Wiadomości

  • 14 czerwca 2022
  • wyświetleń: 797

Co zrobić by sklep internetowy zaczął szybko sprzedawać?

Materiał partnera:

Żyjemy w szybkich a do tego niepewnych czasach. Osoby otwierające nowe biznesy oczekują jak najszybszych zwrotów inwestycji i szybkiego zarobku. Gałąź e-commerce jest jednym z najbardziej rozchwytywanych kierunków nowo otwierających się działalności gospodarczych. Czy jest jednak szansa wśród szerokiej konkurencji na szybszy zarobek? W otoczeniu osób działających w e-commerce mówi się że czas karencji promowanego sklepu internetowego wynosi około 2 lata. Czy są sposoby które pozwolą skrócić ten czas? O tym wszystkim dowiesz się z mojego najnowszego wpisu. Zapraszam do lektury.

Co zrobić by sklep internetowy zaczął szybko sprzedawać?


Kiedy sklep internetowy zaczyna sprzedawać?



Sklep internetowy zaczyna sprzedawać gdy jest intensywnie prezentowany użytkownikom sieci internetowej. Im więcej osób zobaczy nasz sklep internetowy tym więcej osób będzie robiło w nim zakupy. Maksymalizację tego procesu można uzyskać poprzez prezentację naszego sklepu internetowego odpowiedniej grupie użytkowników, która wpisuje się idealnie w profil klienta, z naszej branży. Pytanie co zrobić by sklep zaczął sprzedawać.

Pozycjonowanie sklepu internetowego



Jest to jedna z metod promocji sklepu internetowego w wyniku której sklep internetowy znajduje się wysoko, na pierwszej karcie na frazy które wpisuje potencjalny klient w wyszukiwarkę internetową. Jest to metoda długofalowa, która nie daje szybkich efektów. Jednak gdy już je da staje się tą najbardziej opłacalną.

Czytaj: Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego.

Sklep zawsze warto pozycjonować jednak powinna to być druga metoda, nastawiona na wysoki zysk w przyszłości. Istnieją znacznie szybsze metody zarobku niestety sa też droższe.

Promocja sklepu internetowego w Google Shopping



Metoda, która faktycznie może przynieść nam dobry, szybki zysk. Google Shopping to reklama produktów nad wynikami wyszukiwania lub obok nich albo cała zakładka w wyszukiwarce Google "Zakupy". Google prezentuje nazwę produktu, zdjęcie, cenę, oceny a nawet koszty dostawy. Płacimy tu za kliknięcie, a stawki za każdy klik przypominają te z AdWords, z tym że reklamy Google shopping są znacznie częściej klikane. Wynika to z faktu że jeżeli szukamy doniczki to Google podsuwa nam szereg produktów opatrzonych zdjęciem oraz ceną, a właśnie przecież tego oczekujemy. Aby osiągnąć sukces w sprzedaży Google Shopping musimy mieć dobrą jakość w super cenie.

Użytkownik który zostanie przekierowany do Twojego sklepu musi się na nim dobrze czuć oraz musi się odnaleźć w jego interfejsie.

Czytaj: Jak stworzyć sklep internetowy który będzie zarabiał.

Promocja sklepu internetowego na Facebook



Kolejną metodą wartą uwagi jest promocja sklepu internetowego na platformie Facebook. To medium świetnie nadaje się do promowania własnego biznesu ale i do budowania świadomości marki oraz społeczności związanej ze sklepem internetowym lub Twoją firmą.

Wystarczy założyć Fun Page, dodawać wartościową treść, dla bywalców robić świetne promocje, konkursy. Do szerszej promocji sklepu internetowego na Facebook posłużą nam posty promowane. W Facebook płacimy za wyświetlenia promowanego posta, wyświetlenie jest znacznie tańsze niż w Google Shopping jednak post musi ująć użytkownika tak by ten zechciał kliknąć w odnośnik do sklepu.

Podsumowując podstawą w e-commerce jest plan długofalowy, którym może być pozycjonowanie sklepu internetowego. Ważne jest stopniowe, konsekwentne budowanie świadomości marki, w budowie której pomogą nam social media. Facebook dodatkowo pomoże nam zwiększyć sprzedaż. Świetnym uzupełnieniem do tego zestawu jest promocja produktów w Google Shopping.

Źródło: https://www.designcart.pl