REKLAMA WYBORCZA

Wiadomości

  • 27 kwietnia 2020
  • wyświetleń: 3552

Metody wykonania nadruku na balonach

Materiał partnera:

Balony są, zaraz obok banerów i bilbordów, najczęściej wykorzystywaną formą reklamy fizycznej. Doskonale przykuwają uwagę i pozwalają na pozostawienie marki w pamięci odbiorców. Bardzo istotną kwestią dla marketingu bezpośredniego przy wykorzystaniu balonów, jest druk. Dobrze wykonany nadruk na powierzchni balona, świadczy o profesjonalizmie i prestiżu firmy, którą reklamuje. W jaki sposób wykonuje się nadruki na balonach i co świadczy o ich jakości?

Metody wykonania nadruku na balonach


Metody wykonywania nadruku na balonach



Na współczesnym rynku funkcjonują dwie najpopularniejsze metodologie drukowania na balonach: CMYK i druk sitowy, zwany również sitodrukiem. Serigrafia (druk sitowy) jest znacznie starsza, ponieważ odnosi się do bardziej fizycznego nakładania atramentu na materiał. Jak działają te metody i na którą z nich powinniśmy się zdecydować, jeśli chcemy zlecić wykonanie balonu reklamowego dla naszej firmy?

Tym, co cechuje wysokiej jakości nadruk na balonie, jest przede wszystkim trwałość i odporność na blaknięcie. Bardzo istotna jest również precyzja oraz rozdzielczość wykonania. Ta z kolei, warunkowana jest technologią, wykorzystywaną przez daną firmę w procesie drukowania. Więcej informacji - https://grupaluxpol.pl/balony-reklamowe/

Druk sitowy - udoskonalona tradycja



Metoda sitodruku opiera się na matrycy, która odpowiada za nadanie kształtu tuszowi, podczas wykonywania odbitki. Formą drukową jest tutaj szablon, który nakładany jest na specjalną siatkę - wykonaną z metalu, tkaniny lub włókien syntetycznych (obecnie używanych najczęściej). Farba przetłaczana jest przez matrycę, pozwalając na wykonanie dokładniej odbitki.

Jeśli chodzi o precyzję i rozdzielczość druku sitowego - są one uzależnione w bezpośredni sposób od rodzaju i gęstości siatki, która została użyta. Mimo, że na ogół są one niższe, niż ma to miejsce w przypadku innych metod druku - profesjonalne drukarnie wielkoformatowe wykorzystują narzędzia i technologię, pozwalające na wykonanie nadruku na balonie z bardzo dużą precyzją.

Jedną z Polskich firm, realizujących tego typu zlecenia, jest Grupa LuxPol - drukarnia wielkoformatowa, zajmująca się tworzeniem nadruków reklamowych (i nie tylko) na skomplikowanych lub bardzo dużych powierzchniach, czyli na przykład balonów reklamowych.

Metoda CMYK - współczesny wymiar druku



Nazwa CMYK została utworzona od angielskich nazw czterech podstawowych kolorów farb drukarskich: cyjan, magenta, żółty, czarny (cyan, magenta, yellow, key colour). Barwy, które tworzone są przy wykorzystaniu tej metody, składają się z warstw poszczególnych odcieni podstawowych. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie bardzo głębokiej i zaskakująco czystej barwy docelowej. Z tego względu CMYK jest bardzo często wykorzystywany w branży reklamowej - między innymi właśnie do tworzenia nadruków na balonach.

Jeśli zaś chodzi o precyzję, jest ona uzależniona przede wszystkim od technologii użytej do stworzenia nadruku. CMYK bowiem jest w zasadzie jedynie zestawem barw, wykorzystywanym powszechnie w branży poligraficznej, a także w wielu metodach drukarskich. Bardzo popularna jest metoda rastra, wykorzystująca technologię do drukowania widocznych pod lupą punktów.

Odtworzenie wszystkich istniejących kolorów przy użyciu zestawu barw CMYK nie jest możliwe - z powodzeniem jednak można je wykorzystywać w przemyśle reklamowym do tworzenia interesujących banerów i nanoszenia nadruków na balony. Metody drukowania opierające swoje działanie na CMYK mogą być w wielu przypadkach bardziej precyzyjne od sitodruku - warto jednak zwrócić uwagę na specyfikę działania konkretnej firmy.

Dowiedz się również o druku UV - zaradnik.pl/czym-jest-druk-uv-jakie-ma-zastosowanie