Wiadomości

  • 27 września 2021
  • wyświetleń: 1168

Na czym polega "automatyzacja 360" w marketingu?

Materiał partnera:

Lepiej jest działać w sposób zbiorowy i zintegrowany, niżeli wykonywać pojedyncze zadania, które w rezultacie nie przyniosą zamierzonych skutków. Taki jest właśnie marketing 360, dzięki połączeniu wielu działań w jednym czasie, działania marketingowe napływają do klientów z wielu stron i dają o wiele większe korzyści, a co za tym idzie w sposób skuteczniejszy docierają do wszystkich konsumentów.

Whitpress


Skuteczność w dotarciu do klienta



Decydując się na różnicowanie działań marketingowych, mamy możliwość dotarcia do klienta w sposób bardziej skuteczny. Dla przykładu, kiedy klient ogląda telewizję, w tym samym czasie może korzystać ze smartfona, tabletu bądź komputera stacjonarnego. Jeżeli przepływ informacji marketingowej będzie wychodził z kilku kanałów jednocześnie, są większe szanse na skuteczne dotarcie do klienta z wcześniej zaplanowanym działaniem marketingowym. W tym celu została stworzona platforma Synerise, dzięki której można w łatwy sposób wdrożyć wszystkie działania marketingowe na wielu płaszczyznach jednocześnie, a co za tym idzie konkretny przekaz marketingowy napływający do klienta z wielu stron, dotrze do niego przynajmniej z jednego kanału informacyjnego.

Jak wiadomo, media internetowe dynamicznie się rozwijają i pozwalają również na rozwój szeroko rozumianego marketingu, dzięki czemu tworzenie kompleksowych projektów marketingowych, składających się z wielu narzędzi reklamowych, pomaga dotrzeć do potencjalnych oraz posiadanych klientów za pomocą wielu kanałów informacyjnych.

O automatyzacji 360 w marketingu



Co to jest zatem automatyzacja 360 i co ma wspólnego z marketingiem. Jak wiadomo, marketing jest reklamą, a automatyzacja 360 pozwala całą reklamę zautomatyzować i wprowadzić w ruch tak, aby klient został otoczony marketingiem z wielu stron. Tutaj liczy się także dobór kanałów reklamowych, albowiem nie każdy klient korzysta z poszczególnych mediów społecznościowych czy innych platform informacyjnych. Tylko właściwe działania marketingowe współgrają z efektowną komunikacją z wszystkimi odbiorcami konkretnych działań reklamowych.

Platforma Synerise — pomoc w automatyzacji marketingu



Jeżeli chcemy, aby automatyzacja 360 w marketingu była skuteczna, musimy dużą część czasu poświęcić na monitorowanie wszelkich zachować konsumentów. Ich ciągłe śledzenie oraz badanie konkretnych efektów przeprowadzonych akcji marketingowych. Dlatego właśnie powstała platforma Synerise, dzięki której wszystkie te badania i śledzenie działań klientów są możliwe, a co za tym idzie automatyzacja 360 w marketingu przebiega prawidłowo.

Platforma Synerise to program dostosowany do wszystkich klientów. W zależności od tego, w jakiej branży prowadzisz działania biznesowe, dostosujemy plan działania i wdrożymy go w Twojej branży, aby w krótkim czasie przyniósł zamierzony skutek. Lata praktyk i doświadczenia w działaniach marketingowych pozwalają nam doskonale nakreślać scenariusze marketingowe, które prowadzą do osiągania wysokich wyników sprzedażowych.

Kanały w marketingu 360



Zastanówmy się, jakie kanały warto wprowadzać w marketingu, aby osiągnąć lepsze rezultaty. Na pewno pierwszym i podstawowym jest strona internetowa, dzięki której każdy klient widzi stałą ofertę marketingową, posiada w swojej bazie wizytówkę danej firmy. Kolejnym jest direct marketing, czyli kontakt bezpośredni z klientem, tutaj chodzi o wysyłanie e-maili oraz bezpośrednie rozmowy telefoniczne. Wszyscy znamy social media marketing, to one są najmocniejszym kanałem marketingowym w całej automatyzacji 360, albowiem obecnie społeczeństwo większość swojego wolnego czasu poświęca na przeglądanie portali społecznościowych.

Do całości kampanii reklamowej dochodzi jeszcze reklama tradycyjna oraz reklama internetowa. Oba te kanały przekazu powodują, że klient otrzymuje migawki ofertowe z danej branży, które pozostają w podświadomości i wpływają pozytywnie na wybór i zakup konkretnych produktów.

Wybierając wszystkie narzędzia marketingowe i łącząc je w jedną kampanię reklamową, stawiamy na automatyzację 360 w marketingu i większe rezultaty w każdej branży sprzedażowej. Najważniejsze bowiem jest to, aby odbiorca reklamy był otoczony nią z wielu stron, nawet jeżeli miałaby ona docierać do podświadomości fragmentami.