czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 3 stycznia 2022
  • wyświetleń: 367

Ile trwa optymalizacja strony internetowej?

Materiał partnera:

Niezależnie od branży i budżetu, proces optymalizacji strony internetowej jest bardzo złożony. Wymaga nie tylko wnikliwej analizy i opracowania pewnej strategii dotyczącej strony www, ale i wdrożenia zmian. Nie są to jednak przypadkowe zmiany. Muszą one dostosowywać witrynę pod wyszukiwarkę Google lub inną. Ile trwa wprowadzenie takich zmian? Czy optymalizacja ma narzucony czas trwania? Zapraszamy do przeczytania artykułu.

Ile trwa optymalizacja strony internetowej?


Czym jest optymalizacja strony?



Optymalizacja strony www to poszczególne działania, które wpływają na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Strona internetowa dzięki tym działaniom powinna zajmować jak najwyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy łatwiej mogą do niej trafić i znaleźć na niej odpowiednie informacje lub produkty.

W założeniu optymalizacja strony powinna wpłynąć na algorytmy wyszukiwarki w ten sposób, że lepiej zrozumieją one treści zawarte na stronie. Strona pojawi się w wynikach wyszukiwania tuż po wpisaniu przez użytkownika konkretnej frazy lub słowa kluczowego, np. "różowa sukienka M" lub "Gdzie kupić podkład higieniczny dla seniora?".

Czy optymalizację można wykonać samemu?



Optymalizacja strony najczęściej zakłada ulepszenie czegoś, co już jest i działa, ale nie do końca dobrze. Czyli, na stronie internetowej panuje chaos, brakuje dobrej nawigacji, nie ma słów kluczowych, pod które wyszukiwarka mogłaby podpiąć Twoją branżę. To tylko kilka możliwości, które do tej pory mogłeś wykonać źle. Optymalizację można przeprowadzić samemu, jeśli ma się szeroką wiedzę na różne tematy. Trzeba wiedzieć między innymi, jak działają wyszukiwarki i posiadać wiedzę z zakresu ich algorytmów. To jednak nie wszystko. Trzeba zadać sobie również pytanie, czy jesteś w stanie wykonać sobie sam audyt SEO i doprowadzić stronę internetową, o której również musisz mieć pojęcie, do stanu akceptowalnego i dostosowanego pod wyszukiwarki. Bo jeśli do tej pory coś na niej nie działa, tak, jak trzeba, to czy na pewno chcesz dalej brnąć w samodzielną optymalizację?

Wspomóż się audytem SEO



Podstawą dobrej optymalizacji strony internetowej jest audyt SEO, którym możesz się wesprzeć. W zasadzie powinien to być pierwszy krok, który wykonasz, zakładając, że strona leży pod względem technicznym i jakościowym treści. Audyt SEO w Cluegroup.pl to kompleksowe działanie polegające na ocenie Twojej strony właśnie pod kątem optymalizacji jej pod wyszukiwarki.

Działanie polega na stworzeniu dokumentu, w którym dostaniesz wypunktowaną listę elementów do poprawy. Mogą to być drobne zmiany lub takie, które znacząco wpłyną na Twoją stronę. Po ich wdrożeniu strona będzie właściwie zoptymalizowana, a Ty zyskasz wzrost ruchu z Google.

Ile trwa audyt SEO?



Audyt, w zależności od stopnia zaawansowania, może trwać od 5 do nawet 30-40 godzin. Wszystko zależy od tego, co będzie analizowane i jakie działania ponadto zostaną przygotowane. Może być analizowana tylko analiza techniczna on-page i treści na stronie, a może poza tymi działaniami zostanie zanalizowana jeszcze widoczność, konkurencja i dodatkowo zostaną dobrane np. optymalne liczby słów kluczowych. Taka rozszerzona wersja audytu na pewno będzie trwała dłużej niż podstawowa.

Ile trwa optymalizacja strony internetowej?



Proces ten przez swoją złożoność trwa tyle, na ile zadba o to właściciel strony internetowej. Może trwać nieprzerwanie, ponieważ na stronie zawsze znajdzie się coś do poprawy lub będzie potrzebne wybicie w wynikach wyszukiwania. Poza tym, efekty optymalizacji strony widać dopiero po jakimś czasie. Możesz je śledzić m.in. w Google Search Console i Google Analytics. Pierwsze z nich najczęściej widać już po minimum 2 tygodniach, jednak średni czas wynosi bliżej 4 tygodni od momentu podjęcia współpracy z agencją.

Podsumowanie

Optymalizacja jest procesem ciągłym. Wraz ze zmianą treści, wyglądu strony, asortymentu, podejmowane będą kroki, które dostosują ją pod wyszukiwarkę Google. Wszystko trzeba stale monitorować, ponieważ trendy i algorytmy wyszukiwarki wciąż się zmieniają.