Wiadomości
- 29 grudnia 2021
- wyświetleń: 1045
Usługi kurierskie w Polsce - ranking firm
Materiał partnera:
Polacy coraz częściej decydują się na internetowe zakupy, a co za tym idzie - rynek usług kurierskich przeżywa w naszym kraju prawdziwy rozkwit. Przeprowadzane na przestrzeni ostatnich lat badania preferencji konsumentów oraz inne dane statystyczne pozwalają dowiedzieć się, które z firm kurierskich możemy nazywać liderami branży. Prezentujemy zestawienie trzech najważniejszych podmiotów na polskim rynku usług kurierskich.
Najważniejsze firmy kurierskie ostatnich lat
Dobrze wykonana usługa kurierska jest obecnie niezwykle istotnym elementem działalności wielu podmiotów różnych branży. Dlatego też tak istotne stało się nawiązywanie współpracy z przewoźnikami, na których można polegać. W końcu od tego, czy dana firma kurierska dostarczy paczkę pod wskazany adres w wyznaczonym terminie, w dużej mierze zależy opinia klienta o przebiegu całej transakcji. Znaczenie doboru odpowiedniego usługodawcy w tym zakresie dobrze znają również aktywnie rozwijające się w ostatnich latach podmioty z branży e-commerce.
Firmy kurierskie najpopularniejsze wśród klientów indywidualnych sklepów internetowych to obecnie InPost, DPD oraz DHL. Ci sami usługodawcy przodują także pod względem jakości usług kurierskich dla klientów biznesowych. W rankingach popularności słabiej wypadają natomiast takie podmioty jak firma kurierska UPS, GLS, FedEx czy Poczta Polska. Biorąc pod uwagę m.in. wyniki corocznych raportów z serii "E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska", na przestrzeni ostatniej dekady najistotniejszymi podmiotami w branży KEP okazały się następujące firmy kurierskie:
3. InPost
Choć InPost nie jest nowym graczem na polskim rynku, dopiero ostatnie lata pozwoliły mu na uplasowanie się na ścisłym podium najpopularniejszych firm kurierskich. Wzrost zainteresowania wśród klientów przedsiębiorstwo to zawdzięcza przede wszystkim usłudze Paczkomaty. Rozmieszczona na terenie całego kraju sieć ponad 15 000 automatów paczkowych dała możliwość odbierania przesyłek bez kontaktu z kurierem, co z kolei okazało się istotną zaletą tej formy doręczeń w czasie pandemii COVID-19. Mniejszą popularność wśród kupujących zdobyło natomiast korzystanie ze świadczonych przez tę firmę usług dostawy do domu lub miejsca pracy.
2. DPD Polska
DPD Polska, część międzynarodowej sieci DPDgroup, to jedna z dłużej działających w Polsce firm kurierskich. Obecnie zatrudnia około 4 000 pracowników i współpracuje z 8 000 kurierów. Na przestrzeni ostatniej dekady firma sukcesywnie rozbudowywała swoją infrastrukturę, stawiając przede wszystkim na zwiększanie liczby jednostek w sieci punktów nadań i odbiorów. Od 2015 roku jednym z bardziej istotnych kierunków zmian w strategii marki jest integracja działań lokalnego przewoźnika z działającymi pod szyldem DPD usługodawcami w innych krajach, zarówno w Europie, jak i na całym świecie.
1. DHL Parcel
DHL na krajowym rynku świadczy usługi logistyczne od prawie dwóch dekad. Ta działająca w ponad 220 krajach firma niemal na całym świecie rokrocznie plasuje się w ścisłych czołówkach rankingów popularności. Różnorodność usług świadczonych dla klientów indywidualnych oraz niskie ceny pozwoliły DHL na długoletnie utrzymanie renomy i pozycji lidera. Jakość usług firmy utrzymuje się do dziś, a klienci cenią ją za terminowy i ekspresowy transport przesyłek. Jedną ze spółek DHL działających w Polsce jest DHL Parcel, który posiada sieć własnych terminali oraz sortowni, rozwija transport drogowy i otwiera nowe punkty, w których klienci mogą bezpłatnie odebrać lub nadać przesyłkę.
Usługi kurierskie dla osób prywatnych to jednak nie wszystko, co ma do zaoferowania DHL Parcel. Ta firma kurierska dobrze orientuje się w świecie biznesu i wykorzystuje najnowocześniejsze technologie do oferowania przedsiębiorstwom konkurencyjnych usług oraz narzędzi usprawniających procesy logistyczne (więcej informacji na stronie: https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu/uslugi.html). Szeroki zakres rozwiązań dla firm obejmuje m.in. integrację usług ze sklepem internetowym, przejrzyste systemy zarządzania zamówieniami oraz wygodny dostęp do informacji o przesyłkach dla klientów.