czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 20 kwietnia 2021
  • wyświetleń: 372

Dlaczego warto zainteresować się bieganiem?

Materiał partnera:

Aktywność fizyczna to podstawowy element zdrowego stylu życia. Bez niej ciężko o utrzymanie smukłej sylwetki. Jeśli wciąż obiecujesz sobie, że niedługo zaczniesz uprawiać sport, jednak wciąż Ci nie wychodzi, rozważ najprostszą dyscyplinę, jaka może być. Czy wiesz, dlaczego warto zainteresować się bieganiem? Zebraliśmy dla Ciebie 7 najważniejszych korzyści, które omówiliśmy w poniższym tekście.

Dlaczego warto zainteresować się bieganiem?


Po pierwsze: tani sport dostępny dla wszystkich



Ta łatwo dostępna forma sportu nie wymaga inwestowania w drogi sprzęt ani karnet na siłownię. Do jej uprawiania nie potrzebujesz też znajomości żadnych specjalnych technik. Wystarczy jedynie para butów do biegania i dużo zapału. Nie musisz już dłużej szukać wymówek, że nie stać Cię na uprawianie aktywności fizycznej. Pamiętaj tylko, aby przed bieganiem rozgrzać mięśnie nóg, na przykład poprzez wykonanie serii skłonów czy trucht.

Po drugie: spalanie tkanki tłuszczowej



Bieganie stanowi fantastyczny sposób na wysmuklenie sylwetki. Podczas godzinnego biegu w średnim tempie można spalić co najmniej 400-500 kalorii. Dzięki bieganiu metabolizm spoczynkowy zdecydowanie przyspiesza. Spalanie tkanki tłuszczowej odbywa się nie tylko w trakcie biegania, ale też długo po nim. Oprócz regularnego ruchu, warto zadbać też o zbilansowaną dietę, wspomaganą odżywkami białkowymi - nabędziesz je w sklepie internetowym https://www.bodypak.pl/pl/20-odzywki-bialkowe.

Po trzecie: zmniejsza ryzyko chorób serca



Jeżeli będziesz regularnie biegać, zmniejszysz ryzyko zachorowania na choroby układu krążenia. Wszystko z powodu wzrostu objętości serca. Bieganie obniża ciśnienie krwi, utrzymuje niższe tętno spoczynkowe i poziom cholesterolu. Wzmocnione serce osób regularnie biegających nie musi się aż tak napracować, aby przepompowywać krew. Sama krew jest też mocniej nasycona tlenem, zaś tętnice wykazują większą elastyczność.

Po czwarte: poprawa samopoczucia i zdrowia psychicznego



Zaledwie 30-minutowy trening biegowy pozwala zniwelować początki depresji. Rozładowuje nagromadzony stres i napięcie. Pozwala się rozluźnić i wyluzować. W czasie ruchu w mózgu uwalniają się endorfiny, nazywane hormonami szczęścia, które dostarczają relaksu i przyjemności, a także działają przeciwbólowo.

Po piąte: czas do rozmyślań i spokoju



Bieganie to również sposób na znalezienie czasu dla samego siebie. Możesz słuchać muzyki, ale też nadrabiać zaległości w audiobookach i podcastach. Masz też okazję do zatopienia się w rozmyślaniach czy wspomnieniach. Wystarczy założyć słuchawki na uszy, aby odciąć się od zewnętrznych bodźców i odpocząć od osób, które wiecznie czegoś od Ciebie chcą.

Po szóste: poprawa zdolności intelektualnych



Regularne bieganie poprawia procesy myślowe. Udowodniono też, że ogranicza występowanie demencji starczej i ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera.

Po siódme: ogranicza ryzyko zachorowania na osteoporozę



Wraz z wiekiem obniża się poziom gęstości kości. Można temu stanowi przeciwdziałać poprzez regularne bieganie. U osób uprawiających trening cardio obserwuje się mniejsze wypłukiwanie soli mineralnych z kości.