czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 9 lipca 2012
  • 15 lipca 2012
  • wyświetleń: 6340

Przez niż zwolnią nauczycieli

Z powodu zmniejszającej się liczby uczniów w szkołach czechowickiej gminy kilku nauczycieli nie wróci po wakacjach do swojej szkoły. Andrzej Kamiński dyrektor Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w naszej gminie uspokaja. Liczba zwolnionych nauczycieli nie jest w tym roku sytuacją wyjątkową. Przed każdym nowym rokiem szkolnym podejmowane są ruchy kadrowe związane z zatwierdzaniem nowych projektów organizacyjnych.

W naszej gminie umowy o pracę zostały rozwiązane z dwoma nauczycielami mianowanymi oraz z pięcioma, którzy mają umowy na czas nieokreślony. Dodatkowo zostały rozwiązane umowy na czas określony z 39 nauczycielami. Ograniczenia etatu będzie miało pięciu nauczycieli, a kolejnych pięciu będzie uzupełniać etat w innej placówce oświatowej gminy.

Dyrektor Andrzej Kamiński wyjaśnia, że w związku z dużą ilością nauczycieli przebywających na urlopach zdrowotnych w roku szkolnym 2011/2012 zostało zawartych wiele umów na czas określony na zastępstwo. Umowy te są rozwiązane a nauczyciele przebywający na urlopach zdrowotnych wracają do pracy. Dlatego nie można mówić o dużej redukcji etatów nauczycielskich w szkołach.

Jak tłumaczy dyrektor Kamiński, w nowym roku szkolnym zmniejszy się ilość oddziałów w szkołach podstawowych (na każdy oddział ok. 30 godzin nauczycielskich). Bez zmian pozostanie liczba oddziałów w gimnazjach, choć i tam spada średnia ilość uczniów.

W związku z utworzeniem nowych oddziałów przedszkolnych nastąpi wzrost zatrudnienia nauczycieli w dwóch przedszkolach o cztery etaty.

W skali kraju nawet 18 tysięcy nauczycieli po wakacjach może nie wrócić do pracy w szkole. Powodów jest kilka: niż demograficzny, wygaszanie szkół dla dorosłych oraz likwidacje placówek oświatowych.

SK / czecho.pl

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.