REKLAMA WYBORCZA

Wiadomości

  • 28 lutego 2020
  • wyświetleń: 2554

Zakładanie i prowadzenie e-sklepu - korzyści, porady i rozwiązania

Artykuł sponsorowany:

Sklep internetowy jest bardzo popularnym sposobem na prowadzenie swojego własnego biznesu, zarabianie sporych pieniędzy czy wchodzenie w świat biznesu i handlu. Daje on wiele korzyści osobom, które zdecydowały się go otworzyć i pozwala osiągnąć np. niezależność życiową czy finansową. Wiele osób nie wie jednak do końca, jak otworzyć swój własny sklep internetowy, jak go prowadzić czy promować. W tym tekście opisujemy wszystkie te aspekty oraz udzielamy cennych wskazówek, aby przejście na taki styl zarabiania pieniędzy było bezpieczne, łagodne i skuteczne

Jakie korzyści daje prowadzenie własnego e-sklepu?



Prowadzenie sklepu internetowego daje wiele korzyści. Z pewnością jest to sposób na pracę na własne konto, bez szefa oraz wielu ograniczeń. Praca taka jest dużo bardziej motywująca oraz satysfakcjonująca. Daje nam też wyższy komfort samego prowadzenia oraz radość z tego, co lubimy robić. Otwierając sklep internetowy, możemy samodzielnie decydować, w jakiej branży będziemy działać oraz w jaki sposób będziemy prowadzili własny biznes. Prywatny sklep internetowy to również szersze możliwości zarobku i rozwinięcia swojej kariery zawodowej. Tylko do nas zależy, ile czasu przeznaczymy na jego promowanie, prowadzenie oraz ile zarobimy i jak szybko będziemy się rozwijali. Bardzo często z małej prywatnej marki może powstać duży e-sklep będący powodem do dumy. Rozwiązanie takie jest też elastyczne. Możemy traktować je jako dodatkowy zarobek, otwierać jako nasz pierwszy niewymagający biznes bez dużego wkładu lub zainwestować w niego duże środki.

Prowadzenie sklepu internetowego obecnie jest też niezwykle opłacalne. Trend robienia zakupów w sieci rozwija się i coraz więcej osób decyduje się kupować właśnie w internecie. Potencjał tego sposobu zarabiania i możliwości są zatem bardzo duże, a biznes tego typu przyszłościowy.

Jak założyć sklep internetowy?



Jeśli zdecydowaliśmy się na prowadzenie własnego sklepu internetowego, istnieje kilka możliwości jego założenia. Możemy zrobić to samodzielnie za darmo na specjalnych platformach sprzedażowych, uruchomić go odpłatnie (abonamentowo) na specjalnej platformie lub zamówić jego wykonanie w agencji marketingowej lub u freelancera. Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy i charakteryzuje się innymi cechami. Pierwszym i podstawowym sposobem zakładania e-sklepów jest tworzenie profilu sprzedawcy na serwisach np. Amazon czy Ebay. W sieci istnieje wiele tego typu serwisów, na których możemy założyć konta. Przeważnie nie wiąże się to z żadną opłatą lub niskimi opłatami. Założenie jest bardzo proste i polega jedynie na uzupełnieniu profilu czy zweryfikowaniu tożsamości. Dodawanie towaru przebiega prosto poprzez wypełnianie formularzy. Jest to najprostszy sposób prowadzenia sklepu internetowego. Otwierając kilka profili na kilku portalach, możemy sprzedawać produkty bardzo wielu osobom. Niewątpliwym plusem tej opcji jest zapewnianie klientów przez portal aukcyjny oraz opcjonalnie inne działania marketingowe, które możemy wykonać, jeśli mamy na to środki.

Drugim sposobem — pośrednim na otwarcie sklepu internetowego jest założenie go na platformie jako strony www. Jest to rozwiązanie, które pozwala mieć swój dedykowany sklep z własnym adresem www i dedykowaną stroną. Rozwiązanie to jest płatne. Najczęściej płacić będziemy np. kilkadziesiąt złotych abonamentu miesięcznego lub kilkaset złotych opłaty rocznej/dwuletniej. W sieci istnieje wiele platform, które pozwalają prosto założyć swój własny e-sklep. Dzięki takim platform będziemy mogli samodzielnie wybrać szablon witryny, dodawać produkty, przyjmować zamówienia i płatności oraz posiadać swój własny sklep internetowy. Największą korzyścią tego rozwiązania jest fakt, że sprzedawać możemy pod własną marką. Tworzenie sklepów internetowych oferują np. kreatory stron www czy specjalne platformy stricte e-commerce. Minusem tego sposobu otwierania sklepu jest fakt, że będziemy musieli samodzielnie zapewnić napływ klientów. Jest to dodatkowy koszt marketingu i konieczność poświęcenia pewnej ilości czasu. Rozwiązanie to jest jednak wskazane, jeśli opanowaliśmy już podstawy handlu i chcemy się rozwijać np. zbudować własną markę.

Trzecim sposobem na zakładanie sklepów internetowych jest zamówienie dedykowanego sklepu internetowego - strony internetowej i uruchomienie witryny w internecie. To najbardziej zaawansowany sposób, który daje też najwięcej możliwości. Adekwatnie sposób ten jest również najdroższy spośród wszystkich opcji w zestawieniu. Sklep tego typu zamówić możemy u freelancerów, w agencjach seo czy agencjach marketingowych. Specjaliści stworzą witrynę specjalnie na nasze potrzeby, która będzie miała swój dedykowany adres www, system przyjmowania płatności czy system zakupu i dodawania towarów. Sklep taki zostanie uruchomimy pod konkretną domeną, a my będziemy jego właścicielami. Cały sklep sprzedawany jest jako produkt i jest naszą własnością. Możemy zatem dostosować go w maksymalny sposób do własnych potrzeb, kategorii czy sposobu sprzedaży. Koszty zakupu samego sklepu rozpoczynają się od kilkuset złotych, a kończą nawet na kilkudziesięciu tysiącach złotych — w zależności od wielkości czy zaawansowania. Dodatkowo rocznie należy doliczyć jeszcze ok. 300 - 500 złotych kosztów za hosting i domenę witryny. Sklep taki jest komfortowy dla klientów i posiada wygodny system obsługi zamówień. Tak jak w przypadku sklepu w abonamencie w kreatorze, będziemy musli samodzielnie zapewniać sobie napływ klientów i promować naszą markę.

Jak przejść z zatrudnienia tradycyjnego na własny e-biznes?



Ważnym elementem uruchamia sklepu internetowego, jest płynne wejście w biznes. Z pewnością nie powinniśmy z dnia na dzień rzucać dotychczasowej pracy, a powoli i regularnie rozwijać sklep. Nie powinniśmy zaciągać też kredytu lub dużych sum w postaci pożyczki, aby w razie niepowodzenia nie narazić się na kłopoty finansowe. Asortyment, którym będziemy handlowali w sklepie powinien być dobierany do naszych umiejętności czy wiedzy. Warto wybierać branże, którą znamy, mamy w niej doświadczenie zawodowe czy przynajmniej hobbystyczne. Sklep internetowy warto otworzyć też wspólnie, aby podzielić ryzyko oraz włożony czas.

Po więcej informacji zapraszamy tutaj: https://www.whiteghost.pl