czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 19 maja 2021
  • wyświetleń: 1177

Fakty i mity na temat skutecznego odchudzania

Materiał partnera:

Szczupła, zdrowa sylwetka to marzenie wielu osób. Najprostszym sposobem prowadzącym do jej uzyskania jest odpowiednia dieta odchudzająca i aktywność fizyczna. Na temat odchudzania narosło jednak wiele mitów.

Fakty i mity na temat skutecznego odchudzania


Które stwierdzenia są prawdziwe, a które fałszywe? W poniższym artykule znajdziesz najpopularniejsze stwierdzenia wraz z wyjaśnieniami.

Produkty typu light nie tuczą



Powyższe stwierdzenie jest nieprawdziwe. Produkty light zazwyczaj zawierają mniej tłuszczu, cukru, a także dostarczają mniej energii, jednakże ich częste i nadmiarowe stosowanie może prowadzić do odkładania się zbędnej tkanki tłuszczowej w organizmie.

Brak śniadań prowadzi do szybszego schudnięcia



To również mit. Mimo że podstawą diety redukcyjnej jest zmniejszanie kaloryczności codziennego jadłospisu, to absolutnie nie oznacza to obowiązku rezygnacji ze śniadań. Wręcz przeciwnie - śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu doby, dodający energii na cały dzień i przyspieszający metabolizm. Dlatego też powinien być odpowiednio skomponowany i zdrowy. Nie należy rezygnować ze śniadań. Usunięcie tego posiłku z menu powoduje wzrost glikemii w ciągu dnia aż o 30%, co w dłuższym czasie może prowadzić do nadwagi i cukrzycy.

Nie można jeść po godzinie 18:00



To bardzo powszechne, a równocześnie błędne stwierdzenie, chyba że chodzisz spać o godzinie 20:00. Specjaliści twierdzą bowiem, że ostatni posiłek w ciągu dnia należy spożyć na ok. 2 godziny przed pójściem spać. Jedzenie po 18:00 nie jest więc zabronione. Należy pamiętać, że nie ma magicznej godziny w ciągu doby, od której zaczynamy tyć. Wszystko zależy od trybu życia, codziennej diety i liczby kalorii spożywanej w ciągu dnia. Warto przy tym pamiętać o tym, że kolacja powinna być lekkostrawna.

Suplementacja nie przynosi efektów



To kolejny mit. Dobrze dobrana do potrzeb i organizmu suplementacja może przynieść znakomite rezultaty. Nie jest obowiązkowa, może natomiast w znaczący sposób ułatwić proces odchudzania, np. pomagając uzupełnić niedobory składników mineralnych.

Picie wody powoduje utratę wagi



Stwierdzenie to nie jest prawdziwe, co jednakże nie oznacza, że należy rezygnować z picia sporych ilości wody w ciągu dnia. Wręcz przeciwnie - dostarczanie organizmowi przynajmniej 1,5 litra wody dziennie jest bardzo wskazane dla zdrowia, zwłaszcza w okresie intensywnych treningów fizycznych albo w czasie gorących dni. Regularne picie odpowiednich ilości wody przyspiesza przemianę materii, zwiększa sytość po posiłkach i reguluje trawienie.

Czarne pieczywo jest mniej kaloryczne od białego



Czarne pieczywo jest na pewno zdrowsze niż białe, ale nie jest mniej kaloryczne. Pod względem kaloryczności oba rodzaje są bowiem na bardzo podobnym poziomie.

Ziemniaki są tuczące



Wbrew pozorom ziemniaki nie są bardzo kaloryczne, a poza tym zawierają wiele cennych składników, takich jak wapń, potas, witamina C czy skrobia.

Chcesz poznać więcej faktów i mitów na temat odchudzania, zdrowej diety i ćwiczeń? Wejdź na stronę internetową Budujmase.pl.