Wiadomości

  • 21 lutego 2022
  • wyświetleń: 640

Pozycjonowanie Gorzów - jak odnieść sukces w sieci?

Materiał partnera:

Prowadzisz lokalny biznes w Gorzowie, ale masz problem z pozyskiwaniem klientów? Niestety w obecnych czasach przedsiębiorcy muszą liczyć się z ogromną konkurencją, nawet na gruncie lokalnym. Co zrobić, aby wyrównać szanse, a nawet zdobyć przewagę w walce o klienta? Przede wszystkim zadbać o dużą widoczność w sieci. Jak to zrobić? Podpowiadamy!

Pozycjonowanie Gorzów - jak odnieść sukces w sieci?
fot. pixabay.com


Czym jest pozycjonowanie i dlaczego jest takie ważne?



To, że strona firmowa to podstawa dla działań marketingowych każdej firmy wie już wiele osób. Ale warto dodatkowo wiedzieć, że samo bycie w Internecie nie przynosi wiele korzyści - a na pewno nie pozwala wykorzystać pełnego potencjału serwisu internetowego. Obecnie spora część konsumentów, poszukując produktów czy usług w pierwszej kolejności kieruje się do wyszukiwarki Google. Masz stronę internetową? Prawdopodobnie wyświetli się ona w wynikach wyszukiwania, ale gdzieś na szarym końcu całej listy, gdzie nikt nie zagląda. Żeby mieć szansę pozyskać klientów tym kanałem, Twoja strona firmowa musi być widoczna na jak najwyższej pozycji, najlepiej na pierwszej stronie. Jak to osiągnąć? Poprzez pozycjonowanie!

Pozycjonowanie lub inaczej SEO to proces zwiększania widoczności serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania, poprzez dopasowanie go do wymagań wyszukiwarki. A jakie wymagania ma wyszukiwarka Google, z której w Polsce korzysta najwięcej użytkowników? Miejsce w rankingu ustalane jest na podstawie takich aspektów jak:

  • optymalizacja kodu źródłowego strony (tytuły i opisy stron, opisy plików graficznych, plik robots.txt, nagłówki, odnośniki wewnętrzne);
  • dopasowanie do zapytań użytkowników (na podstawie treści i słów kluczowych);
  • szybkość ładowania strony, responsywność i bezpieczeństwo;
  • jakość treści na stronie;
  • wiek i historia domeny.


Jak pozycjonować stronę w Gorzowie?



W przypadku biznesów lokalnych również doskonale sprawdzi się pozycjonowanie. Gorzów to miasto średniej wielkości, ale mimo to konkurencja na pewno jest duża. Dlatego musisz zadbać o to, aby potencjalni klienci trafiali właśnie do Ciebie. Dla firm usługowych działających stacjonarnie jedną z najskuteczniejszych strategii zwiększania widoczności w sieci jest pozycjonowanie lokalne. Polega ono na tym, że po optymalizacji strona wyświetla się tylko konkretnym użytkownikom - znajdującym się na określonym obszarze lub korzystających z fraz z nazwą miasta. Dzięki temu optymalizujesz koszty, ponieważ lokalne SEO jest tańsze, a nie ma sensu zwiększać widoczności lokalnej firmy w całej Polsce. W przypadku biznesów usługowych takich jak mechanik samochodowy, zakład fryzjerski, gabinet lekarski czy lokal gastronomiczny, klientami są zazwyczaj osoby mieszkające lub przebywające w pobliżu. I do takich osób warto kierować reklamę, bo daje to większą szansę na powodzenie.

Skuteczna strona internetowa - o czym trzeba pamiętać?



Jeśli strona zostanie odpowiednio zoptymalizowana i dopasowana do algorytmów wyszukiwarki Google, będzie miała szansę wyświetlić się na wysokiej pozycji na poszczególne frazy kluczowe. W taki sposób uda Ci się zwiększyć ruch na stronie, ale to jeszcze nie wszystko. Aby osiągnąć sukces, musisz zachęcić odwiedzających do tego, aby skorzystali z Twojej oferty, wykonali telefon czy wysłali wiadomość. Jak nakłonić użytkowników do podjęcia takich działań? Poprzez odpowiednie rozwiązania na stronie. Witryna firmowa musi prezentować wysoką jakość, być użyteczna, atrakcyjna, a także zawierać wartość dla użytkownika.

Warto pamiętać o takich aspektach jak:
  • wartościowe treści (tekst na stronie głównej i kolejnych podstronach, poradniki, opisy usług, artykuły eksperckie);
  • zakładka z danymi teleadresowymi;
  • umieszczenie najważniejszych informacji na pierwszym planie;
  • widoczne CTA (Call To Action), czyli wezwanie do działania;
  • dbałość o UX, czyli ogólne doświadczenia użytkownika.