czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 16 marca 2021
  • wyświetleń: 657

Jak Skutecznie Schudnąć? 3 Proste Kroki!

Materiał partnera:

Jak wszyscy wiemy, odchudzanie to jedno z trudniejszych zadań, jakie z pewnością każdy kiedyś próbował wykonać.

Skuteczne odchudzanie wymaga dyscypliny i samozaparcia, ale również cierpliwości, a nie każdy może się tym poszczycić. Istnieje jednak kilka złotych rad, które wdrożone w codzienny rytm dnia dają wymarzone rezultaty.

Drobne zmiany wprowadzane systematycznie do życia mogą zdziałać cuda, i są o wiele łatwiejsze do zastosowania niż nagłe i katorżnicze zakazy, które prędzej czy później złamiemy. Co zatem robić, by trwale i skutecznie zrzucić nadprogramowe kilogramy?

Nie wszystko na raz



Żeby osiągnąć wymarzone rezultaty, musisz nieco oszukać swój mózg, i nie fundować mu terapii szokowej.

Na początek spróbuj przestać słodzić herbatę, potem ogranicz sól, spróbuj również ograniczyć jedzenie fast-foodów do jednego razu w ciągu tygodnia, jeżeli dotychczas żywiłeś się głównie tego typu jedzeniem.

Nie odczujesz zbytnio różnicy, a dobre nawyki zaczną wypierać te stare i szkodliwe. Zacznij również się ruszać, to podstawa sukcesu w odchudzaniu! Zacznij od powolnych marszów czy spacerów co najmniej trzy razy w tygodniu.

Twoja kondycja się polepszy, wydolność wzrośnie, a Ty poczujesz przypływ energii i lepszego samopoczucia.

Pamiętaj, powolne zmiany i spokojne wprowadzanie nowych nawyków jest o wiele lepsze niż nagłe i niespodziewane obiecanki, w których ciężko wytrwać.

Sprawdzaj co jesz



Nie ma co ukrywać - największy czynnik wpływający na sukces w odchudzaniu to dieta.

Zdrowe odżywianie to skuteczne odchudzanie
Zdrowe odżywianie to skuteczne odchudzanie


Ćwiczenia są jedynie dodatkiem przyspieszającym cały proces. Do stałego jadłospisu należy wprowadzić dużo świeżych owoców i warzyw, nabiału, chudego mięsa oraz wody niegazowanej. Jeżeli chcesz się pożegnać raz na zawsze z oponką, zapomnij o gazowanych napojach, fast-foodach czy słodyczach.

Skup się na tym, by twoje posiłki były pełne warzyw i owoców.

I nie oznacza to monotonności w diecie i mdłych smaków - naucz się używać przyprawy, to twój największy sprzymierzeniec! Przyprawy podkręcają maksymalnie metabolizm, co wpływa korzystnie na proces spalania tkanki tłuszczowej. Do obiadu czy kolacji postaraj się dodać szczyptę ostrej papryki czy kurkumy - zauważysz różnicę, to pewne!

Pamiętaj również o stałych porach posiłków (powinno być ich co najmniej 5 w ciągu dnia) oraz o śniadaniu, które powinno się zjadać mniej więcej do godziny po obudzeniu. Jeżeli mdli Cię na samą myśl o jedzeniu z samego rana, spróbuj na początek czegoś płynnego - owocowe smoothie będzie idealną bombą witaminową z rana i pobudzi Cię na cały dzień!

Wprowadź aktywność fizyczną



W trakcie odchudzania nie ma musu ćwiczyć, jednak nie ukrywajmy - to przyspiesza cały proces.

Jeżeli zatem zależy Ci na spektakularnych efektach i jędrnym ciele, nie poddawaj się walkowerem. Na początek spaceruj godzinę dziennie trzy razy w tygodniu, potem spróbuj potruchtać. Słuchaj swojego organizmu - jeżeli czujesz że zaraz zemdlejesz, nie zmuszaj się do katorżniczego wysiłku.

Aktywność fizyczna, aby schudnąć
Aktywność fizyczna, aby schudnąć


To tylko zniechęci Cię do aktywności fizycznej i sprawi, że na samą myśl o powrocie do treningów poczujesz zawroty głowy. Znajdź własną drogę na ruch - może zapisz się z koleżanką na zumbę albo pilates?

Nie od razu Rzym zbudowano, nie katuj się na siłowni jeżeli nie sprawia Ci to przyjemności. Wybierz coś, co sprawi, że po zakończonym treningu będziesz wracać z szerokim uśmiechem na twarzy. W tym tkwi sekret skuteczności - trenuj tak, żebyś czuła się szczęśliwa i zadowolona z treningu po jego zakończeniu!

Wrzuć na luz - Nie dajmy się zwariować



Na pewno wiesz co to jest cheat day, prawda?

Oznacza mniej więcej to, że raz na jakiś czas, ale też nie za często, możesz pozwolić sobie na niedozwolony posiłek, na przykład cały tydzień chodziły za Tobą frytki, i w końcu przychodzi dzień, kiedy możesz je zjeść bez wyrzutów sumienia!

Na początku swojego odchudzania warto jednak dać sobie z tym na wstrzymanie, by dać szansę nowym i zdrowym nawykom zakorzenić się na dobre, a ta jedna porcja frytek nie sprowadziła nas powrotem na złą drogę.

Jednak po pierwszych dwóch miesiącach możesz pozwolić sobie na kawałek czekolady czy hamburgera w towarzystwie znajomych, wszystko jest dla ludzi!

Pamiętaj tylko, by cheat day nie trwał przez kolejny tydzień, bo zaprzepaścisz tym swoje dotychczasowe efekty i cały wysiłek jaki został włożony w odchudzanie.