czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 11 lutego 2021
  • wyświetleń: 724

Biurko z regulacją wysokości to nie wszystko. 3 przydatne elementy wyposażenia nowoczesnego biura

Materiał partnera:

Współczesne biura coraz częściej nie przypominają już tych klasycznych pomieszczeń służbowych, w których stoi tradycyjne biuro, krzesło obrotowe i szafa. Wnętrza przeznaczone do obsługi klienta i przyjmowania gości, urządzane są z wykorzystaniem nowoczesnych udogodnień, poprawiających komfort i efektywność pracy oraz standard obsługi. Biurko z regulacją wysokości to tylko początek - arsenał mebli i innych elementów wyposażenia jest znacznie większy.

1. Biurko z regulacją wysokości
2. Stołek balansujący
3. Ramię do monitora

Urządzenie biura wymaga wyboru nie tylko mebli funkcjonalnych, ale również takich, które jednocześnie będą zapewniały bezpieczne i higieniczne warunki pracy. W wielu miejscach liczy się także możliwość dopasowania stanowiska pracy do wymagań poszczególnych pracowników tak, aby przy tym samym stanowisku mogli pracować zarówno drobna kobieta, jak i rosły mężczyzna.

Biurko z regulacją wysokości



Wielofunkcyjne miejsca pracy często wyposażone są w biurko z regulacją wysokości. Od wielu lat takie biurko to podstawowy mebel znajdujący się w przestrzeni biurowej, który daje ogromne możliwości. Po pierwsze, pozwala na swobodne dopasowanie wysokości blatu roboczego do wzrostu pracującego przy nim pracownika. Dzięki temu zwiększa się nie tylko wygoda pracy, ale również wydajność. Pracownik, który może komfortowo stanąć lub usiąść przy biurku, przybiera ergonomiczną postawę podczas pracy, nie męczy się i nie przebywa w wymuszonej, niezdrowej pozycji, co przekłada się na jego samopoczucie i efektywność pracy. Po drugie, biurko z regulacją wysokości może służyć zarówno do pracy w pozycji siedzącej, jak i w pozycji stojącej. Łatwo jest więc dopasować je do aktualnych potrzeb. Po trzecie, dobrze zaprojektowane biurko posiada dodatkowe udogodnienia, jak organizer na kable, otwór na przewody lub chowane gniazdko elektryczne. Liczy się możliwość łatwej manipulacji wysokością blatu roboczego - tę zapewni biurko zrobione na zamówienie przez Fly-Desk.com.

Stołek balansujący



Pracownicy biurowi spędzają często wiele godzin w pozycji siedzącej lub stojącej - obie w nadmiarze powodują problemy z kręgosłupem i nogami, które w konsekwencji odbijają się na zdrowiu pracownika. Alternatywą dla tradycyjnych krzeseł biurowych może być stołek balansujący, a więc wygodny taboret, który jest zakończony ciężkim, obłym dnem. taka konstrukcja stołka wymusza na siedzącej na nim osobie balansowanie ciałem, prowadzące do zachowania równowagi. Aby było to możliwe, użytkownik musi utrzymać proste plecy, napiąć mięśnie brzucha i ud, czyli niejako wprowadzić swoje ciało w ruch. Jednocześnie konstrukcja taboretu pozwala na swobodne przechylanie się w dowolną stronę. Dobry stołek balansujący posiada regulowaną wysokość, pozwalającą na komfortowe oparcie nóg o podłoże, wygodne siedzisko pokryte materiałem zapewniającym oddychalność oraz ciężkie dno, gwarantujące stabilność. Użytkownik może wygodnie siedzieć, zachowując właściwą pozycję ciała, i mając pewność, że stołek pewnie utrzyma się w pozycji pionowej.

Ramię do monitora



Trudno wyobrazić sobie współczesne biuro bez komputera, a komputer bez monitora. W standardowych warunkach, monitor ustawiony jest na blacie biurka, co znacznie ogranicza powierzchnię roboczą. Znacznie wygodniejszym rozwiązaniem jest umieszczenie monitora na specjalnym ramieniu, które przytwierdza się do biurka. Ruchome ramię do monitora, wyposażone w stabilne mocowanie oraz gazowy uchwyt ze standardem VESA, to uniwersalne rozwiązanie dobre do niemal każdego biura. Ramię można przytwierdzić do biurka na dwa sposoby. Pierwszy jest analogiczny do mocowania, np. lampki biurkowej, a więc polega na przytwierdzeniu ramienia do brzegu blatu, wykorzystując zaciskową śrubę. Druga opcja to przykręcenie ramienia w dowolnym miejscu biurka. W tym celu trzeba wywiercić w otwory, a następnie przykręcić ramię do monitora, wykorzystując dedykowane temu rozwiązaniu śruby.

Zastosowanie ramienia do monitora pozwala zaoszczędzić miejsce na blacie biurka, co jest szczególnie ważne w przypadku biurek o niewielkiej powierzchni. Co więcej, ramię jest ruchome, a więc dzięki niemu można dowolnie ustawić pozycję monitora - jego kąt nachylenia, odległość od oczu, wysokość, czy nawet ułożenie w pionie lub poziomie. Możliwość manipulacji ustawieniem pozycji monitora wpływa na wygodę i ergonomię pracy oraz sprawia, że stanowisko robocze jest uniwersalne i dostosowane do wymagań każdego pracownika, niezależnie od jego wzrostu czy indywidualnych wymagań.

Ze względu na to, że ramię do monitora przeznaczone jest do utrzymywania sprzętu, podczas wyboru trzeba zwrócić uwagę na kwestie techniczne. Ważny będzie maksymalny udźwig oraz to, do jak dużych monitorów może być zastosowane ramię. Liczy się również maksymalny kąt nachylenia i kąt regulacji obrotu. Takie informacje znajdują się w specyfikacji dołączonej do produktu przez producenta. Estetykę zapewni możliwość ukrycia kabli w ramieniu oraz odpowiedni kolor - uniwersalnym wyborem jest ramię czarne lub białe, które idealnie wpisuje się w wystrój nowoczesnego wnętrza biurowego.