Wiadomości
- 29 stycznia 2021
- wyświetleń: 681
Premiera produktu z udziałem publiczności i dziennikarzy. To musi być huczne wydarzenie!
Materiał partnera:
Kiedy firma wypuszcza nowy towar na rynek, należy zadbać o jak największy rozgłos. Pierwsze działania marketingowe różnego rodzaju należy podejmować przynajmniej z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Jednak "kontrolowane przecieki" nie mogą zawierać zbyt wiele informacji - inaczej odbiorcy dowiedzą się wszystkiego zbyt wcześnie i moment premiery nie wzbudzi w nich szczególnych emocji. Tymczasem uwagę publiczności najlepiej zogniskować na jednym wydarzeniu.
Podczas eventu ścianka reklamowa może pełnić wiele praktycznych, istotnych funkcji
Światła, kamera i od razu akcja? Nie tak szybko! Wystrzelanie się z najważniejszych atutów już na samym początku pokazu sprawi, że zainteresowanie szybko opadnie. Wiele osób uzna, że zobaczyły i usłyszały już najważniejsze rzeczy, więc szkoda czasu zostawać do końca. Tymczasem można skorzystać z kilku prostych sztuczek, aby podtrzymywać i stopniowo zwiększać poziom ciekawości. Eksperci z firmy Omega System wspominają m.in. o użyciu ścianki reklamowej jako kurtyny, za którą schowany będzie produkt będący "gwiazdą wieczoru". Nieznane w naturalny sposób wzmaga czujność, więc konsumenci i przedstawiciele mediów instynktownie zwracają baczniejszą uwagę na scenę - nie mogą sobie pozwolić na przegapienie kluczowych szczegółów prezentacji. Oczywiście cierpliwość ma swoje granice. Według różnych badań człowiek może utrzymywać maksymalny poziom koncentracji przez 10-15 minut.
Kluczem do sukcesu jest umiejętne dozowanie napięcia. Nie należy przeciągać momentu kulminacyjnego
Mniej więcej w tym przedziale czasowym trzeba dać publiczności to, po co zgromadziła się na premierze. W miarę możliwości należy dać sposobność jego samodzielnego wypróbowania, już w osobnej sali. Przy odpowiedniej organizacji całego wydarzenia internet zostanie wręcz zalany kolejnymi relacjami i pierwszymi wrażeniami. Im większy (i bardziej pozytywny!) rozgłos, tym lepiej. Z kolei akcesoria wykorzystane podczas eventu mogą znaleźć kolejne zastosowania. Na przykład ścianka reklamowa pełniąca wcześniej funkcję zasłony, świetnie sprawdzi się jako tło podczas sesji dla fotografów. Albo w roli atrakcyjnego wizualnie nośnika zwięzłej prezentacji, streszczającej najważniejsze kwestie poruszone podczas premiery. Tych samych materiałów można używać później wielokrotnie, na przykład do budowy firmowego stoiska na targach, kiedy to produkt będzie pokazywany szerszej publiczności.