Wiadomości

  • 3 lutego 2022
  • wyświetleń: 684

Jak pozyskać klientów przez stronę internetową?

Materiał partnera:

Posiadasz własną stronę internetową, jednak wskaźnik liczby odwiedzających wciąż pozostaje w tym samym miejscu? Dowiedz się, w jaki sposób możesz to zmienić i zacząć pozyskiwać większe ilości klientów!

Silesia


W dzisiejszych czasach, znaczna większość przedsiębiorców posiada własną stronę internetową. Wyróżniamy jednak dobrze zaprojektowane strony internetowe, które sprzedają - i te, które pomimo reklamy nie osiągają pozytywnych rezultatów.

Część przedsiębiorców wychodzi również z założenia, że skoro strona istnieje, wszystko jest w porządku - jest to błędne myślenie, gdyż właściwym celem firmowej strony powinien być zwiększony ruch, który stale będzie poszerzać grono odbiorców i zapewniał coraz większe zyski. Jak zatem sprawić, aby strona internetowa stała się skuteczną reklamą twojej działalności?

Dostosuj witrynę do oferowanych produktów i usług



Niezależnie od tego, czy oferujesz usługi, czy sprzedajesz produkty, każda z tych rzeczy powinna zawierać swoje własne, szczegółowe opisy - najlepiej również zoptymalizowane pod SEO.

Osoby wchodzące na twoją stronę oczekują rzetelnych i konkretnych informacji na temat tego, co ich interesuje. Widząc jedynie zdawkowe informacje na temat produktu lub samej firmy, odbiorcy nie będą zachęceni do podjęcia pozytywnej decyzji, co nakłoni ich do przejścia na strony twojej konkurencji.
Warto więc stworzyć stronę, która będzie zawierała odpowiedzi na pytania, które najczęściej zadają zainteresowani usługą bądź produktem klienci. Dodatkowo, tworząc oddzielne podstrony do konkretnych ofert, zyskasz większą widoczność w wyszukiwarce internetowej - będzie to zasługą klientów, którzy będą dzielić się linkami do twojej strony, wpływając tym samym na jej popularność.

Stwórz stronę przyjazną dla użytkowników



Można powiedzieć, że minimalizm w tej kwestii jest kluczem do sukcesu. Zarówno wygląd, jak i układ twojej strony internetowej powinien być prosty i czytelny, aby nie zniechęcić odwiedzających ją osób do szukania tego, co w danej chwili ich interesuje. Ogranicz liczbę elementów urozmaicających stronę, które mogą niepotrzebnie odwracać uwagę twoich potencjalnych klientów od tego, co jest naprawdę ważne. Skup się przede wszystkim na dobrej jakości zdjęciach prezentujących twoją ofertę oraz merytorycznych treściach, które będą w stanie przekonać innych do skorzystania z tego, co im proponujesz.

Skup się na swoich odbiorcach



Promuj swoją firmę w miejscach, gdzie mogą znajdować się twoi potencjalni klienci. Ustal konkretną grupę docelową, do której będziesz się starał dotrzeć. Zapewni ci to większe zainteresowanie, a co za tym idzie, twoja strona internetowa będzie częściej i chętniej odwiedzana. Bądź aktywny w social mediach - za ich pomocą ludzie chętnie udostępniają ciekawe dla nich treści i produkty, co znacznie poszerza zasięgi firmy. Stwórz swój własny newsletter, który będzie zachęcał zarówno twoich stałych klientów do ponownego skorzystania z twojej oferty, jak i nowych użytkowników, którzy wciąż się wahają. Warto również zainwestować w płatne kampanie reklamowe, które dotrą do osób zainteresowanych branżą, w której działasz.

Skorzystaj z płatnych źródeł zwiększających ruch na stronie



Dzięki płatnym kanałom reklamy masz szansę zamienić osoby odwiedzające twoją stronę w swoich klientów. Na początku warto zainwestować między innymi w kampanię Google AdWords, dzięki której twoja witryna będzie widoczna po wpisaniu słów kluczowych w wyszukiwarce internetowej, związanych z twoją branżą. Drugą, nie mniej wartą uwagi jest kampania Facebook Ads - z jej pomocą dotrzesz do swojej grupy docelowej w social mediach, zachęcając w ten sposób użytkowników do odwiedzenia twojej witryny internetowej. Chociaż organiczny (darmowy) ruch na stronie należy do najskuteczniejszych, musi upłynąć sporo czasu, zanim za ich pomocą zaczniesz pozyskiwać klientów, natomiast płatne źródła przyniosą niemal natychmiastowe efekty.

Podsumowanie



Podczas tworzenia strony internetowej dokładnie zaplanuj, do jakiej grupy odbiorców chcesz dotrzeć ze swoją ofertą oraz określ konkretne działania, które zachęcą innych do skorzystania z twojej witryny.
Optymalizacja jest niezwykle istotną kwestią, gdyż dzięki niej stworzysz przyjazną w odbiorze stronę z dużą ilością konkretnych informacji i odpowiedziami na pytania, które są najczęściej zadawane przez klientów. Wyeliminujesz również błędy, które mogą działać na twoją szkodę oraz wyróżnisz się na tle konkurencji. W ten sposób zwiększysz zarówno liczbę klientów, jak i swoje zyski.
Artykuł powstał we współpracy z firmą https://contentninja.pl.