Wiadomości
- 20 lipca 2020
- wyświetleń: 6485
Wiadukty kolejowe w przebudowie. Start prac w Kaniowie - utrudnienia
Wiadukt kolejowy w Kaniowie, to kolejne z 28 bezkolizyjnych skrzyżowań na linii Trzebinia - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice, które obejmuje przebudowa. Prace właśnie się rozpoczęły. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zapewni bezpieczniejszy przejazd pociągów i sprawniejszą komunikację drogową. Efektem przedsięwzięcia za 800 mln zł, współfinansowanego z POIiŚ, będą krótsze podróże oraz poprawa dostępności stacji i przystanków.
Modernizacja 28 wiaduktów prowadzona jest dla sprawnych i bezpiecznych przejazdów między Trzebinią, Oświęcimiem a Czechowicami-Dziedzicami. Wiadukt w Kaniowie jest niezbędny dla przejazdu pociągów między stacjami Brzeszcze i Czechowice-Dziedzice. Wykonawca w połowie lipca rozpoczął prace. Zdemontuje stare elementy obiektu i wybuduje nowy wiadukt. Prace przeprowadzone będą najpierw na jednym torze, później na drugim. Roboty uwzględniono w konstrukcji rozkładu jazdy.
Ze względu na szeroki zakres robót ruch samochodowy jest skierowany objazdem ulicami Czechowicką, Krzywolaków, Wincentego Witosa, Olchowa i Młyńską. Dla pieszych jest zapewnione przejście przez teren budowy.
Po przebudowie dwuprzęsłową konstrukcję zastąpi wyższy i szerszy, jednoprzęsłowy obiekt. Na lata będzie zapewnione sprawne kursowanie pociągów. Kierowcy dzięki poszerzeniu obiektu, płynnie przejadą pod torami po dwóch pasach ruchu. Piesi zyskają 2-metrowy chodnik.
Wykonawca pracuje też nad ul. Pionkową w Czechowicach-Dziedzicach. Prace obejmą również wiadukty w Chełmku, Oświęcimiu, Brzeszczach, Jawiszowicach, Chrzanowie. Dzięki inwestycji PLK zmodernizowane obiekty zapewnią nie tylko sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże koleją. W niektórych lokalizacjach, poszerzenie jezdni pod wiaduktem ułatwi także system komunikacji drogowej w miejscowościach i na terenie, przez który przebiega linia kolejowa.
Na trasie Katowice - Kraków będą krótsze i komfortowe podróże do Oświęcimia i na południe. W efekcie inwestycji na trasie Trzebinia - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice (nr 93) czas przejazdu skróci się prawie o połowę do ok. 40 minut. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe - 80 km/h. Będzie wyższy standard podróżowania dzięki przebudowie 10 stacji i przystanków: Chrzanów, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski, Oświęcim, Brzeszcze, Brzeszcze Jawiszowice, Jawiszowice Jaźnik, Dankowice, Kaniów. Na linii wykonawca usuwa stare tory oraz wyeksploatowane elementy linii kolejowej. W ich miejsce będą montowane nowe. Inwestycja obejmuje wiadukty, mosty, tory, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania.
Inwestycja realizowana z projektu: "Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia - Zebrzydowice", współfinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi 686 518 646,97 PLN (netto).
Ze względu na szeroki zakres robót ruch samochodowy jest skierowany objazdem ulicami Czechowicką, Krzywolaków, Wincentego Witosa, Olchowa i Młyńską. Dla pieszych jest zapewnione przejście przez teren budowy.
Po przebudowie dwuprzęsłową konstrukcję zastąpi wyższy i szerszy, jednoprzęsłowy obiekt. Na lata będzie zapewnione sprawne kursowanie pociągów. Kierowcy dzięki poszerzeniu obiektu, płynnie przejadą pod torami po dwóch pasach ruchu. Piesi zyskają 2-metrowy chodnik.
Wykonawca pracuje też nad ul. Pionkową w Czechowicach-Dziedzicach. Prace obejmą również wiadukty w Chełmku, Oświęcimiu, Brzeszczach, Jawiszowicach, Chrzanowie. Dzięki inwestycji PLK zmodernizowane obiekty zapewnią nie tylko sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże koleją. W niektórych lokalizacjach, poszerzenie jezdni pod wiaduktem ułatwi także system komunikacji drogowej w miejscowościach i na terenie, przez który przebiega linia kolejowa.
Na trasie Katowice - Kraków będą krótsze i komfortowe podróże do Oświęcimia i na południe. W efekcie inwestycji na trasie Trzebinia - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice (nr 93) czas przejazdu skróci się prawie o połowę do ok. 40 minut. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe - 80 km/h. Będzie wyższy standard podróżowania dzięki przebudowie 10 stacji i przystanków: Chrzanów, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski, Oświęcim, Brzeszcze, Brzeszcze Jawiszowice, Jawiszowice Jaźnik, Dankowice, Kaniów. Na linii wykonawca usuwa stare tory oraz wyeksploatowane elementy linii kolejowej. W ich miejsce będą montowane nowe. Inwestycja obejmuje wiadukty, mosty, tory, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania.
Inwestycja realizowana z projektu: "Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia - Zebrzydowice", współfinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi 686 518 646,97 PLN (netto).
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.