REKLAMA WYBORCZA

Wiadomości

  • 8 grudnia 2021
  • wyświetleń: 1193

Trendy w reklamie telewizyjnej

Materiał partnera:

Wraz z rozwojem technologii zmienia się produkcja spotów reklamowych. Ogromny wpływ ma na to przede wszystkim Internet, bo treści są obecnie wyświetlane na różnych urządzeniach mobilnych i platformach online. Obecnie nie trzeba polegać wyłącznie na telewizji analogowej, bo jest więcej możliwości. Już nie tylko topowi gracze z dużym budżetem mogą pozwolić sobie na profesjonalny spot reklamowy. Trendy w reklamie również zmieniają się na przestrzeni czasu, duży nacisk kładzie się przede wszystkim na potrzeby konsumentów, a ich wymagania rosną.

Źródło: pixabay.com


Jak wygląda obecnie reklama w TV? Jakie są trendy?



Mogłoby się wydawać, że stworzenie spotu reklamowego jest czymś prostym i nie zajmuje wiele czasu, trwa on przecież dosłownie kilka minut, czasem wręcz parę. Kluczowe jest to, aby reklama była ona skuteczna, a wpływa na to wiele czynników. Nad opracowaniem i wykonaniem spotu reklamowego pracuje sztab osób, wszystko musi być idealnie zaplanowane. Reklama w telewizji bardzo często łączy w sobie elementy telewizji online i offline. Omnichannel storytelling to sposób na emitowanie reklam na wielu ekranach: nie tylko w tradycyjnej telewizji, czyli na ekranie telewizora, ale też na urządzeniach mobilnych typu smartfon i tablet. Wykorzystanie kanałów wieloekranowych i mobilnych jest obecnie kluczem do sukcesu, pomaga to w osiągnięciu celów marketingowych. Oglądając telewizję, zdecydowana większość widzów zwraca też dodatkową uwagę na reklamy mobilne, co przekłada się oczywiście na wzrost ich skuteczności. Można wobec tego rozszerzyć działania marketingowe na inne doświadczenia.

Zgodnie ze statystykami coraz więcej osób rezygnuje z oglądania telewizji, przenosząc się do Internetu. Pojawia się wobec tego trend monitorowania nastrojów w czasie rzeczywistym w mediach społecznościowych. Pozwala to sprawdzić, jaka marka lub reklama w TV jest obecnie najczęściej komentowana. Poznanie zainteresowań użytkowników to niezwykle cenne informacje dla każdej osoby zajmującej się marketingiem. Na podstawie statystyk zleceniodawca reklamy będzie mieć czarno na białym, które reklamy cieszą się największą popularnością, co pozwoli stworzyć skuteczny spot promocyjny. Reklama w telewizji pozwala na zwiększenie świadomości marki, dotarcie do szerokiego grona odbiorców i to w bardzo krótkim czasie. Warto wzmocnić swój przekaz także w innych mediach. Można również zaobserwować wzrost reklam telewizyjnych promujących gry i aplikacje mobilne.

Skuteczna reklama, czyli jaka?



Obecnie podczas tworzenia spotów reklamowych bardzo ważne jest to, aby oddziaływać na emocje widzów. Trzeba wykazać się kreatywnością, reklama musi zapadać w pamięć. Reklamy mające ładunek emocjonalny są zdecydowanie efektywniej niż te, które skupiają się tylko na przekazaniu informacji. Jednym z najnowszych trendów jest pojawienie się zaawansowanej telewizji. Dużą popularnością cieszą się urządzenia over-the-top, do których zalicza się Smart TV i konsolę do gier. Oczywiście wielu użytkowników omija reklamy szerokim łukiem, ale w wielu przypadkach są na nie wręcz skazani. To z kolei daje duże pole do popisu dla marketerów, mogą oni korzystać ze środowisk wieloekranowych. Warto wobec tego postawić na atrybucje marketingową.

Telewizja adresowalna cieszy się rosnącą popularnością ze względu na możliwość wyświetlania treści reklam docelowej grupie, czyli osobom rzeczywiście zainteresowanych konkretnym produktem lub usługą. Nie brakuje przydatnych narzędzi, które pozwalają na analizowanie zachowań dotyczących nie tylko oglądania reklam, ale też podejmowanych decyzji zakupowych. Gromadzą one dane demograficzne, czyli niezwykle cenne informacje o potencjalnych klientach. Spersonalizowany marketing to gwarancja skuteczniejszej reklamy. Jest to zdecydowanie efektywniejsze od marketingu masowego. Jednym z głównym trendów stała się programowa reklama telewizyjna, czyli zautomatyzowana, efekty są widoczne od razu po jej emisji, dostarczają szczegółowych danych.