Wiadomości
- 29 listopada 2022
- wyświetleń: 734
Jak zrobić proste zdjęcia stockowe, które sprzedadzą się: przewodnik dla początkujących
Materiał partnera:
Wzrost popularności mediów społecznościowych doprowadził do eksplozji firm skupiających się na treściach wizualnych - mianowicie zdjęciach stockowych. Nic dziwnego: z tak wielu platform teraz priorytetem obraz, firmy były w stanie sprzedać swoje produkty przy użyciu niczego, ale ładny obraz.
Jeśli kiedykolwiek zmagał się z problemem znalezienia odpowiedniego obrazu podczas publikowania postów o swojej firmie w sieci, nie jesteś sam. Niestety, może być trudno wymyślić odpowiednie zdjęcia do każdego postu o swojej firmie - zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz i nie masz zbyt wielu dostępnych zasobów. W tym artykule poznamy różne rodzaje zdjęć stockowych i ich zalety, a także wskazówki, jak zrobić własne zdjęcia, które można później sprzedać.
Spójrzmy na opis jednego z fotostocków, pl.depositphotos.com. Zdjęcie stockowe to rodzaj obrazu, który zazwyczaj nie jest własnością ani nie jest tworzony przez firmę, która go używa. Zamiast tego, zdjęcia te mogą być licencjonowane i kupowane na stronach internetowych ze zdjęciami stockowymi. Umożliwia to firmom wykorzystanie zdjęć, które nie są markowe do promowania swoich produktów, ale nadal są w stanie przekazać wiadomość, która jest odpowiednia dla ich branży. Zdjęcia stockowe są często używane do postów w mediach społecznościowych, postów na blogach oraz do ilustrowania produktów, usług lub pomysłów. To może uczynić je świetnymi dla brandingu, ponieważ możesz użyć tego samego obrazu w wielu kanałach, aby ujednolicić swoje wiadomości na różnych platformach.
Istnieje kilka różnych typów zdjęć stockowych, które możesz wykorzystać do promocji swojego biznesu, produktów i usług. Jednak zanim to zrobisz, musisz zrozumieć różne rodzaje zdjęć stockowych i do czego są najlepsze. Przyjrzyjmy się temu. Headshots (zdjęcia ludzi) - Headshots mogą być używane do przedstawiania członków Twojego zespołu lub klientów na kanałach mediów społecznościowych. Są one świetne do pokazania ludzi stojących za biznesem i są zazwyczaj niedrogie. Zdjęcia produktów - Zdjęcia produktów są idealne do dzielenia się tym, jak wyglądają Twoje produkty, niezależnie od tego, czy są to produkty fizyczne, czy cyfrowe. Tego typu zdjęcia są najlepiej wykorzystywane, gdy publikujesz posty o swoich produktach lub sprzedaży. Zdjęcia krajobrazowe - Zdjęcia krajobrazowe mogą być użyte do zilustrowania niemal wszystkiego. Są one często używane do pokazania lokalizacji, tematu lub produktu. Zdjęcia krajobrazowe są świetne do relatywnych postów i mogą być używane do opowiadania historii. Zdjęcia krajobrazowe - Są to zazwyczaj zdjęcia natury i są najlepiej wykorzystywane do promowania zdrowego stylu życia, miejsc podróży lub tematu na świeżym powietrzu. Są również dobre do ilustrowania tematów sezonowych i są na ogół niedrogie.
Najprostszym sposobem na zrozumienie znaczenia zdjęć stockowych jest postawienie się w roli swoich zwolenników i klientów. Następnym razem, gdy będziesz przewijał swój feed, spróbuj zastanowić się, którzy z Twoich followersów chcieliby zobaczyć Twój post. Jeśli ich feed jest wypełniony obrazami stworzonymi przez markę i żadnymi innymi postami, twoi zwolennicy prawdopodobnie nie zobaczą twoich treści. To samo dotyczy Twoich klientów, jeśli zamieścisz obrazy stworzone przez markę na swojej stronie internetowej. Dlatego będziesz chciał rozważyć użycie zdjęć stockowych, aby dotrzeć do szerszej publiczności. Zdjęcia stockowe pozwalają na tworzenie atrakcyjnych wizualnie postów bez tworzenia treści, które są markowe tylko dla Ciebie. Oznacza to, że będziesz w stanie dotrzeć do szerszej publiczności i możesz zmieniać zdjęcia w dowolnym momencie, aby promować różne produkty i wydarzenia.
Jeśli myślisz o stworzeniu własnych zdjęć stockowych do sprzedaży w przyszłości, jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać. To zapewni, że Twoje zdjęcia będą wysokiej jakości i że będą mogły być sprzedawane szerokiej gamie klientów. Przygotowanie - Zanim pójdziesz i zrobisz zdjęcia, upewnij się, że masz jasne pojęcie o tym, co będziesz fotografować. Pomoże Ci to zachować koncentrację i upewnić się, że fotografujesz to, co musi być sfotografowane. Planowanie - Kiedy już wybierzesz swój obiekt, ważne jest, aby zaplanować sesję. Będziesz chciał zdecydować, o jakiej porze dnia będziesz fotografować, gdzie będziesz fotografować i jaki będzie twój temat. Sprzęt - Nie wychodź i nie kupuj najdroższego aparatu w sklepie - możesz robić wysokiej jakości zdjęcia telefonem! Jednak podczas zakupów sprzętu upewnij się, że wybierasz przedmioty, które są łatwe w transporcie i nie są zbyt ciężkie. Ułatwi Ci to fotografowanie podczas podróży lub gdy będziesz musiał zabrać ze sobą sprzęt w różne miejsca.
Wzrost popularności mediów społecznościowych doprowadził do eksplozji firm skupiających się na treściach wizualnych - a mianowicie zdjęciach stockowych. Nic dziwnego: z tak wieloma platformami teraz priorytetem są obrazy, firmy były w stanie sprzedać swoje produkty używając niczego innego jak ładnego obrazu. Jeśli kiedykolwiek zmagał się z problemem znalezienia odpowiedniego obrazu podczas zamieszczania informacji o swojej firmie w sieci, nie jesteś sam. Niestety, może być trudno wymyślić odpowiednie obrazy dla każdego postu o swojej firmie - zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz i nie masz wielu dostępnych zasobów. W tym artykule poznamy różne rodzaje zdjęć stockowych i ich zalety, a także wskazówki, jak zrobić własne zdjęcia, które możesz później sprzedać.
Co to jest zdjęcie stockowe?
Spójrzmy na opis jednego z fotostocków, pl.depositphotos.com. Zdjęcie stockowe to rodzaj obrazu, który zazwyczaj nie jest własnością ani nie jest tworzony przez firmę, która go używa. Zamiast tego, zdjęcia te mogą być licencjonowane i kupowane na stronach internetowych ze zdjęciami stockowymi. Umożliwia to firmom wykorzystanie zdjęć, które nie są markowe do promowania swoich produktów, ale nadal są w stanie przekazać wiadomość, która jest odpowiednia dla ich branży. Zdjęcia stockowe są często używane do postów w mediach społecznościowych, postów na blogach oraz do ilustrowania produktów, usług lub pomysłów. To może uczynić je świetnymi dla brandingu, ponieważ możesz użyć tego samego obrazu w wielu kanałach, aby ujednolicić swoje wiadomości na różnych platformach.
Rodzaje zdjęć stockowych
Istnieje kilka różnych typów zdjęć stockowych, które możesz wykorzystać do promocji swojego biznesu, produktów i usług. Jednak zanim to zrobisz, musisz zrozumieć różne rodzaje zdjęć stockowych i do czego są najlepsze. Przyjrzyjmy się temu. Headshots (zdjęcia ludzi) - Headshots mogą być używane do przedstawiania członków Twojego zespołu lub klientów na kanałach mediów społecznościowych. Są one świetne do pokazania ludzi stojących za biznesem i są zazwyczaj niedrogie. Zdjęcia produktów - Zdjęcia produktów są idealne do dzielenia się tym, jak wyglądają Twoje produkty, niezależnie od tego, czy są to produkty fizyczne, czy cyfrowe. Tego typu zdjęcia są najlepiej wykorzystywane, gdy publikujesz posty o swoich produktach lub sprzedaży. Zdjęcia krajobrazowe - Zdjęcia krajobrazowe mogą być użyte do zilustrowania niemal wszystkiego. Są one często używane do pokazania lokalizacji, tematu lub produktu. Zdjęcia krajobrazowe są świetne do relatywnych postów i mogą być używane do opowiadania historii. Zdjęcia krajobrazowe - Są to zazwyczaj zdjęcia natury i są najlepiej wykorzystywane do promowania zdrowego stylu życia, miejsc podróży lub tematu na świeżym powietrzu. Są również dobre do ilustrowania tematów sezonowych i są na ogół niedrogie.
Dlaczego powinieneś dbać o zdjęcia stockowe?
Najprostszym sposobem na zrozumienie znaczenia zdjęć stockowych jest postawienie się w roli swoich zwolenników i klientów. Następnym razem, gdy będziesz przewijał swój feed, spróbuj zastanowić się, którzy z Twoich followersów chcieliby zobaczyć Twój post. Jeśli ich feed jest wypełniony obrazami stworzonymi przez markę i żadnymi innymi postami, twoi zwolennicy prawdopodobnie nie zobaczą twoich treści. To samo dotyczy Twoich klientów, jeśli zamieścisz obrazy stworzone przez markę na swojej stronie internetowej. Dlatego będziesz chciał rozważyć użycie zdjęć stockowych, aby dotrzeć do szerszej publiczności. Zdjęcia stockowe pozwalają na tworzenie atrakcyjnych wizualnie postów bez tworzenia treści, które są markowe tylko dla Ciebie. Oznacza to, że będziesz w stanie dotrzeć do szerszej publiczności i możesz zmieniać zdjęcia w dowolnym momencie, aby promować różne produkty i wydarzenia.
Jak robić własne zdjęcia, aby później je sprzedać
Jeśli myślisz o stworzeniu własnych zdjęć stockowych do sprzedaży w przyszłości, jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać. To zapewni, że Twoje zdjęcia będą wysokiej jakości i że będą mogły być sprzedawane szerokiej gamie klientów. Przygotowanie - Zanim pójdziesz i zrobisz zdjęcia, upewnij się, że masz jasne pojęcie o tym, co będziesz fotografować. Pomoże Ci to zachować koncentrację i upewnić się, że fotografujesz to, co musi być sfotografowane. Planowanie - Kiedy już wybierzesz swój obiekt, ważne jest, aby zaplanować sesję. Będziesz chciał zdecydować, o jakiej porze dnia będziesz fotografować, gdzie będziesz fotografować i jaki będzie twój temat. Sprzęt - Nie wychodź i nie kupuj najdroższego aparatu w sklepie - możesz robić wysokiej jakości zdjęcia telefonem! Jednak podczas zakupów sprzętu upewnij się, że wybierasz przedmioty, które są łatwe w transporcie i nie są zbyt ciężkie. Ułatwi Ci to fotografowanie podczas podróży lub gdy będziesz musiał zabrać ze sobą sprzęt w różne miejsca.
Podsumowanie.
Wzrost popularności mediów społecznościowych doprowadził do eksplozji firm skupiających się na treściach wizualnych - a mianowicie zdjęciach stockowych. Nic dziwnego: z tak wieloma platformami teraz priorytetem są obrazy, firmy były w stanie sprzedać swoje produkty używając niczego innego jak ładnego obrazu. Jeśli kiedykolwiek zmagał się z problemem znalezienia odpowiedniego obrazu podczas zamieszczania informacji o swojej firmie w sieci, nie jesteś sam. Niestety, może być trudno wymyślić odpowiednie obrazy dla każdego postu o swojej firmie - zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz i nie masz wielu dostępnych zasobów. W tym artykule poznamy różne rodzaje zdjęć stockowych i ich zalety, a także wskazówki, jak zrobić własne zdjęcia, które możesz później sprzedać.