![[FOTO] Zaginięcie Karoliny Wróbel. Jest opinia biegłego dotycząca stawu Błaskowiec](https://img.czecho.pl/ib/c3c047889d79415f5f5bb0da85b8cb4d/12/2025/01/dzialania_grupy_specjalnej_pletwonurkow_rp_na_stawie_blaskowiec_19_01_2025_1aab.jpeg)
Wiadomości
- 12 stycznia 2022
- wyświetleń: 1763
Stwórz skuteczną ulotkę reklamową!
Materiał partnera:
Ulotki to narzędzie do dotarcia do potencjalnych klientów. Wydaje się, że ulotki reklamowe, w dobie, gdy pojawił się Internet, są już formą przestarzałą. Wciąż jednak istnieje grupa odbiorców, dla których nowoczesna forma reklamy nie dociera lub jest nieefektywna. Jeśli posiadasz firmę, zwłaszcza z gatunku usług, zdecydowanie powinieneś część środków na marketing przeznaczyć również na druk ulotek. Jak to jednak zrobić dobrze i efektywnie? Na co zwrócić uwagę? Czym w ogóle jest ulotka i jakie są jej rodzaje? Gdzie masz możliwość skorzystania z oferty odpowiedniego druku? Czy lepiej wybrać projekt gotowy czy własny?

Ulotka czyli co?
Zacznijmy od podstaw. Definicja wskazuje, że ulotka to druk informacyjny lub propagandowy, o niewielkich rozmiarach, przeznaczony do łatwego i szybkiego rozpowszechniania. Może przekazywać informacje o danej firmie, zapowiada wydarzenia, zawiera dane informacje nt. np. usług. Same ulotki, jak wskazano, najczęściej są niewielkiego formatu, małej kartki. Współcześnie mogą być drukowane na różnym papierze np. kredowym, ale spotkamy tez ulotki mat (matowe). Mogą one być wykonane także w różnorodnej gramaturze.
Rynek współczesny wyróżnia ulotki proste oraz ulotki składane. Jakie mogą być te drugie? Ulotki składane mogą być na pół, na pół i pół, w roladkę, w zygzak, w ołtarzyk lub krzyżowo.
Po co mi ulotka, czyli co nieco o funkcjach
Same ulotki, w zależności od funkcji możemy podzielić na cztery rodzaje - ulotki promocyjne (reklamowe), ulotki informacyjne, ulotki sprzedażowe oraz ulotki z zaproszeniami. Jak wiesz, jeśli prowadzić firmę i chcesz dotrzeć do szerszej rzeszy klientów, powinieneś postawić m.in. na działania z gatunku poligrafii. Oczywiście, do promocji twojej firmy nadadzą się też takie formy jak banery czy plakaty, jednak w tym przypadku najczęściej jesteś ograniczony konkretnym miejscem, które możesz pod nie wykupić. Ulotka to forma prostsza, którą można de facto dostarczyć w każde miejsce.
Zastanawiając się nad tym po co ci właściwie ulotki, możesz pomyśleć, że to forma nieco już passe. Oczywiście, dziś ludzie bardzo często sięgają do sieci - tam szukają określonych firm, kierują się ich opiniami. Zatem nie możesz pominąć także tej formy marketingu internetowego. Jednak wciąż w naszym społeczeństwie są ludzie, którzy nie za dobrze czują się w dobie cyfryzacji albo tradycjonaliści, którzy preferują posiadanie w zapasie, gdzieś w portfelu, właśnie drobnej ulotki z reklamą określonych usług. Dla takich ludzi warto zatem zadbać o tę formę promocji.
Ulotki to forma reklamy, jaka ma ci zapewnić napływ nowych klientów, jak również wskazać potencjalnego klientowi, że właśnie twoich usług potrzebuje. Jeśli prowadzisz np. salon kosmetyczny, wystarczy, że twoja ulotka znajdzie się np. w poczekalni zaprzyjaźnionego fryzjera, aby nagle uświadomić danej osobie, że jednak potrzebuje dodatkowego produktu lub usługi. Brzmi zachęcająco, prawda?
Zaprojektuj ulotkę z głową
Korzystając z profesjonalnych drukarni, bardzo często możesz sięgnąć po dostępne katalogi i gotowe szablony. Dla firm z gatunku transportu, ubezpieczeń czy np. branży sprzątającej, możesz w ten sposób skorzystać z dobrze znanego już rozwiązania. Możesz jednak także stworzyć swój własny projekt graficzny lub powierzyć jego wykonanie drukarni.
Łatwo jednak powiedzieć "stwórz" i przygotować plik pdf, jeśli zupełnie nie znasz się na pracy grafika. W takiej sytuacji, warto powierzyć to zadanie firmie, który wykona dwa w jednym - projekt oraz druk, opierając się na twoich preferencjach. Takie rozwiązanie na pewno przedstawia szereg zalet. Projekt może być wykonany sprawnie, szybko, tanio, bez wychodzenia z domu czy biura. Działanie takie jest też w pełni skuteczne i wygodne i naprawdę łatwe - wystarczy złożyć zamówienie na stronie, określić szczegóły koncepcji w ofercie i czekać na realizację. Z pewnością wykonanie projektu indywidualnego znacznie cię wyróżni na tle konkurencji.
Jeśli jednak masz w sobie nutkę artysty, możesz pokusić się o wykonanie projektu samodzielnie. Jednak, aby dzięki ulotce, zdobyć klientów, musisz zrobić to "z głową". Określ przede wszystkim swój cel. Czy klient ma przyjść do twojej siedziby? Zadzwonić? Skorzystać z twojej strony? Posiadać twoje dane "na wszelki wypadek"? Jasno też oceń swoją grupę docelową - od tego zależy m.in. kolorystyka, zdjęcia, treść czy wielkość czcionki. Inny przekaz ma trafić do dzieci, do ich rodziców, do przedsiębiorców czy do osób starszych. Określ też przy okazji, co ma wyrażać twoja ulotka? Czy ma budzić konkretne skojarzenia? Czy ma wskazywać na twój profesjonalizm i wysoki poziom usług? Wówczas również warto dobrać wysokiej jakości papier czy druk. Uwzględniaj też potrzeby odbiorcy - jeśli je znasz, łatwiej sporządzisz treść swojego ogłoszenia na ulotce.
Pod kątem technicznym zadbaj o odpowiednie, atrakcyjne zdjęcie, rozmiar czcionki, jej charakter. Zawrzyj konkretne wezwanie np. "Koniecznie zadzwoń", "Odwiedź naszą siedzibę" itp. Dobrze także, jeśli ulotka będzie użyteczna. Jeśli np. reklamujesz swój catering, na odwrocie zamieść tabelę kalorii, a jeśli produkujesz artykuły dla dzieci, postaw na kolorowankę lub plan lekcji.
Zamówienie ulotek od A do Z
W Stempleks rozumiemy jak nikt inny, jak istotna jest reklamowa funkcja ulotki, dlatego nasza obsługa nastawiona jest na realizację twojego sukcesu.
Do zamówienia np. ulotki z projektem możesz określić gramaturę papieru czy rodzaj papieru. Podstawą jest tu kreda (papier kredowy), jednak powyżej 1000 sztuk możesz wybrać offset (druk offsetowy). Możesz też określić, czy ulotka ma mieć wydruk jednostronny czy ma być drukowana dwustronnie. Wybierając naszą ofertę możesz też określić nakład - potrzebujesz 50, 100, 500, 1000, 2500, 5000 czy nawet 10 000 ulotek? Wybierzesz także druk czarno-biały lub kolorowy i masz możliwość określenia formatu. W naszej ofercie jest ulotka DL, A4, A5, A6.
Jeśli martwi cię czas realizacji - nie musi ci on spędzać snu z powiek. Większość zamówień realizujemy w ciągu jednego dnia roboczego, a zakupione zamówienie zostanie do ciebie dostarczone wygodnie kurierem.
Zamów druk ulotek już dziś i skorzystaj z naszego doświadczenia w zakresie doradztwa i projektowania.