czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 27 grudnia 2021
  • wyświetleń: 305

Jak wygenerować ruch z Google w sklepie e-commerce?

Materiał partnera:

Konfiguracja swojego sklepu wymaga ogromnych nakładów pracy, czasu i oczywiście kapitału. Niezależnie od tego, czy próbujesz przyciągnąć pierwszego czy tysięcznego klienta, generowanie większego ruchu w sklepie internetowym jest kluczowym elementem rozwoju Twojej firmy. Jak zwiększyć ruch na platformie e-commerce? Co powinieneś wiedzieć o zwiększeniu ruchu na stronie? Sprawdź poniższy artykuł i wskazówki, które pomogą wygenerować ruch z wyszukiwarki do Twojego sklepu.

Jak wygenerować ruch z Google w sklepie e-commerce?


Świetne treści zoptymalizowane pod kątem Google



Posiadanie wysokiej jakości contentu w witrynie to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie ruchu na platformie e-commerce i poprawę pozycji w wyszukiwarce. Sam Google niejednokrotnie podkreśla, że posiadanie odpowiedniej i trafnej treści na stronie, jest ważniejsze dla rankingu niż sama jej jakość. Upewnij się, że stworzony content jest wolny od błędów, bogaty w słowa kluczowe (jednak wszystko w granicach rozsądku), zoptymalizowany pod kątem smartfonów i tabletów, ale przede wszystkim - napisany w celu zaspokojenia konkretnych potrzeb docelowych odbiorców. Pamiętaj, że treść to nie tylko wpisy na blogu, ale również wszelkiego rodzaju e-booki, poradniki, materiały wideo i wiele innych materiałów, które dla Twojej grupy odbiorczej będą atrakcyjne.

Wprowadź do swojej marki recenzje i opinie gości



Zapewniając świetną jakość obsługi klienta, masz pewność, że konsument będzie zadowolony z usług. Właśnie dlatego warto w swoim sklepie e-commerce stworzyć sekcję z opiniami użytkowników lub komentarzy pod wpisami na blogu. Takie komentarze sprawiają, że np. posty na blogach pojawiają się wyżej na stronach wyników wyszukiwania ze względu na nieświadome zawarcie słów kluczowych przez komentującego. Gdy społeczność angażuje się w dyskusję, a sam post jest długi - jest to wskazówką dla Google, że warto pokazać go szerszej publiczności.

Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych



Zdecydowana większość użytkowników Internetu spędza swój czas online, korzystając z urządzeń mobilnych. Jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google jest optymalizacja strony pod kątem urządzeń mobilnych, dzięki czemu strona pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania. Oczywiście nie jest to gwarancją na pierwszą stronę w rankingu, jednak brak responsywnego projektu pozbawia szansy na dobry rezultat.

Płatne reklamy w sieci Google



Wykorzystując płatne reklamy możesz działać w obszarze dwóch platform, by promować swoje produkty: Wyszukiwarka Google i Zakupy Google. Różnią się one sposobem działania, wyszukiwarka zapewnia większą kontrolę nad słowami kluczowymi i umożliwia dodanie więcej treści - tym także opis. Reklamy w Zakupach Google pojawiają się na samej górze wyników wyszukiwania i tego rodzaju widoczności nie da się pobić. Jednak to, czy produkt się tam pojawi zależy od danych o produkcie: marce, ilości, rozmiarze itd., więc musisz starannie zoptymalizować dane, aby kierować reklamy na właściwe wyszukiwania. Warto zastosować oba rodzaje reklam w swojej strategii, aby osiągnąć lepszą widoczność swoich usług na całej drodze kupującego.

Uzyskaj więcej linków zwrotnych



Kiedy wspomina się o generowaniu ruchu, częstą myślą jest budowanie linków. I nie ma się co dziwić, odgrywają one ważną rolę, próbując zwiększyć liczbę użytkowników za pośrednictwem Google. W skrócie, budowanie linków to proces pozyskiwania łączy z innych witryn do własnej. Zrozumienie tego obszaru może zająć trochę czasu, jednak poza wyższymi rankingami, może to przynieść wiele innych korzyści niż tylko generowanie linków.

Skróć czas ładowania



Prędkość na stronie jest ważnym czynnikiem, który może przesądzić o Twojej obecności w Internecie - Google mocno podkreśla znaczenie tego elementu w swoim algorytmie. Szybkość witryny może wpływać na to, jak odwiedzający postrzegają Twoją markę i może również spowodować, że użytkownicy opuszczą ją zanim zdąży się załadować. Powolna strona internetowa może sabotować Twój biznes online i znacznie zmniejszyć współczynnik konwersji, jeśli opóźniona jest o sekundę, a prawie połowa gości opuści stronę, gdy jej wczytanie ma trwać dłużej niż 3 sekundy. Chcąc wygenerować ruch, spraw, aby strona była szybka - na pewno docenią to użytkownicy, jak i same algorytmy Google.

Analizuj raporty dotyczące strony docelowej



Na sam koniec, nie możemy nie wspomnieć o tym, by analizować wszystkie swoje działania. W końcu jak wygenerować ruch, nie wiedząc o tym co działa, a co jest nieskuteczne? Analizując raporty i wskaźniki, otrzymujesz jasny obraz tego, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję ze sklepem i jak się po nim poruszają. Obserwowanie wskaźników zaangażowania i współczynnika odrzuceń pomoże Ci poprawić rankingi wyszukiwania, dlatego nie zapominaj o statystykach - tylko one dostarczą Ci niezbędnego źródła informacji.

Mamy nadzieję, że ten przewodnik uzupełnił Twoją wiedzę, a podane wskazówki okażą się przydatne. Jeśli masz ochotę na więcej wiedzy, sprawdź nasz artykuł na blogu - https://smartbuzz.pl/blog/jak-zwiekszyc-ruch-w-sklepie-internetowym, w którym wspominamy o innych źródłach generowania ruchu do sklepu internetowego.