
Wiadomości
- 19 sierpnia 2011
- wyświetleń: 1925
Comenius w czechowickim liceum
W lipcu Katarzyna Ożóg-Gilowska z Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie uczestniczyła w kursie doskonalenia zawodowego nauczycieli w ramach programu "Uczenie się przez całe życie" Comenius - Mobilność Szkolnej Kadry Edukacyjnej.
W kursie uczestniczyło 65 nauczycieli z 16 różnych krajów europejskich. Kurs zatytułowany był Action Methods Improving Motivation and Quality in Learning Environments. Celem kursu było zapoznanie uczestników z nowatorskimi, twórczymi metodami pracy z uczniem zdolnym jak i przeciętnym, z uczniem ambitnym jak i tym potrzebującym wsparcia i dodatkowej motywacji i mobilizacji do pracy.
Kurs dostarczył wiele pomysłów na prowadzenie zajęć, wskazał na potrzebę podejścia pedagogicznego i dydaktycznego równoważącego intelektualne i emocjonalne komponenty nauczania, pokazał jak uczyć otwartości na inne kultury, tolerancji.
Podczas zajęć stosowane były różne formy pracy: praca w grupach roboczych, warsztaty, wykłady seminaria ćwiczenia praktyczne, zajęcia poza salą wykładową: wycieczki do: Lizbony, Setubal, Cabo da Roca. Wykorzystano TIK i prezentacje video, prezentację ppt, muzykę i obrazy. Zajęcia miały przede wszystkim charakter ćwiczeniowy, warsztatowy, co pozwalało na praktyczne wykorzystywanie wiedzy teoretycznej. Wizyta nauczycieli w wyższej szkole, Escola Superior de Educacáo, pozwoliła zapoznać się z portugalskim systemem edukacji.
Czas szkolenia był również świetną okazją do wymiany doświadczeń z nauczycielami z innych krajów. "Pracując w międzynarodowych grupach roboczych, mogliśmy na bieżąco wymieniać doświadczenia, zobaczyć jak działają instytucje edukacyjne w innych krajach UE, stworzyć nowe horyzonty myślenia. Miałam doskonałą sposobność poznawania kultur i mentalności europejczyków również z uwagi na fakt, że byłam jedyną uczestniczką z Polski.
Zostaliśmy zainspirowani nowymi pomysłami, które zwiększą atrakcyjność lekcji i będą dodatkową motywacją do przyswojenia wprowadzanych treści. Zamierzam niebawem zrealizować je w swojej dalszej pracy zawodowej. Opracowane na kursie materiały wnoszą treści europejskie do mojej pracy, zarówno na lekcje angielskiego czy zajęcia pozalekcyjne. - ocenia pani Ożóg-Gilowska. Jest to istotne w szkole, która w sposób realny uczestniczy w procesie kreowania polityki edukacyjnej nastawionej na rozumienie różnorodności kulturowych, co stanowi ważny czynnik dla właściwego funkcjonowania w Europie i świecie. Jeszcze pełniej będziemy mogli uczestniczyć w konkursach o tematyce europejskiej, zwłaszcza w okresie prezydencji Polski w Unii Europejskiej."
Kurs dostarczył wiele pomysłów na prowadzenie zajęć, wskazał na potrzebę podejścia pedagogicznego i dydaktycznego równoważącego intelektualne i emocjonalne komponenty nauczania, pokazał jak uczyć otwartości na inne kultury, tolerancji.
Podczas zajęć stosowane były różne formy pracy: praca w grupach roboczych, warsztaty, wykłady seminaria ćwiczenia praktyczne, zajęcia poza salą wykładową: wycieczki do: Lizbony, Setubal, Cabo da Roca. Wykorzystano TIK i prezentacje video, prezentację ppt, muzykę i obrazy. Zajęcia miały przede wszystkim charakter ćwiczeniowy, warsztatowy, co pozwalało na praktyczne wykorzystywanie wiedzy teoretycznej. Wizyta nauczycieli w wyższej szkole, Escola Superior de Educacáo, pozwoliła zapoznać się z portugalskim systemem edukacji.
Czas szkolenia był również świetną okazją do wymiany doświadczeń z nauczycielami z innych krajów. "Pracując w międzynarodowych grupach roboczych, mogliśmy na bieżąco wymieniać doświadczenia, zobaczyć jak działają instytucje edukacyjne w innych krajach UE, stworzyć nowe horyzonty myślenia. Miałam doskonałą sposobność poznawania kultur i mentalności europejczyków również z uwagi na fakt, że byłam jedyną uczestniczką z Polski.
Zostaliśmy zainspirowani nowymi pomysłami, które zwiększą atrakcyjność lekcji i będą dodatkową motywacją do przyswojenia wprowadzanych treści. Zamierzam niebawem zrealizować je w swojej dalszej pracy zawodowej. Opracowane na kursie materiały wnoszą treści europejskie do mojej pracy, zarówno na lekcje angielskiego czy zajęcia pozalekcyjne. - ocenia pani Ożóg-Gilowska. Jest to istotne w szkole, która w sposób realny uczestniczy w procesie kreowania polityki edukacyjnej nastawionej na rozumienie różnorodności kulturowych, co stanowi ważny czynnik dla właściwego funkcjonowania w Europie i świecie. Jeszcze pełniej będziemy mogli uczestniczyć w konkursach o tematyce europejskiej, zwłaszcza w okresie prezydencji Polski w Unii Europejskiej."
ZOBACZ TAKŻE

[FOTO] Wizyta uczniów czechowickiego LO w studiu TVP. Wzięli udział w nagraniu spektaklu

Gorący tematPoznaliśmy nowy ranking "Perspektyw". Spory awans czechowickiego liceum!

Zmarła Bronisława Maresz, nauczycielka i działaczka ruchu regionalnego

Uczniowie szkół powiatowych rozpoczęli rok szkolny. Najwięcej w czechowickiej "resortówce"

Gorący tematLiceum im. Marii Skłodowskiej-Curie z nowym dyrektorem
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.