Najnowsze

  • 3 listopada 2024
  • 6 listopada 2024
  • wyświetleń: 1993

[FOTO] Trwa przebudowa fragmentu linii 139. Co słychać na placu budowy w Pszczynie?

Na modernizowanej linii kolejowej w Pszczynie trwa demontaż starych bramek trakcyjnych, obok których wybudowano nowe. Rozwieszono także sieć trakcyjną nad nowym torem numer 2, po którym na odcinku Kobiór - Pszczyna od połowy października odbywa się już ruch pociągów.

Modernizacja trakcji w Pszczynie - 31.10.2024 · fot. PKP PLK


Jak wygląda montaż nowej sieci trakcyjnej? Najpierw stawiane są tzw. bramki trakcyjne, czyli metalowe konstrukcje nad kilkoma torami, na których montowany jest osprzęt: wieszaki, izolatory, elementy do mocowania sieci. Następnie za pomocą specjalnych pociągów sieciowych wywieszana jest tzw. lina nośna i drut jezdny. Wszystkie prace wymagają zachowania zwiększonego reżimu bezpieczeństwa, gdyż prowadzone są obok przejeżdżających sąsiednim torem pociągów.

Na odcinku Tychy - Goczałkowice wykonawca wymieni ok. 56 km sieci trakcyjnej, 48 km torów co pozwoli na podniesienie prędkości pociągów towarowych do 120 km/h a pasażerskich do 160. Zmodernizowane zostaną również perony na stacjach i przystankach: Tychy Żwaków, Kobiór, Piasek, Pszczyna i Goczałkowice. Powstaną nowe wiadukty a przejazdy kolejowo-drogowe zostaną zmodernizowane.

ar / czecho.pl

źródło: PKP PLK

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.