód bez podania kwoty lub przedziału, jaki mamy do dyspozycji. W takich przypadkach trzeba przygotować kilka bardzo różnych cenowo ofert, a Klient musi je również wszystkie przeglądnąć. Każda ze stron traci czas, a my tego nie lubimy robić. :)

Z ŻYCIA WZIĘTE

m16


Nawet na rynku lokalnym kwota miesięczna, jaką inwestują przedsiębiorcy, podwoiła się dzięki czemu oprócz pozycjonowania i kampanii Google Ads mogliśmy wprowadzić dodatkowe kanały sprzedażowe.

Zestawiając dane z umów na kampanie SEM dla Klientów ogólnopolskich również widać tendencję wzrostową. Sklepy i duże strony internetowe o zasięgu ogólnopolskim w 2017 roku dysponowały średnim budżetem 2330 zł netto / msc, a już w 2018 roku średnia kwota na podpisywanych umowach Kampanii SEM wynosiła 4170 zł netto / msc.

KIM JESTEŚMY?

m16


Od 10 lat zajmujemy się pozycjonowaniem i zawsze był to główny filar naszej agencji. Jeśli ktoś potrzebuje produkt / usługę, a nie ma sprawdzonej firmy - zaczyna szukać w Google. Jeśli kogoś boli ząb, zwykle wyszukuje hasła "dentysta Czechowice" lub jeśli chce porównać ceny leczenia kanałowego prawdopodobnie wpisze "leczenie kanałowe Czechowice cena". Naszym zadaniem w pozycjonowaniu jest sprawić by Klienci, z którymi współpracujemy, byli u góry wyników wyszukania.

DLACZEGO KLIENCI WYBIERAJĄ WŁAŚNIE NAS?

m16


Głównym argumentem jest kompleksowość - praktycznie wszystkie działania związane z obsługą i prowadzeniem reklam, opieką i budową stron internetowych, projektami oraz drukiem reklam mogą zlecić nam od A do Z.

Wystarczy jeden numer telefonu: 514-10-16-16 i jeden adres mailowy: biuro@m16.pl, żeby załatwić wszystkie sprawy związane z reklamą.

Comiesięczne raporty i spotkania pozwalają kontrolować dalsze działania, co pozwala naszym Klientom skupić się na sprzedaży produktów / usług.

W cenie jednego etatowego pracownika mają do dyspozycji kompletny dział marketingowy składający się aktualnie z 9 osób, co w zupełności zaspokaja potrzeby większości firm.

Stale reinwestujemy zyski w dalsze poszerzanie wiedzy całego naszego zespołu, z miesiąca na miesiąc dając dodatkowe możliwości dotarcia do nowych Klientów.

W 2018 roku wprowadziliśmy siedmiogodzinny dzień pracy, który w połączeniu z elastycznymi godzinami i możliwością pracy zdalnej pozwala efektywnie wykorzystać dostępny czas, czego dowodem jest stały rozwój zarówno naszego zespołu, jak i osiąganych wyników. Uczestniczyliśmy w największych wydarzeniach branżowych oraz szkoleniach. Nasza agencja ma status Partnera Google, co potwierdza nasze kompetencje.

W ubiegłym roku przeszkoliliśmy 40 firm z branży gastronomicznej na dedykowanych, czterodniowych zajęciach.

m16


Jako agencja marketingowa wspieramy również lokalne inicjatywy i akcje charytatywne. Nawiązaliśmy ścisłą współpracę z Zespołem Szkół Silesia, oprócz przyjmowania uczniów na praktyki, zorganizowaliśmy wewnętrzne prezentacje naszej firmy, a uczniom zainteresowanych pogłębieniem wiedzy z marketingu internetowego udostępniliśmy nasze materiały szkoleniowe. Kilku najbardziej zaangażowanych otrzyma od nas propozycję odbycia stażu po zakończeniu nauki w technikum.

PLANY 2019

W tym roku planujemy kolejny raz powiększyć zespół, tym razem do liczby wyjątkowej, bo już dwucyfrowej. Na terenie Śląska jest bardzo mało agencji specjalizujących się w reklamie internetowej, które stacjonarnie dysponują większym zespołem.

Ten rok to prawdopodobnie również zamknięcie grupy Klientów, którą opiekujemy się w ramach kompleksowej obsługi marketingowej - docelowa liczba Klientów objętych kampanią SEM to 16.

Oprócz dalszego uczestnictwa w szkoleniach, konferencjach i webinarach planujemy zaprosić kilku najbardziej rozpoznawalnych ekspertów na wyłączne, wewnętrzne szkolenie, dzięki którym będziemy mogli dostarczać jeszcze lepsze efekty z kampanii reklamowych.