czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 8 lutego 2021
  • wyświetleń: 530

Weganizm w Polsce - dlaczego warto ograniczyć mięso?

Materiał partnera:

Najczęściej rezygnujemy z mięsa ze względów etycznych i zdrowotnych, a nieco rzadziej ze względu na ekologię. Pomimo licznych korzyści, jakie daje nam dieta bezmięsna, wciąż krążą o niej popularne mity. Wbrew pozorom, wegetarianizm lub weganizm wcale nie musi być drogi, niepełnowartościowy, nie musi też zajmować nam wiele czasu. Produkty roślinne z łatwością mogą zapewnić nam niezbędne składniki oraz być prostymi w przyrządzeniu. Nie bez powodu 43% Polaków znacznie ogranicza mięso w swojej codziennej diecie.

Dieta wegańska coraz popularniejsza w Polsce



Ze względu na rosnący popyt, polskie marki coraz częściej wypuszczają swoje produkty w wersji roślinnej. Popyt na produkty roślinne generują również osoby, które nie zrezygnowały w stu procentach z mięsa. Coraz więcej Polaków rozważa jednak taką opcję, jaką jest całkowity wegetarianizm bądź weganizm. Przyjacielem każdego fana szybkich posiłków jest blender - dzięki niemu możemy przygotować szybko zdrowe zupy, smoothies warzywno-owocowe, a nawet pasty kanapkowe.

Dieta wegańska wcale nie jest dietą restrykcyjną. Nasze indywidualne potrzeby mogą poza tym różnić się w zależności od wieku, płci i trybu życia. Główną zasadą, jaką należy się kierować jest bazowanie na roślinach strączkowych, kaszach oraz warzywach. Nie musimy wydawać wielkich pieniędzy na dania roślinne. Zwracajmy uwagę na kupowanie produktów sezonowych.

Białko i tłuszcze a weganiz



Pełnowartościowe białko zawarte jest w roślinach strączkowych - najbardziej znanymi są ciecierzyca i soczewica. Rośliny strączkowe stanowią bazę obiadów bezmięsnych. Nie są one wcale droższe od mięsa. Co za tym idzie, wegetarianizm i weganizm może się nam opłacać nie tylko zdrowotnie, ale i ekonomicznie.

Rośliny są w stanie dostarczyć nam również niezbędnych kwasów omega 3 i omega 6. Szukaj ich w olejach roślinnych, siemieniu lnianym i orzechach, a także pestkach i nasionach. Produkty te możesz dodawać do sałatek czy past. Nienasycone kwasy tłuszczowe zawarte w roślinach zmniejszają ryzyko zachorowania na choroby związane z układem krążenia.

Zanim przejdziemy na całkowity weganizm, spróbujmy częściowo ograniczać mięso. Tłuszcze zwierzęce sprzyjają powstawaniu chorób krążenia, a nawet niektórych nowotworów. Dieta roślinna pomaga w obniżeniu ciśnienia oraz cholesterolu.