Wiadomości

  • 5 listopada 2019
  • wyświetleń: 2408

Jak skutecznie uczyć pracowników angielskiego dla biznesu?

Business English, czyli język angielski wykorzystywany w biznesie, różni się w zależności od branży. Oczywiście odmienna jest nie gramatyka i budowa zdań, ale specjalistyczne słownictwo, którego nie może zabraknąć w codziennej korespondencji, rozmowach czy też podczas konferencji. Język biznesowy jest konieczny do sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa, dlatego coraz więcej firm decyduje się na przeprowadzanie szkoleń z zakresu Business English dla swoich pracowników. Kiedy decyzja już zapadnie, rodzą się pytania, czy szkolenia powinny odbywać się w firmie, czy może online? Czy pracownicy powinni uczyć się za darmo, czy może firma powinna jedyne współfinansować lekcje?

Jak skutecznie uczyć pracowników angielskiego


Nauka angielskiego dla firm - stacjonarnie czy online?



W jakim trybie powinny odbywać się szkolenia językowe dla pracowników? Niektóre przedsiębiorstwa wybierają lektorów angielskiego, którzy przychodzą do siedziby firmy i tam prowadzą zajęcia grupowe. Zdarza się, że lekcje indywidualne przeznaczone są tylko dla kadry dyrektorskiej. Niejednokrotnie szkolenia te mają przygotować pracowników do uzyskania certyfikatu z zakresu Business English. Alternatywą są zajęcia online, takie jak na przykład lekcje na platformie językowej Tutlo (dowiedz się więcej).

Twórcy tego rozwiązania postawili na elastyczność, immersję oraz zajęcia w trybie 1:1. Spotkania z lektorem języka angielskiego, które odbywają się online, często wybierane są przez specjalistów, ponieważ mogą je oni łatwo dopasować do swojego grafiku. Atrakcyjne jest również to, że prowadzone są one w wygodnych blokach 20‑minutowych. Jednocześnie to osoba ucząca się wybiera przed rozpoczęciem kursu, czego chce się uczyć i czy skorzysta z pomocy native speakera, czy może wybierze polskojęzycznego nauczyciela.

Business English jako element motywacji pracownika



Dlaczego warto zainwestować w szkolenia dla pracowników? Przede wszystkim budujemy dzięki temu przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa, bo dajemy naszym pracownikom narzędzia niezbędne do wykonywania ich pracy. Jest jeszcze jeden ogromny plus szkoleń językowych dla firm. Lekcje angielskiego, które są finansowane lub współfinansowane przez przedsiębiorstwo, to jeden z głównych czynników motywacyjnych.

Jak podaje portal pracuj.pl, 35% ankietowanych pracowników uważa, że finansowanie szkoleń przez pracodawcę jest jednym z najbardziej atrakcyjnych benefitów pracowniczych. Przed nim wymieniona jest tylko opieka medyczna. Co ciekawe kobiety bardziej cenią sobie finansowanie nauki języków niż mężczyźni. 33% kobiet uważa, że to atrakcyjny benefit. W przypadku mężczyzn jest to 24% ankietowanych.

Kursy angielskiego dla firm - jak analizować postępy kursantów?



W przypadku wielu firm dofinansowanie szkoleń językowych wiąże się nie tylko z obowiązkiem uczęszczania na nie przez pracowników, ale także przechodzenia przez nich testów czy też zdawania egzaminów, które potwierdzą postępy w nauce. Dzieje się tak dlatego, że firmy traktują ten model motywacji pracowniczej, jako swoistą inwestycję w zespół, która finalnie powinna się zwrócić. Dlatego nie można się dziwić, że takie sytuacje występują. Warto dodać, że niektóre narzędzia do nauki języka angielskiego online pozwalają na sprawdzenie postępów, jakie osiągają nasi pracownicy.

Kursy to nie wszystko



Warto pamiętać, że szkolenia stacjonarne i online to nie wszystko. Należy zapewnić kadrze dostęp do wyjazdów językowych, a także spotkań biznesowych i prywatnych, podczas których komunikacja jest możliwa jedynie w języku angielskim. Stawiajmy na różnego rodzaju rozwiązania, szczególnie wtedy, kiedy potrzebujemy zbudować silny językowo zespół fachowców.

Reklama