Wiadomości

  • 14 października 2020
  • wyświetleń: 821

Skuteczna dystrybucja ulotek w grupie docelowej. Jak sprawić, aby firmowe biuletyny nie lądowały od razu w koszu

Materiał partnera:

Outdoorowe kampanie marketingowe mają rozmaite cele, w związku z tym przybierają najróżniejsze formy. Od wywieszania ogromnych banerów i mniejszych plakatów, aż po stawianie stoisk z hostessami czy rozdawanie broszur. Ulotka ma być krótkim kompendium wiedzy o ofercie i stanowić zachętę do skorzystania z niej - kwestie sprzedażowe są w tym przypadku znacznie ważniejsze od wizerunkowych. Jednak efektywność klasycznego kolportażu nie zawsze przynosi pożądane wyniki, na co wpływa szereg czynników.

Skuteczna dystrybucja ulotek w grupie docelowej. Jak sprawić, aby firmowe biuletyny nie lądowały od razu w koszu na


Ulotkarze rozdają broszury komu popadnie, byle pozbyć się całego nakładu jak najszybciej



Praca nie wymaga specjalistycznych umiejętności, wynikające z tego niskie wynagrodzenie również nie porywa. Trudno zatem wymagać, by osoby odpowiedzialne za przekazanie konsumentom mini-folderów przywiązywały szczególną uwagę do tego, komu je podają. Zdarzają się i takie sytuacje, że sami ulotkarze wyrzucają część egzemplarzy, aby tylko szybciej skończyć robotę. Takie działania są oczywiście niedopuszczalne, ale czasami nie sposób kontrolować wszystkiego i wszystkich. Każda zmarnowana broszura to realna strata dla firmy: nie tylko ze względu na poniesione koszty, ale też nieudaną próbę dotarcia do potencjalnych klientów. Według przedstawicieli firmy EXACT, działającej w branży reklamowej, planując rozdawanie ulotek należy skoncentrować się na jakości procesu, a nie ilości wprowadzonych w obieg broszur. Krótko rzecz ujmując: najważniejsze jest, aby informacja o ofercie trafiła do odbiorców z grupy docelowej. Jest kilka sposobów na to, aby dystrybucję drukowanych materiałów promocyjnych zoptymalizować w odpowiednim kierunku.

Wystawienie stojaka na ulotki w widocznym miejscu daje odbiorcom pełną swobodę wyboru



Każda firma w toku swojej działalności poznaje faktyczne preferencje konsumentów, co pozwala na stworzenie tzw. klienta idealnego. Pomocne są w tym również przeprowadzone na profesjonalnym poziomie. Szacuje się, że za ok. 80% przychodów marki odpowiada 20% wszystkich klientów - i to na wyselekcjonowaniu tej grupy należy się skupić. Znając cechy charakterystyczne oraz zwyczaje swoich "najlepszych" odbiorców, można zaplanować skuteczne akcje promocyjne. W przypadku ulotek polegałoby to na wystawieniu stojaków z broszurami w miejscu, które często odwiedzają klienci idealni. Skoro wykazują zainteresowanie danymi produktami lub usługami, nie będą potrzebować dodatkowej zachęty, by zapoznać się z ofertą firmy. Ważne jest nie tylko miejsce, ale też sposób ekspozycji - na stronie https://www.exact.net.pl/ można zobaczyć wiele przykładów rozmaitych stojaków na ulotki. Okazuje się, że przebojowość oraz nachalność wcale nie muszą sprzedawać lepiej, niż spokojna i wyważona, skrócona prezentacja największych zalet.