REKLAMA WYBORCZA

Wiadomości

  • 8 czerwca 2022
  • wyświetleń: 545

Wskazówki dotyczące pisania życiorysu kierownika sprzedaży

Materiał partnera:

Praca kierownika sprzedaży jest jedną z najtrudniejszych w firmie; musi on między innymi zarządzać swoimi celami, rekrutować, inspirować i szkolić sprzedawców, nadzorować proces operacyjny, rozpatrywać skargi, wdrażać inicjatywy marketingowe i pełnić funkcję rzecznika klienta ds. zgodności z przepisami. Aby jednak odnieść sukces na stanowisku kierownika sprzedaży, musisz mieć życiorys, który podkreśli Twoje umiejętności sprzedażowe i przekona pracodawców, że jesteś idealną osobą na to stanowisko. Kiedy pracodawca czyta kilka pierwszych słów, wyczuwa komunikatywność i zdolności perswazyjne menedżera sprzedaży. W związku z tym w tym wpisie przedstawimy kilka wskazówek dotyczących tworzenia życiorysu menedżera sprzedaży.

Zacznij od celu życiorysu.



Cel życiorysu, znany również jako podsumowanie zawodowe, to pierwsza sekcja życiorysu, z którą zapozna się rekruter lub menedżer ds. zatrudnienia. W tym miejscu podajesz jedno- lub dwuzdaniowy opis swojego doświadczenia, który powinien przekonać firmę, że posiadasz odpowiednie kwalifikacje do pracy na danym stanowisku. Należy pamiętać o przedstawieniu ogólnego zarysu swojego doświadczenia, w tym lat doświadczenia w sprzedaży, odpowiednich talentów i zaawansowanych stopni naukowych. Ponadto opisz, w jaki sposób wniesiesz wartość dodaną do organizacji, do której aplikujesz, oraz w jaki sposób Twoje ambicje zawodowe są istotne dla zdobycia tego stanowiska.

Następnie należy skupić się na początku życiorysu. Ponieważ początek CV jest pierwszą częścią, którą przeglądają osoby odpowiedzialne za rekrutację, ważne jest, aby od razu przykuć ich uwagę.

Mocne podsumowanie CV to najlepszy sposób, aby przekazać menedżerowi, dlaczego dobrze pasujesz na dane stanowisko, wyjaśniając swoje odpowiednie doświadczenie, umiejętności, certyfikaty i najważniejsze wydarzenia w karierze.

Podkreśl swoje doświadczenie



Kierownicy sprzedaży codziennie mają do czynienia z liczbami - od sprzedaży po zarządzanie budżetem. Powinno to znaleźć odzwierciedlenie w Twoim CV, które powinno zawierać przykłady Twoich sukcesów poparte danymi.

Twarde dane stanowią dla menedżerów rekrutujących namacalny punkt odniesienia dla Twoich osiągnięć i wskazują, że osiągnąłeś konkretne wyniki.

W tej części dokumentu podkreśl poszczególne role, które pomogły Ci zdobyć doświadczenie w sprzedaży i zarządzaniu. W pierwszej kolejności wymień ostatnie miejsca pracy, używając zwrotów akcji, aby podkreślić swój wkład w pracę na każdym stanowisku.

Używaj mocnego języka



Jak wspomniano powyżej, stosowanie konkretnych liczb i zwrotów akcji może pomóc Ci przejść długą drogę. Każdy punkt w CV powinien zaczynać się od mocnego czasownika akcji oraz konkretnych liczb. Użycie czasowników akcji w CV kierownika sprzedaży świadczy o inicjatywie, przywództwie i - co najważniejsze - umiejętności "podejmowania działań" w pracy. Użycie czasowników akcji sprawia, że Twoje wcześniejsze osiągnięcia wyglądają dla menedżera lepiej niż sformułowania typu "do obowiązków należy" czy "odpowiedzialny za". Załóżmy, że chcesz mieć gwarancję, że menedżer rekrutujący przeczyta Twoje CV. W takim przypadku musisz stworzyć CV przyjazne ATS, które będzie zawierało słowa kluczowe charakterystyczne dla danej branży (znane również jako słowa kluczowe ATS), a jednocześnie będzie opisywało Twoje doświadczenie, umiejętności i referencje.s

Podkreśl swoje umiejętności miękkie i twarde



Umiejętności są doskonałym sposobem na łatwe zaprezentowanie menedżerowi rekrutującemu posiadanej przez Ciebie wiedzy i umiejętności w zakresie sprzedaży, które pomogą Ci w wykonywaniu pracy.

Aby pokazać, że jesteś wszechstronnym kandydatem, umieść w swoim CV zarówno umiejętności twarde, jak i miękkie. Decydując o tym, jakie umiejętności twarde uwzględnić, pomyśl o umiejętnościach technicznych potrzebnych na danym stanowisku, takich jak narzędzia programowe, które pomagają w analizie danych i opracowywaniu nowych technik sprzedaży.

Menedżerowie sprzedaży będą wymagać talentów miękkich, takich jak dobre umiejętności interpersonalne i zdolność do negocjacji przy jednoczesnym aktywnym słuchaniu klientów i ich wymagań.

Umieść w CV dodatkowe sekcje dotyczące Twoich publikacji, pasji i znajomości języków obcych, aby pokazać rekruterowi, że jesteś entuzjastyczny, zaangażowany i wszechstronny.

Dobrze sformatuj CV



Format życiorysu kierownika sprzedaży pokazuje menedżerowi rekrutującemu, jakie są priorytety Twojej kariery. Upewnij się, że Twoje osiągnięcia zawodowe są widoczne. Stwórz CV, które jest estetyczne i łatwe do czytania. Nie powinieneś pozostawiać czytelnikowi zadania zorientowania się, co jest istotne, a co jest tylko bełkotem. Nie popadaj w przesadę techniczną i utrzymuj stały poziom informacji w całym CV. Zadbaj o to, by projekt Twojego CV był połączeniem pragmatyzmu i kreatywności. Na przykład, możesz użyć emocjonalnego języka i mocnych przykładów do podsumowania swojej prezentacji.