Wiadomości

  • 13 marca 2020
  • wyświetleń: 2537

ZUS zachęca do ograniczenia wizyt w placówkach

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zwraca się do swoich klientów z prośbą o ograniczenie wizyt w placówkach ZUS w całym kraju. W przypadku potrzeby kontaktu można skorzystać z informacji telefonicznej, wysłać maila lub skorzystać z portalu PUE ZUS.

- W związku z działaniami profilaktycznymi, które mają zapobiegać rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce, zwracamy się do klientów ZUS z prośbą o ograniczenie bezpośrednich wizyt w placówkach Zakładu. Dodatkowo, w dniach 16 i 23 marca sale obsługi klienta w ZUS będą pracowały w godzinach od 8.00 do 15.00 - powiedziała Beata Kopczyńska, rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim.

W przypadku potrzeby kontaktu można korzystać z informacji telefonicznej - numer tel. 22 560 16 00. Konsultanci są dostępni w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 18.00. Można korzystać również z kontaktu mailowego. Adres e-mail do zapytań ogólnych: cot@zus.pl.

Kontakt możliwy jest także za pośrednictwem usług elektronicznych dostępnych na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Więcej informacji na temat kontaktu online pod adresem:
https://www.zus.pl/baza-wiedzy/o-platformie-uslug-elektronicznych-pue-/o-platformie-uslug-elektronicznych-pue-/informacje-dotyczace-pue

Doradca w sprawie ulg i umorzeń

Przedsiębiorcy zainteresowani formami wsparcia ZUS w sytuacji niemożności opłacenia na czas składek lub chcący uzyskać informacje na temat rozłożenia długu na raty mogą kontaktować się z doradcami ds. ulg i umorzeń. Doradca zaproponuje przedsiębiorcy najdogodniejszą formę spłaty należności (np. rozłożenie na raty lub odroczenie terminu płatności składek). Pomoże w wypełnieniu dokumentacji niezbędnej do udzielenia ulgi i poinformuje o etapach rozpatrywania wniosku. Usługa ta jest skierowana do osób, które mają trudności i zaległości w regulowaniu składek.- Zachęcamy, aby korzystać z tego telefonicznie lub mailowo. Z usługi tej mogą skorzystać nie tylko przedsiębiorcy, ale także inne osoby, które są zobowiązane do spłaty należności, w tym również osoby zobowiązane do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń - powiedziała rzeczniczka.

Doradca ds. ulg i umorzeń na podstawie informacji przedstawionych przez klienta przedstawi najdogodniejsze formy uregulowania zobowiązań. Może zaproponować płatnikowi rozłożenie zadłużenia na raty, odroczenie terminu płatności, zawieszenie postępowania egzekucyjnego. Przypominamy, że ZUS może umorzyć należności w przypadku stwierdzenia całkowitej nieściągalności należności lub gdy osoba opłacająca należności znajduje się w trudnej sytuacji finansowej i rodzinnej.

Kontakt telefoniczny z ZUS

Dzwoniąc pod numer infolinii ZUS, tel. 22 560 16 00, w dni robocze w godz. od 7.00 do 18.00, po wybraniu "0" (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy w zależności od sprawy, którą chcieliśmy wyjaśnić:
  • 1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
  • 2 - Renty i emerytury,
  • 3 - Zasiłki,
  • 4 - Informacje dla ubezpieczonych,
  • 5 - Informacje dla płatników,
  • 7 - Ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności
  • 9 - Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji

BM / czecho.pl

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Koronawirus" podaj

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.

Koronawirus

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Koronawirus" podaj