Praca Czechowice-Dziedzice Praca Czechowice-Dziedzice

czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 30 października 2019
  • wyświetleń: 749

Czy diety o kaloryczności poniżej 1000 kcal są bezpieczne i skuteczne? Sprawdź, zanim zaczniesz je stosować

Materiał partnera:

Nie każda dieta jest sposobem na szybkie i skuteczne odchudzanie. Wbrew pozorom, liczy się nie tylko to, ile jemy, ale także to, jak dbamy o naszą przemianę materii. To właśnie z powodu negatywnego wpływu na metabolizm większość wyjątkowo niskokalorycznych diet powoduje szybki efekt jo-jo i staje się przyczyną błędnego koła odchudzania.

diety o kaloryczności poniżej 1000 kcal


Jak szybko schudnąć? Nie ma jednej i idealnej dla każdego recepty na odchudzanie. Każda osoba z nadwagą tyje z indywidualnych powodów, choć główną przyczyną problemów z utrzymaniem właściwej wagi ciała są złe nawyki żywieniowe oraz prowadzenie siedzącego trybu życia. Jaką dietę stosować, aby szybko schudnąć?

Popadanie w skrajności nie jest dobrym sposobem na odchudzanie



Osoby z nadwagą często popadają ze skrajności w skrajność, z dnia na dzień, zmieniając swoje nawyki żywieniowe i zaczynając stosować dietę o wyjątkowo niskiej kaloryczności, która wydaje się idealnym sposobem na szybką redukcję masy ciała. Niestety, to spory błąd, który zwykle skutkuje szybkim efektem jo-jo i ekspresowym powrotem do wagi sprzed stosowania diety.

Zdrowa dieta, czyli jaka?



Zdrowa dieta powinna nie tylko wpływać na redukcję zbędnych kilogramów, ale także zapewniać wszystkie składniki odżywcze. Z tego względu wszelkie głodówki, diety ekspresowe, monodiety i diety eliminacyjne, jeżeli nie ma wyraźnych wskazań do ich stosowania, lepiej od razu sobie odpuścić. Nie da się szybko i skutecznie schudnąć, jedząc raz dziennie lub stosując dietę, której kaloryczność jest niższa niż polecane przez dietetyków 1500 kcal. Dlaczego? Z prostego powodu — zbyt duże ograniczenie kaloryczności posiłków spowalnia metabolizm i wprowadza organizm w stan magazynowania każdej dostarczonej mu kalorii.

Aby uruchomić spalanie rezerwy tłuszczowej, trzeba jeść zdrowe, pełnowartościowe i prawidłowo zbilansowane posiłki. Czasami konieczne jest też wspomaganie odchudzania - więcej na ten temat, możesz przeczytać tutaj: http://meridia.plom.pl.

Zdrowa dieta musi zostać dopasowana do indywidualnych potrzeb organizmu. Oznacza to, że wiele polecanych np. w Internecie diet może spowodować poważne problemy zdrowotne i stać się przyczyną dodatkowych problemów. Zanim wybierzemy konkretny model żywieniowy, warto sprawdzić, czy np. nie mamy anemii, która dotyczy wielu osób z nadwagą i otyłością, bo w tym przypadku stosowanie diety o znacznie obniżonej kaloryczności może być bardzo niebezpieczne dla zdrowia.

Ile kalorii powinna mieć zdrowa dieta?



Zdaniem dietetyków, zdrowa dieta to taka, która zakłada ograniczenie kaloryczności spożywanych posiłków o nie więcej niż 500-600 kcal. Jeżeli zaczniemy zdrowo się odżywiać i komponować swój jadłospis z naturalnych, nieprzetworzonych składników to powinno wystarczyć, aby systematycznie chudnąć i uniknąć efektu jo-jo. Kluczowe jest też postępowanie po zakończeniu diety i osiągnięciu wymarzonej sylwetki, bo szybki powrót do dawnych nawyków żywieniowych to krok do ponownych problemów z utrzymaniem właściwej wagi ciała.

Warto pamiętać, że kaloryczność posiłków wpływa nie tylko na tempo redukcji zbędnych kilogramów, ale także na nasze samopoczucie. Jeżeli na co dzień musimy pracować fizyczne lub umysłowo i wykonywać wiele innych obowiązków, to nie ma mowy o diecie, która zakłada spożywanie 1000 lub mniej kalorii. Taki model żywieniowy spowoduje złe samopoczucie i utrudni normalne funkcjonowanie oraz może doprowadzić do poważnych problemów nie tylko ze zdrowiem, ale także z pracą lub nauką.

Jak dobrać dietę do indywidualnych potrzeb?



Większość osób nie musi stosować żadnej typowej diety ze względu na przyczynę nadwagi, jaką są złe nawyki żywieniowe i brak ruchu. W takim przypadku wystarczy przejść na "jasną stronę mocy", eliminując z codziennego menu wszystkie słodycze, słone przekąski, napoje gazowane, słodkie soki, smakowe jogurty i desery mleczne, płatki śniadaniowe z dodatkami np. miodem, muesli, produkty "light" oraz tłuste dania, wędliny i fast foody. Zastępując niezdrową żywność produktami naturalnymi i nieprzetworzonymi, które nie są źródłem tłuszczu, soli, cukru dodanego, słodzików, dodatków do żywności oraz szeregu innych substancji o niekorzystnym działaniu na organizm, wpływamy nie tylko na poprawę zdrowia oraz redukcję zbędnego tłuszczu, ale także przyśpieszmy metabolizm i nie narażamy się na to, że nasz organizm zacznie działać na zwolnionych obrotach.

Najlepiej przed przejściem na dietę obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, które jest związane z płcią, wiekiem, wykonywaną pracą i stopniem aktywności fizycznej oraz obniżyć kaloryczność codziennych posiłków o polecaną przez dietetyków liczbę kalorii. Jeżeli zadbamy o codzienną aktywność, to powinniśmy dość szybko zauważyć, że zaczyna sukcesywnie ubywać nam kilogramów.