Wiadomości

• 17 października 2021
  • wyświetleń: 6970

[WIDEO] Jesień to czas górskich wędrówek - nasze propozycje

Jesień to dobry czas, by udać się na krótsze górskie wędrówki. To piękne kolory i - jeśli dopisze pogoda - optymalna temperatura do spacerów. Przypominamy nasze propozycje, które w sezonie wiosenno-letnim publikowaliśmy dla Was na naszym portalu. Mamy nadzieję, że zainspirujemy Was do wyjścia w góry!

1. Góra Żar i zapora w Porąbce

Góra Żar to miejsce, z którego można podziwiać panoramę Beskidu Małego oraz jezior w przełomie rzeki Soły. To bardzo popularny wśród turystów szczyt o wysokości 761 m n.p.m.. Przechodzi tędy czerwony szlak zwany Małym Szlakiem Beskidzkim. Jego fragment pokonaliśmy z Porąbki. Zobaczyliśmy m.in. zaporę na rzece Sole oraz zbiornik elektrowni szczytowo-pompowej.

2. Spacer po Zwardoniu

W drugim odcinku "Beskidów dla każdego" wybraliśmy się na spokojną wędrówkę malowniczymi drogami Zwardonia. Między wzniesieniami wytyczono liczne trasy spacerowe. W tym miejscu można podziwiać górskie panoramy i rozległe, sielskie polany. Zdobyliśmy Skalankę i Rachowiec.

3. Hrobacza Łąka

Proponujemy Wam krótki wypad do schroniska na Hrobaczej Łące. Na górę wspinamy się żółtym szlakiem z parkingu w Kozach. Bohaterami kolejnego odcinka naszego letniego cyklu o górach są gospodarz chatki - pan Marek oraz honorowy mieszkaniec i stróż tego miejsca - pies Felek.

Marek Starsiak schronisko na Hrobaczej Łące prowadzi od 5 lat. Jest przewodnikiem beskidzkim, choć nie oprowadza już wycieczek po szlakach, bo zwyczajnie brakuje mu na to czasu. Opowiedział nam o codziennym życiu w Beskidzie Małym i prowadzeniu turystycznego schroniska, a także o jego historii.

Szlakiem hal Beskidu Żywieckiego

Przemierzyliśmy Beskid Żywiecki szlakiem najpiękniejszych hal - wśród nich: Hala Pawlusia, Rysianka, Lipowska i Boracza. Zajrzeliśmy do trzech schronisk. Naszą trasę przeciął szlak papieski prowadzący z Ujsół. Zakosztowaliśmy jagodzianek - specjału tego miejsca.

Podróż do źródeł Wisły - Barania Góra

Wyruszyliśmy z Wisły w Beskidzie Śląskim. Wędrowaliśmy dolinami Czarnej i Białej Wisełki, które dają początek królowej polskich rzek - Wiśle. Zdobyliśmy Baranią Górę i odwiedziliśmy schronisko PTTK na Przysłopie oraz studencką chatkę na Pietraszonce.

Z Kubalonki na Stecówkę. Zwiedzamy fort wojenny

Tym razem wędrowaliśmy z Klubem Sportowo-Turystycznym "Diablak" z Pszczyny - wyruszyliśmy spacerowym szlakiem z Kubalonki na malowniczą Stecówkę, na której stoi drewniany kościół odbudowany po pożarze w 2013 roku. Zwiedziliśmy też fort wojenny "Wędrowiec" w Węgierskiej Górce.

Królowa Beskidów: Babia Góra z Krowiarek

Odwiedziliśmy Babią Górę, zwaną także Diablakiem lub Kapryśnicą z powodu zmiennych warunków pogodowych. Wędrowaliśmy z Przełęczy Krowiarki, przez masyw babiogórski do schroniska Markowe Szczawiny. Poznaliśmy historię Zawoi - najdłuższej miejscowości w Polsce, która jest położona u stóp masywu babiogórskiego.

Pasmo Policy i wodospad na Mosornym Potoku

Zawędrowaliśmy na Policę - górę z tragedią lotniczą w tle. To tutaj w 1969 roku rozbił się samolot pasażerski LOT z 53 osobami na pokładzie. Stamtąd ruszyliśmy na Halę Krupową, gdzie znajduje się malowniczo położone schronisko. Ostatnim punktem wędrówki był wodospad na Mosornym Potoku - jeden z najwyższych w Beskidach. Znajduje się on na stokach Pasma Policy. Miejsce to przypomina japoński rezerwat przyrody...

ABC górskiego turysty okiem przewodnika

Jeżeli jesteście początkującymi turystami, zachęcamy do wysłuchania kilku wskazówek przewodnika górskiego - Artura Wojciecha z Klubu Sportowo-Turystycznego Diablak.

ar / czecho.pl

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.

Beskidy dla każdego

W sezonie wiosenno-letnim przygotowujemy dla Was nasze propozycje tras górskich o różnych stopniach zaawansowania. W cyklu wideo "Beskidy dla każdego" skupiamy się przede wszystkim na trasach łatwych, dostępnych dla szerokiego grona turystów. Mówimy o walorach przyrodniczych szlaków, zapleczu turystycznym, historii beskidzkich schronisk. Dajemy też wskazówki dotyczące tego, jak dojechać, gdzie zaparkować samochód i z którego miejsca najlepiej rozpocząć wędrówkę. Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Beskidy dla każdego" podaj