czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 20 kwietnia 2021
  • wyświetleń: 905

Content marketing - na czym polega i jak realizować?

Materiał partnera:

Coraz więcej firm stawia na content marketing. Nie bez powodu, ponieważ marketing treści oferuje wiele możliwości pozycjonowania się na rynku, pozyskiwania i angażowania klientów, a także zwiększania sprzedaży. Marketing treści to niedrogi sposób na zwiększenie świadomości marki i zarządzanie jej wizerunkiem. Nie tylko konsumenci, ale także klienci korporacyjni stali się w ostatnim czasie bardzo odporni na reklamy dlatego firmy muszą szukać nowej jakości działań marketingowych.

Źródło: pixabay.com



Co to jest content marketing?



Marketing treści to tworzenie i publikowanie interesujących treści online, które mają na celu budowanie świadomości firmy i jej produktów, przyciągnięcie uwagi grupy docelowej i budowanie zaangażowania oraz lojalności. Z reguły publikowane treści nie reklamują bezpośrednio marki, ale mają na celu zaoferowanie odbiorcy wartości dodanej. Być może to pozwoli mu rozwiązać problem lub nauczyć się czegoś nowego. Marketing treści może kierować się do klientów na poziomie funkcjonalnym, emocjonalnym i rozrywkowym. Głównym kryterium dobrej treści jest zawsze znaczenie dla grupy docelowej. Tworzenie wartości dodanej jest najwyższym priorytetem. Marketing treści nie przekazuje żadnych pozornie promocyjnych treści, a raczej oferuje zainteresowanym stronom informacje, dodatkowe korzyści lub rozrywkę.

Content marketing jest niezwykle różnorodny i należy zwrócić uwagę, że nie dotyczy tylko treści pisanej. Obejmują posty na blogach, filmy, vlogi, podcasty, prezentacje, webinaria, ale zastosowania marketingu treści mogą być znacznie szersze, od aplikacji, po raporty i kursy. Dobra agencja marketingowa potrafi poznać oczekiwania klienta względem treści i dzięki temu dopasować przekaz, który będzie odpowiadał jego potrzebom.

Dlaczego content marketing jest ważny?



Znaczenie Internetu stale rośnie.. Klienci, detaliści i rynki przenoszą się do internetu w bardzo szybkim tempie. Każda firma, aby istnieć musi być obecna w internecie. W szczególności w przypadku, kiedy klasyczne nośniki reklamowe zawodzą.

Instrumenty marketingu treści pozwalają przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów lub partnerów, zatrzymać ich, a tym samym ostatecznie wygenerować sprzedaż. Wreszcie, jest to narzędzie do zaprezentowania swojej oferty. Oprócz obecnie obowiązkowego bloga korporacyjnego i biuletynów e-mailowych, istnieje wiele innych formatów, takich jak podcasty, ankiety, filmy instruktażowe, e-booki itp.

SEO i content marketing - co mają ze sobą wspólnego?



Search Engine Optimization oznacza optymalizację czyli pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek. SEO i content marketing to dwa pojęcia, które powstały w toku rozwoju technicznego i internetu w komunikacji korporacyjnej i są ze sobą powiązane. Ze względu na ogromne znaczenie wyszukiwarek w świecie online, ich istnienie jest niezbędne dla każdego dobrego marketingu internetowego.

Celem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest umieszczenie własnego wkładu (jak najbardziej popularnego) w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych, za pomocą ukierunkowanych słów kluczowych. Marketing treści dąży do zwiększenia ilości słów kluczowych, na jakie firma będzie widoczna w wyszukiwarce. W praktyce oznacza to, że content marketing odpowiada za produkcję dobrego contentu, a użyte słowa kluczowe SEO wspierają dystrybucję.