czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

REKLAMA - BILLBOARD WIADOMOSCI

Wiadomości

  • 24 marca 2013
  • wyświetleń: 1936

4,5 tysiaca uwag do sprzedawców

Podczas ostatniej sesji Rady Powiatu rzecznik konsumentów Irena Krzanowska przedstawiła raport za ostatni rok. Jak się okazuje, najwięcej uwag klienci mają do operatorów telekomunikacyjnych.

Rzecznik Konsumentów, Irena Krzanowska
Irena Krzanowska - Powiatowy Rzecznik Konsumentów · fot. www.um.czechowice-dziedzice.pl


W 2012 roku Powiatowy Rzecznik Konsumentów odnotował 4586 zgłoszeń konsumenckich w formie: pisemnej - 206; osobistej - 1046; telefonicznej - 3186; drogą elektroniczną - 148. W porównaniu z rokiem 2011 nastąpił 30% wzrost wszystkich zgłoszeń.

Jak można było usłyszeć, nadal dominowały zgłoszenia dotyczące: usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej jak i komórkowej. Najdotkliwiej konsumenci odczuli wzrost konkurencyjności operatorów telekomunikacyjnych, zarzuty dotyczyły formy zawierania umowy, wprowadzania abonentów w błąd co do właściwości operatora z którym zawierali umowę szczególnie na odległość, formy zawarcia umowy pisemnej - wielkość czcionki, układ graficzny tekstu, przerzucanie istotnych elementów umowy do regulaminów, załączników).

Największa cześć skarg dotyczyła naruszeń z zakresu WRL czyli tzw. usługi hurtowego dostępu do sieci. Jest to usługa, w której operator przejmuj obsługę połączeń telefonicznych od innego operatora wraz z pobieraniem abonamentu, a także nieprawidłowości w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość, wykorzystywanie łatwowierności konsumentów zwłaszcza osób starszych, umów abonamentu telewizji cyfrowej, usług telekomunikacyjnych, sprzętu AGD, sprzętu rehabilitacyjnego.

- W zakresie sprzedaży konsumenckiej, zwłaszcza reklamacji towarów porady dotyczyły m.in.: odmowy przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego, narzucania konsumentom przez przedsiębiorców własnego sposobu załatwienia reklamacji w szczególności naprawy zamiast wymiany oraz narzucenie gwarancyjnego reżimu odpowiedzialności, przewlekłego trybu rozpatrywania reklamacji. Spośród spraw załatwianych przez Rzecznika od mieszkańców powiatu wpłynęło 429 zgłoszeń pisemnych i bezpośrednich, od mieszkańców Miasta Bielska- Białej 617 zgłoszeń. W porównaniu z rokiem 2011 wzrosła liczba zgłoszeń od mieszkańców powiatu bielskiego - mówiła Irena Krzanowska.

aka / czecho.pl, źródło: Powiat

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.