Praca Czechowice-Dziedzice Praca Czechowice-Dziedzice

czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 23 listopada 2018
  • wyświetleń: 685

Czy drukowanie ulotek ma jeszcze sens?

Materiał partnera:

Internet oferuje dzisiaj największe możliwości, jeśli chodzi o zasięgi reklamowe i siłę przekazu. Media społecznościowe, reklama cyfrowa, natywna zdają się dominować. A co z bardziej tradycyjnymi formami reklamy takimi jak chociażby ulotki? Nadal są projektowane, drukowana, rozdawane, ale czy rzeczywiście działają?

silnet


W społeczeństwie, które jest zabiegane i ma coraz mniej czasu, zwrócenie uwagi przechodnia na ulotkę wydaje się graniczyć z cudem. Ile razy nam samym zdarzyło się sięgnąć po ulotkę i bez spojrzenia na nią od razu wyrzucić do kosza, schować do kieszeni i zapomnieć? Z pewnością wiele. Czy można w jakiś sposób zapobiec podobnym sytuacjom i skupić uwagę na kolorowym papierze? Tak! Wystarczy zastosować się do kilku prostych zasad!

Użyteczna ulotka, czyli jaka?



Coraz rzadziej sięgamy po coś, co nie stanowi dla nas wartości użytkowej. Takie mogą wydawać się ulotki reklamowe, które zachęcają do podjęcia określonego działania jedynie hasłem reklamowym. Jak więc zachęcić do dłuższego przyjrzenia się ulotce i zatrzymania jej? To proste! Pokazać, że ma ona wartość: upoważnia do skorzystania z promocji, sama w sobie jest kuponem rabatowym lub bonem do wykorzystania na zakupy w sklepie. W zależności od specyfiki prowadzonego biznesu korzyści, które mogą wynikać z sięgnięcia po ulotkę może być znacznie więcej. Na przykład w przypadku lokali gastronomicznych możemy zaprosić przechodniów na darmową kawę lub dodać gratis do złożonego zamówienia: deser, przystawkę, specjalność lokalu do degustacji i tym podobne. Możliwości jest wiele.

Co ważne, wartość ulotki musimy jasno i precyzyjnie komunikować. Osoba, do której zwracamy się z reklamą, nie może szukać swojej korzyści w gąszczu innych komunikatów. Ulotka powinna wyraźnie prezentować wynikające z niej benefity.

Czy zdziałamy coś bez gratisów, zniżek i bonów?



Tak, pod warunkiem, że przemyślimy dokładnie celowość naszej ulotki i zaplanujemy proces reklamowy nie tylko kreacyjnie, ale również logistycznie. Co to oznacza?

Przede wszystkim powinniśmy podejść do ulotki twórczo. Aby zwrócić na siebie uwagę, powinna nieść ciekawy komunikat i wyróżniać się spośród tysięcy ulotek rozdawanych codziennie w tym samym miejscu. Wyróżnić możemy się kreatywnym hasłem, treściwą formą, niejednokrotnie także prostym komunikatem. O wiele lepiej niż słowa trafiają do nas komunikaty wizualne, graficzne. Na pewno nie powinniśmy tworzyć ulotek, które przytłoczą nadmiarem tekstu. Czasami wystarczy krótkie, trafne hasło i odpowiednio dobrana grafika, by skupić uwagę przechodnia.

Niebagatelne znaczenie ma również miejsce, w którym ulotki będą rozdawane. Nie możemy wybrać miejsca przypadkowo. Takie, w których spodziewamy się tłumów, na przykład węzły komunikacyjne, dworce i przystanki autobusowe, jeśli nie są dobrane z rozmysłem - również są przypadkowe. Z ulotką powinniśmy pójść tam, gdzie bywa nasz grupa docelowa. Rozdawanie jej na ślepo w obojętnie jakich miejscach jest marnotrawieniem pieniędzy włożonych w reklamę. Musimy jasno odpowiedzieć sobie na pytania: kto jest w naszej grupie docelowej oraz w jakich miejscach grupa docelowa bywa. Następnie postarać się wskazać osoby będące reprezentantami naszych odbiorców. Do takich ulotkę powinien kierować akwizytor. Dodatkową zachętą dla osoby rozdającej może być benefit za pojawienie się klienta z ulotką w lokalu czy wykorzystanie przez niego zniżki oferowanej z pośrednictwem ulotki.