Wiadomości
- 6 września 2013
- wyświetleń: 2435
Comenius w Gimnazjum Nr 2
Gimnazjum Nr 2 w Czechowicach-Dziedzicach otrzymało grant na realizację projektu w programie Comenius Dwustronne Partnerskie Projekty Szkół - "Uczenie się przez całe życie".
Projekt będzie realizowany przez uczniów i nauczycieli języka angielskiego w naszym gimnazjum w latach 2013- 2015. Partnerem w projekcie naszego gimnazjum jest Liceum Nr 2 w Atenach w Grecji. Nazwa tej szkoły brzmi 2nd Senior High School of Intercultural Education Elinikou. Uczniowie będą wspólnie realizowali projekt pt. "Young reporters of our local community"- Młodzi reporterzy lokalnej społeczności.
Uczniowie w Polsce przeprowadzą własne prace reporterskie na cztery zagadnienia dotyczące ważnych wydarzeń z życia naszego miasta: pożar Rafinerii Nafty w Czechowicach-Dziedzicach w 1971; budowa Zapory Goczałkowickiej; życie społeczności żydowskiej w naszym mieście przed II Wojną Światową; historia Pałacu Kotulińskich. Natomiast uczniowie w Atenach zajmą się: budową stadionu olimpijskiego na olimpiadę w Atenach w 2004; budową międzynarodowego lotniska w Atenach oraz historią parlamentu.
Efektem naszych prac będzie folder turystyczny po naszych miastach. Ponadto motywem przewodnim naszego projektu jest gospodarka surowcami wtórnymi w naszych miastach. Uczniowie prześledzą drogę surowców wtórnych: plastikowych butelek i szkła od ich domów aż do miejsca ich przeznaczenia. Dowiedzą się w jaki sposób są one przetwarzane i czy są wykorzystywane w pożyteczny sposób. Głównym środkiem komunikacji pomiędzy uczestnikami projektu będzie profil na Facebooku, na którym pojawią się wszystkie wyniki naszych prac.
W czasie dwóch lat pracy nad projektem uczniowie wezmą udział w dwóch wymianach międzynarodowych. Najpierw uczniowie z Polski pojadą do Grecji w kwietniu 2014, natomiast Grecy odwiedzą nas w październiku 2014. Ponadto uczniowie w Polsce odbędą kurs języka greckiego, a uczniowie w Grecji kurs języka polskiego.
Projekt stworzy świetną okazję naszym uczniom do zaangażowania się w życie społeczne naszych miast. Jako, iż językiem projektu jest język angielki kompetencja językowa naszych uczniów wzrośnie. Natomiast udział w wymianach międzynarodowych wzmocni ich pewność siebie oraz zwiększy ich świadomość obywatelską.
Uczniowie w Polsce przeprowadzą własne prace reporterskie na cztery zagadnienia dotyczące ważnych wydarzeń z życia naszego miasta: pożar Rafinerii Nafty w Czechowicach-Dziedzicach w 1971; budowa Zapory Goczałkowickiej; życie społeczności żydowskiej w naszym mieście przed II Wojną Światową; historia Pałacu Kotulińskich. Natomiast uczniowie w Atenach zajmą się: budową stadionu olimpijskiego na olimpiadę w Atenach w 2004; budową międzynarodowego lotniska w Atenach oraz historią parlamentu.
Efektem naszych prac będzie folder turystyczny po naszych miastach. Ponadto motywem przewodnim naszego projektu jest gospodarka surowcami wtórnymi w naszych miastach. Uczniowie prześledzą drogę surowców wtórnych: plastikowych butelek i szkła od ich domów aż do miejsca ich przeznaczenia. Dowiedzą się w jaki sposób są one przetwarzane i czy są wykorzystywane w pożyteczny sposób. Głównym środkiem komunikacji pomiędzy uczestnikami projektu będzie profil na Facebooku, na którym pojawią się wszystkie wyniki naszych prac.
W czasie dwóch lat pracy nad projektem uczniowie wezmą udział w dwóch wymianach międzynarodowych. Najpierw uczniowie z Polski pojadą do Grecji w kwietniu 2014, natomiast Grecy odwiedzą nas w październiku 2014. Ponadto uczniowie w Polsce odbędą kurs języka greckiego, a uczniowie w Grecji kurs języka polskiego.
Projekt stworzy świetną okazję naszym uczniom do zaangażowania się w życie społeczne naszych miast. Jako, iż językiem projektu jest język angielki kompetencja językowa naszych uczniów wzrośnie. Natomiast udział w wymianach międzynarodowych wzmocni ich pewność siebie oraz zwiększy ich świadomość obywatelską.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.