Wiadomości

  • 7 marca 2019
  • wyświetleń: 1311

Najpewniejsze trendy w marketingu działalności e-commerce

Materiał partnera:

Nadszedł kolejny rok, w którym nieodmiennie napotkaliśmy wiele nowych i ciekawych trendów w marketingu internetowym. Specjaliści SEM mają coraz więcej aspektów do analizowania oraz strategii do wdrożenia w nadzorowanych przez siebie projektach. O tym, czego dotyczyć będą kluczowe zmiany w dbaniu o widoczność w sieci A.D. 2019, postaramy się powiedzieć Państwu na podstawie wiadomości zebranych u wiodących liderów w branży promocji na wirtualnym rynku. Oto, o co powinniśmy zatroszczyć się przy zabieganiu o uwagę internautów

afterweb


Rozpoczął się nowy rok. Co nowego w SEO?



Bez wątpienia u zarania każdej efektywnej kampanii reklamowej stoi dobrze przygotowana i wyróżniająca się na tle innych strona WWW. Tym wycinkiem cyfrowej rzeczywistości na co dzień zajmują się specjaliści SEO. Trzyliterowy skrót, który w rodzimej mowie rozwijamy jako optymalizacja strony dla wyszukiwarek internetowych stanowi główny trzon każdej planowanej akcji promocyjnej. W rękach seowców w 2019 roku spoczywać będą kwestie czysto techniczne, takie jak dbanie o szybkość serwisu, jego dostosowanie do urządzeń przenośnych a także efektywne spożytkowanie tagów i meta opisów przy jednoczesnym zapewnieniu działania danych strukturalnych widocznych na stronie SERP oraz widgetów zmieniających sposób prezentacji serwisu na rzeczonej liście wyników. Co więcej fachowcy w ramach optymalizacji postarają się również o wygląd i funkcjonalność serwisu, z uwzględnieniem prezentacji treści, renderowania projektu oraz zagadnień estetycznych, w zgodzie z filozofią stojącą za designami w formule User Experience (na podstawie: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/).

Goolge Ads - dlaczego powinniśmy ich używać?



O ile wysiłki na polu SEO pozostają punktem niemożliwym do ominięcia, o tyle w przypadku branż zmagających się z dużą konkurencyjnością lub nasyceniem rynku możemy niewątpliwe pokusić się o rezygnację z akcji w sferze pozycjonowania. Wyobraźmy sobie bowiem prawdopodobieństwo znalezienia się w topowej dziesiątce wyników w sytuacji, gdy witryny obecne na pierwszej stronie przez lata zdołały zgromadzić setki i tysiące treści content marketingowych, nie wspominając już o link buildingu. Z pewnością pozycjonowanie w takim scenariuszu będzie kosztować nas wiele, nie tylko poświęcanego czasu, ale przede wszystkim gotówki. Co więcej, zastanówmy się nad sensem walki przy frazach typu "biuro rachunkowe warszawa", gdzie w szranki stają setki podmiotów (również spoza stolicy!).

Antidotum na problemy, jakie pozycjonowanie napotyka, w niektórych rejonach biznesu są kampanie linków sponsorowanych, czyli banerów reklamowych wyświetlanych w TOP 3 wybranych zapytań. Do złudzenia przypominają one organiczne wyniki, a dodatkowo nie ma ograniczeń, gdy chodzi o obierane grono docelowe. Dotrzemy zatem do ogromnej rzeszy odbiorców niekoniecznie ponosząc koszty wyświetleń. W zamian Google Ads obciąży nasze konto tylko wtedy, gdy zainteresowany internauta kliknie w nasz odsyłacz (model PPC).