Edukacja
- 11 czerwca 2020
- wyświetleń: 3631
Pozycjonowanie strony internetowej
Materiał partnera:
Celem pozycjonowania jest doprowadzenie do sytuacji, w której dana strona pojawi się na górze listy wyświetlanej przez wyszukiwarkę w odpowiedzi na zadane przez internautę pytanie. Skuteczne pozycjonowanie strony powinno doprowadzić przede wszystkim do wzrostu rozpoznawalności marki w internecie, zwiększenia ruchu w serwisie i współczynnika konwersji.
Pozycjonowanie za ruch
Aby pozycjonowanie było rzeczywiście skuteczne, warto zlecić tę usługę wyspecjalizowanym agencjom SEO. Trzeba jednak pamiętać, że to proces długofalowy i efekty nie pojawią się od razu. Z tego względu niektóre firmy oferują pozycjonowanie za ruch, czyli rozliczenie polegające na tym, że opłata pobierana jest za wejścia użytkowników na stronę, czyli realne zwiększenie ruchu organicznego. Trzeba jednak pamiętać, że sam ruch na stronie to nie wszystko, gdyż wyznacznikiem sukcesu serwisu są konwersje. W przypadku sklepu internetowego będzie to dokonanie zakupu, a to często zależy już od właściciela serwisu i np. od oferowanych przez niego produktów. Dlatego decydując się na usługę pozycjonowania w rozliczeniu za ruch, nie można zapominać o konieczności własnego wkładu w sukces strony.
Skuteczne pozycjonowanie strony
Prawidłowo przeprowadzony proces pozycjonowania musi być poprzedzony dokładną analizą serwisu, po której przystępuje się do właściwych prac na stronie (on-page) i poza nią (off-page). Główne działania to optymalizacja techniczna strony i prace nad zwiększeniem jej popularności (link building), dobór odpowiednich słów kluczowych oraz przygotowanie wartościowych i zoptymalizowanych pod SEO treści. Bardzo ważny jest również stały monitoring wprowadzanych zmian np. za pomocą narzędzi Google Analytics i Google Search Console oraz reagowanie na zmieniające się algorytmy Google.
Na ile fraz pozycjonować stronę?
To pytanie nieustająco krążące po internetowych forach dotyczących pozycjonowania. Niestety nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi, gdyż nikt nie jest w stanie dokładnie przewidzieć efektu prac pozycjonerskich. Dzieje się tak, dlatego że sposoby działania algorytmów wyszukiwarki Google nie do końca są znane i pracując nad optymalizacją stron, trzeba się kierować ogólnymi wskazówkami mającymi wspomóc proces pozycjonowania. Wiadomo jednak, że nie ma górnego i dolnego limitu liczby fraz kluczowych przewidzianych dla witryny, a decydując się na konkretną liczbę, trzeba się kierować specyfiką strony, branżą, lokalizacją oraz doświadczeniem.
Więcej nie zawsze znaczy lepiej
Choć pozycjonowanie jednej frazy praktykuje się raczej rzadko, to zbyt duża liczba słów kluczowych też nie jest dobrym pomysłem. Najważniejsze, aby wybrane frazy były tymi, które są wpisywane w wyszukiwarkę oraz by znajdowały się zarówno na głównej stronie serwisu, jak i na jego podstronach. Odpowiednio dobrane i naturalnie rozmieszczone słowa kluczowe mają bardzo duży wpływ na skuteczne pozycjonowanie strony, dlatego warto dobrze przemyśleć nie tylko ich liczbę, ale również - albo przede wszystkim tematyczne dopasowanie do świadczonej oferty.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl