czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 30 czerwca 2021
  • wyświetleń: 422

Chcesz zrzucić zbędne kilogramy? Zastosuj się do tych 5 rad

Materiał partnera:

Zbędne kilogramy i nadwaga to efekt siedzącego trybu życia i ciągłego podjadania. Zanim się zorientujesz, że nieco ci przybyło tu i ówdzie, masz już nieco ponad kilka, a nawet kilkanaście kilogramów do przodu. Wtedy wpadasz w panikę i zastanawiasz się jak szybko zbić ten nadmierne kilogramy.

Whitpress


Każda z nas to zapewne przerabiała i na ogół pierwsza myśl, która wpada nam do głowy, to przestać jeść. Drastyczne ograniczenie jedzenia, a także głodówka powodują, że na początku zrzucimy trochę wagi, ale potem szybko możemy wpaść w efekt jojo. Ponadto to nie zdrowe dla naszego organizmu, bo nie dostarczamy mu odpowiedniej ilości składników odżywczych. Zatem co robić ? Oto kilka rad, jak w miarę szybko i zdrowo zrzucić zbędne kilogramy.

1. Zmień styl życia



Zamiast siedzenia na fotelu i podjadania przy telewizji, zacznij się ruszać. Popołudniowe spacery, jazda na rowerze lub po prostu zapisanie się do klubu fitness, pomogą ci w pozbyciu się zbędnej tkanki tłuszczowej. Ważne jest, aby więcej się ruszać i budować też swoją kondycję. To pierwszy krok do zdrowej i szczupłej sylwetki. Warto przy tym aktywność fizyczną na stałe wprowadzić do programu swojego dnia, a nie tylko po to, aby schudnąć.

2. Zmień nawyki żywieniowe



To, co najważniejsze uważaj, co jesz. Zrezygnuj z produktów spożywczych przetworzonych. One mają najwięcej konserwantów, które w dużej mierze przyczyniają się do odkładania tkanki tłuszczowej. Ogranicz ilość spożywanych węglowodanów, te produkty nie wpływają dobrze na sylwetkę. W sklepie zwracaj uwagę na etykiety, czyli co kupujesz. Ponadto wprowadź do swojej diety więcej warzyw i owoców. Zrezygnuj ze słodyczy.

3. Dieta



Jeżeli zależy ci na szybkich efektach, to warto zastosować dietę. Dieta to nie oznacza, że masz mniej jeść, a wręcz przeciwnie. Jak głoszą ostatnie badania: "trzeba jeść, aby schudnąć". Ważne co się je i jak się łączy ze sobą potrawy. Istotną sprawą w diecie odchudzającej jest jedzenie pięciu posiłków dziennie. Tak nie przesłyszałaś się. Nasz żołądek powinien być ciągle pobudzony, tak aby nie spowalniał metabolizmu. Właściwe trawienie pokarmów, sprzyja eliminowaniu nadmiaru tkanki tłuszczowej. Jeżeli nie masz do tego głowy, to warto się skonsultować z dietetyczką.

4. Licz kalorie



To, co jest istotne w diecie odchudzającej i trzymaniu wagi to odpowiedzialne i świadome odżywianie. Co się za tym kryje ? Otóż wielu z nas w ciągu dnia zjada produkty typu np. parę chipsów, orzeszki lub paluszki i nie zdaje sobie z tego sprawy. Świadome odżywianie to liczenie i dokładne zapisywanie co się jadło w ciągu dnia. Przy tym warto liczyć kalorie. Jeżeli chcesz schudnąć, to najpierw oblicz swój deficyt kaloryczny za pomocą kalkulatora na FitRepublic.pl.

Dzięki temu kalkulatorowi dowiesz się, ile powinnaś dziennie spożywać kalorii, żeby chudnąć 1-2 kg tygodniowo. Akurat to jest bezpieczna granica odchudzania.

5. Zadbaj o odpowiedni odpoczynek



Zdrowy i nieprzerwany ośmiogodzinny sen jest podstawą prawidłowego funkcjonowania w ciągu dnia. Naukowcy stwierdzili, że osoby, które śpią mniej niż 6,5 godziny na dobę, są bardziej podatne na przybieranie na wadze. Zatem wczesne chodzenie spać, nie tylko pozwoli ci zadbać o twoją kondycję i formę, ale też przyczyni się do zrzucenia nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Dziękujemy stronie FitRepublic.pl za wsparcie merytoryczne przy tworzeniu treści artykułu. Jednocześnie zapraszamy wszystkich czytelników do odwiedzenia bloga, gdyż znajduje się tam dużo porad o fitnessie, żywieniu i suplementacji.