Wiadomości
- 8 listopada 2021
- wyświetleń: 1348
Biedronka - sieciowy gigant w Polsce z ogromnymi przychodami. Co sprawia, że konsumenci wybierają Jeronimo Martins?
Materiał partnera:
Sklepy sieci Biedronka są najpopularniejszymi placówkami handlowymi na terenie Polski. Biedronka posiada łącznie 3115 placówek na terenie całej Polski, co daje ponad 2 miliony metrów kwadratowych powierzchni sprzedażowej. Sklepy są zaopatrywane w ogromnej większości produktami, które powstają dzięki polskim przedsiębiorstwom, przyczyniając się do powstawania nowych miejsc pracy, dzięki czemu Biedronka stara się wspomóc, budować i rozwijać polską gospodarkę.
Przychody giganta handlowego Jeronimo Martins
Najbardziej popularna sieć sklepów w Polsce, należąca do Jeronimo Martins, Biedronka to najważniejsza sieć całej grupy Jeronimo Martins.
Grupa Jeronimo Martins zaprezentowała swoje wyniki finansowe za miniony rok, z którego wynika, że sieć Biedronka utrzymała stabilne tempo wzrostu pomimo wyzwań związanych z pandemią koronawirusa. Kluczem do sukcesu marki, jak sama mówi, jest bliskość i bezpieczeństwo względem pracowników, klientów, jak i dostawców, szczególnie tych lokalnych, a także natychmiastowa reakcja na dynamikę rzeczywistości w dobie koronawirusa, co przekłada się na wzrost dochodów o 10,4 procent w złotówkach oraz o 6,7 procent w walucie euro.
W 2020 roku łączne całkowite przychody ze sprzedaży całej grypy Jeronimo Martins wzrosły o prawie 4 procent, dając ogromny wynik prawie 19,5 miliardów euro. Wartość sprzedaży jedynie sieci Biedronka wyniosła ponad 13 miliardów euro, co daje prawie 60 miliardów złotych. Wzrost rok do roku (biorąc pod uwagę rok 2019 i rok 2020) jest liczbą dwucyfrową, która wynosi 10,4 procent. Licząc jedynie placówki, które funkcjonowały co najmniej 12 miesięcy lub dłużej, wzrost wyniósł 7,1 procent.
W 2020 roku powstało 129 nowych placówek sprzedażowych sieci Biedronka, która prowadzi kontynuacje wieloletnich inwestycji w rozwój sieci. Pod koniec roku 2020 Biedronka posiadała już 3115 placówek handlowych w całej Polsce, przeznaczając na inwestycję i rozwój sieci w roku 2020 ponad 300 miliardów euro, dzięki czemu zostało otwartych prawie 130 całkowicie nowych sklepów, a prawie 270 zostało wyremontowanych. Inwestycja odbyła się również w kasy samoobsługowe, pod koniec roku 2020 w ponad 1100 sklepów działało już aż 2750 kas samoobsługowych.
Plany na rok 2021 zakładały, że nowych placówek handlowych powstanie w Polsce około 100, z czego połowa ma stanowić sklepy mniejszego formatu, a kolejne 300 miało zostać zmodernizowanych do najwyższych standardów dyktowanych przez sieć, uwzględniając rozwiązania proekologiczne.
Pod koniec marca 2021 roku powstało już 15 kolejnych placówek, dając w tamtym okresie liczbę 3130 sklepów Biedronka różnych formatów.
Na czym opiera się sukces sieci Biedronka?
Sukces sieci Biedronka przede wszystkim opiera się na tym, że Jeronimo Martins koncentruje się na preferencjach konsumentów i doskonali metody spełniania ich oczekiwań. W ramach tej strategii sieć stale udoskonalała oferowany asortyment, inwestowała w promocję oraz poprawiała organizację placówek wraz z podnoszeniem jakości i poziomu obsługi klienta. Bardzo dużą uwagę sieć skupiała na ofercie stałej, dobierając do niej produkty, po które konsumenci chętnie sięgały. Różnego rodzaju kampanie produktów sezonowych, traktowane jako uzupełnienie oferty stałej, przyciągały konsumentów.
Kluczowe dla utrzymania swojej pozycji w oczach konsumentów jako najtańszego sklepu z najwyższą jakością produktów były kampanie promocyjne z bardzo atrakcyjnymi cenami i starannie dobranym asortymentem, który konsument mógł znaleźć na półkach sklepowych. Szczególnie istotne było promowanie produktów w okresach, w których zazwyczaj były sezonowe i najdroższe, co zostało dostrzeżone przez konsumentów i oczywiście docenione, a ulotka Biedronka była najbardziej popularną sklepową ulotką.
Gazetki i ulotki promocyjne sieci Biedronka
Biedronka to sieć, która swój sukces zawdzięcza dopasowanemu asortymentowi i bogatej ofercie promocyjnej, na produkty z oferty stałej, jak i sezonowej. Sukces promocyjny można również dostrzec w wyszukiwaniu informacji promocyjnych z tego sklepu. Hasło "gazetka biedronka" utrzymuje się ciągle na bardzo wysokiej pozycji, osiągając na Google Trends wartości od 80-100 (stan na 24.10.2021), co jasno pokazuje, że ludzie promocje sklepu Biedronka lubią, jak i że chcą z nich korzystać.