Wiadomości
- 21 grudnia 2022
- wyświetleń: 707
Czy marketing internetowy może być skierowany także do starszych konsumentów?
Materiał partnera:
Internet kojarzy nam się przede wszystkim z młodzieżą. To przecież młodzi ludzie spędzają całe godziny na TikToku i YouTube. Według badań to właśnie z mediów społecznościowych biorą wszystkie niezbędne informacje na temat świata. Jednak Internet to przecież miejsce dla każdego, również dla starszych osób, które chętnie korzystają zarówno z wielu stron internetowych, jak i mediów społecznościowych. Czy zatem marketing powinien być skierowany również do nich?
Garść statystyk
Zacznijmy od tego, co najważniejsze, a zatem od garści statystyk. To najlepiej pokazuje, ile osób starszych korzysta z mediów społecznościowych. Według NapoleonCat z Facebooka w listopadzie korzystało 13% użytkowników (z grupy ponad 22 milionów osób) w grupie wiekowej od 55. roku życia. To zatem nie najgorsze miejsce do tego, by umieścić marketingowe komunikaty właśnie dla starszego konsumenta. A jak w statystykach plasuje się Messenger? W listopadzie korzystało z niego ponad 18,4 miliona osób. 14,6% to osoby od 55 roku życia. Znacznie gorzej wypada Instagram - to zaledwie 3,9% z 11,1 miliona użytkowników. Wnioski? Social media mogą, choć nie muszą, być dobrym miejscem do komunikowania się z osobami starszymi. Nie tylko z młodzieżą. Warto wspomnieć też o jeszcze jednej statystyce. Polaków po 55. roku życia jest w naszym kraju niemal 12 milionów. Tych po 60. roku życia jest ponad 9 milionów. To ogromna grupa konsumentów, z którymi jakoś musisz się komunikować. Ale jak?
Internet to sposób dotarcia do seniorów
Chociaż może wydawać Ci się, że seniorzy stronią od Internetu, to na przestrzeni ostatnich lat widoczne są zmiany. Wiedza na temat korzystania z dobrodziejstw Internetu jest coraz większa. Dodatkowo nasze społeczeństwo starzeje się. Osoby, które w 2000 roku zaczęły korzystać z Internetu i miały 40 lat, dziś są już seniorami. Doskonale wiedzą zatem, jak posługiwać się komputerem czy telefonem, jak szukać informacji za pomocą wyszukiwarek i prawdopodobnie także jak korzystać z mediów społecznościowych. To grupa, która jest w pełni świadoma, a jednocześnie całkowicie pomijana przez marketerów. Dlaczego? Ponieważ komunikacja z seniorem jest teoretycznie trudniejsza, niż komunikacja z osobami młodszymi. Jednak tylko teoretycznie.
Jak prowadzić marketing dla seniorów?
Jeśli Twój produkt jest przeznaczony dla osób po 60. roku życia, prawdopodobnie wiesz, że dużo tracisz, nie próbując komunikować się z grupą za pomocą Internetu. Tradycyjne media, takie jak telewizja i prasa, to przecież nie wszystkie miejsca, w których możesz dystrybuować swoją treść. Jak jednak prowadzić marketing internetowy dla seniorów? Całkiem normalnie. Staraj się im pomóc tak samo, jak chcesz pomagać innym klientom. Wyjaśniaj działanie i potrzebność produktów czy usług, twórz content, który może to ułatwić. Przede wszystkim jednak traktuj seniorów poważnie, nie umniejszaj ich i nie staraj się traktować tak, jakby nie mieli o niczym pojęcia. Wbrew pozorom to naprawdę połowa sukcesu.
Uwzględnianie seniorów w swoich działaniach marketingowych to mądre działanie. Chociażby w perspektywie czasu. Ucząc się komunikować z nimi teraz, prawdopodobnie zyskasz na tym również za jakiś czas. A jeśli interesują Cię tego typu zagadnienia dotyczące marketingu, zajrzyj na stronę AdNext · Grupa 6 agencji marketingowych, by dowiedzieć się jeszcze więcej.