Wiadomości
- 14 października 2020
- wyświetleń: 821
Skuteczna dystrybucja ulotek w grupie docelowej. Jak sprawić, aby firmowe biuletyny nie lądowały od razu w koszu
Materiał partnera:
Outdoorowe kampanie marketingowe mają rozmaite cele, w związku z tym przybierają najróżniejsze formy. Od wywieszania ogromnych banerów i mniejszych plakatów, aż po stawianie stoisk z hostessami czy rozdawanie broszur. Ulotka ma być krótkim kompendium wiedzy o ofercie i stanowić zachętę do skorzystania z niej - kwestie sprzedażowe są w tym przypadku znacznie ważniejsze od wizerunkowych. Jednak efektywność klasycznego kolportażu nie zawsze przynosi pożądane wyniki, na co wpływa szereg czynników.
Ulotkarze rozdają broszury komu popadnie, byle pozbyć się całego nakładu jak najszybciej
Praca nie wymaga specjalistycznych umiejętności, wynikające z tego niskie wynagrodzenie również nie porywa. Trudno zatem wymagać, by osoby odpowiedzialne za przekazanie konsumentom mini-folderów przywiązywały szczególną uwagę do tego, komu je podają. Zdarzają się i takie sytuacje, że sami ulotkarze wyrzucają część egzemplarzy, aby tylko szybciej skończyć robotę. Takie działania są oczywiście niedopuszczalne, ale czasami nie sposób kontrolować wszystkiego i wszystkich. Każda zmarnowana broszura to realna strata dla firmy: nie tylko ze względu na poniesione koszty, ale też nieudaną próbę dotarcia do potencjalnych klientów. Według przedstawicieli firmy EXACT, działającej w branży reklamowej, planując rozdawanie ulotek należy skoncentrować się na jakości procesu, a nie ilości wprowadzonych w obieg broszur. Krótko rzecz ujmując: najważniejsze jest, aby informacja o ofercie trafiła do odbiorców z grupy docelowej. Jest kilka sposobów na to, aby dystrybucję drukowanych materiałów promocyjnych zoptymalizować w odpowiednim kierunku.
Wystawienie stojaka na ulotki w widocznym miejscu daje odbiorcom pełną swobodę wyboru
Każda firma w toku swojej działalności poznaje faktyczne preferencje konsumentów, co pozwala na stworzenie tzw. klienta idealnego. Pomocne są w tym również przeprowadzone na profesjonalnym poziomie. Szacuje się, że za ok. 80% przychodów marki odpowiada 20% wszystkich klientów - i to na wyselekcjonowaniu tej grupy należy się skupić. Znając cechy charakterystyczne oraz zwyczaje swoich "najlepszych" odbiorców, można zaplanować skuteczne akcje promocyjne. W przypadku ulotek polegałoby to na wystawieniu stojaków z broszurami w miejscu, które często odwiedzają klienci idealni. Skoro wykazują zainteresowanie danymi produktami lub usługami, nie będą potrzebować dodatkowej zachęty, by zapoznać się z ofertą firmy. Ważne jest nie tylko miejsce, ale też sposób ekspozycji - na stronie https://www.exact.net.pl/ można zobaczyć wiele przykładów rozmaitych stojaków na ulotki. Okazuje się, że przebojowość oraz nachalność wcale nie muszą sprzedawać lepiej, niż spokojna i wyważona, skrócona prezentacja największych zalet.