czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 26 września 2019
  • wyświetleń: 815

Chcesz zareklamować swoje usługi, tylko nie wiesz od czego zacząć?

Materiał partnera:

Bez odpowiedniej promocji, klienci nie znajdą Twoich usług. Nawet najlepsze ceny, fachowa obsługa i jakość oferowanych produktów nie przyciągną klientów, jeżeli klienci nie będą świadomi, że taka firma istnieje. Skończyły się bezpowrotnie czasy, w których informacja o fachowcach rozprzestrzeniała się wyłącznie pocztą pantoflową. W dzisiejszych czasach, jeżeli nie ma Cię w sieci to nie istniejesz.

Chcesz zareklamować swoje usługi


Bez odpowiedniej promocji, klienci nie znajdą Twoich usług. Nawet najlepsze ceny, fachowa obsługa i jakość oferowanych produktów nie przyciągną klientów, jeżeli klienci nie będą świadomi, że taka firma istnieje. Skończyły się bezpowrotnie czasy, w których informacja o fachowcach rozprzestrzeniała się wyłącznie pocztą pantoflową. W dzisiejszych czasach, jeżeli nie ma Cię w sieci to nie istniejesz.

Pozycjonowanie lokalne, z czym to się je?



Dla wielu firm, zwłaszcza tych mniejszych, bądź stricte usługowych, pozycjonowanie lokalne powinno znaleźć się na liście rzeczy do zrobienia od zaraz. Zastanawiałeś się kiedyś, jak klient szuka Twojej firmy? A jak Ty poszukałbyś fachowca? 90% użytkowników szuka danej frazy, jak "wylewki śląskie" czy "kosmetyczka Czechowice-Dziedzice" w wynikach wyszukiwarki Google. Dlatego tak ważne jest, aby firmy działające na rynku lokalnym zadbały o optymalizację treści właśnie pod kątem lokalnym.

Podstawowe elementy, o które należy zadbać w pierwszej kolejności to:
  • dodanie znacznika na Mapie Google, dzięki któremu dasz możliwość klientowi łatwo, szybko i precyzyjnie odnaleźć lokalizację twojej firmy,
  • uzupełnienie Google Moja Firma, tzn. wizytówki o firmie o wszystkie możliwe do wypełnienia dane, poczynając od numeru telefonu, adresu mailowego, przez adres firmy, zdjęcia firmy, zdjęcia wykonanych prac, aż po godziny otwarcia i adres witryny,
  • opinie klientów, im więcej pozytywnych opinii i recenzji znajduje się pod informacją o firmie, tym więcej możesz zyskać potencjalnych klientów, dlatego warto prosić zadowolonych klientów o wystawienie recenzji o świadczonych usługach,
  • dodaniu kierowania do mediów społecznościowych, np. Facebook, Instagram czy Pinterest,
  • opisanie firmy i świadczonych usług, w tym także użycie słów w opisie "o mnie", odnoszących się do działalności oraz do konkretnej miejscowości, województwa czy gminy na której terenie świadczymy usługi, np. "brukarz Pszczyna".
  • dostosowanie nagłówków i meta tagów na stronie, wypisanie fraz kluczowych w treściach.


Bądź na bieżąco z wizytówką Google, pamiętaj jednak, że każdy klient może napisać swoją recenzję i opinię o Twoich usługach. W założeniu funkcjonalność ta ma na celu zweryfikować i tym samym podnieść poziom prowadzonych usług, jednak zbyt duża liczba negatywnych ocen będzie niekorzystnie wpływać na działalność firmy w oczach klientów.

Jeżeli firma usługowa działa typowo na gruncie regionalnym, to nie ma sensu pozycjonować jej na ogólne frazy, takie jak "stomatolog", o wiele tańsze a zarazem skuteczniejsze pozycjonowanie zostanie osiągnięte przy frazach bardziej szczegółowych, jak "stomatolog Pszczyna". W efekcie wyniki wyszukiwania będa prowadziły do mniejszego, bądź minimalnego wskaźnika odrzuceń oraz mają szansę przebić się na konkurencyjnym rynku.

Linki lokalne



Przy pozycjonowaniu lokalnym należy zadbać zarówno o pozyskiwanie linków prowadzących do twojej strony, takich jak pochodzących z serwisów informacyjnych, z portali regionalnych czy z urzędu gminy i miasta. Jeżeli masz możliwość dodania informacji o profilu działalności twojej firmy w branżowych, tematycznych lub lokalnych portalach lub forach internetowych, nie wahaj się ani chwili, im więcej tematycznie powiązanych miejsc, w których Cię można znaleźć, tym lepiej dla Twojej firmy.

Czy warto pozycjonować własną stronę samodzielnie?



Nie ma problemu by w Internecie znaleźć informację w postaci poradników, kursów, artykułów czy blogów poświęconych tematyce pozycjonowania i SEO. Spora część z nich jest udostępniana bezpłatnie bez żadnych kruczków, czy dodatkowych opłat. Jednak pamiętaj, że tak jak możesz uzupełnić sam wizytówkę czy lokalizację na mapie Google, tak jeżeli nie uda Ci się w dłuższym okresie czasu działania twojej firmy uzyskać poprawy w wynikach wyszukiwania twoich usług, to znajdź pomoc.