czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Wiadomości

  • 18 stycznia 2023
  • wyświetleń: 389

Google Ads - czy warto?

Materiał partnera:

Strona WWW jest najlepszą wizytówką Twojego biznesu online. Jej założenie to nie tylko konieczność, ale i pierwszy krok do sukcesu w sieci. Aby wykorzystać pełny potencjał firmowej witryny, należy ją odpowiednio promować. Jedną z najskuteczniejszych form reklamy jest Google Ads. Zanim jednak w nią zainwestujesz, to przekonaj się, dlaczego to właśnie na płatne kampanie w wyszukiwarce warto postawić, aby rozpowszechnić wiedzę o prowadzonej działalności w Internecie.

Linkhouse


Kampania Google Ads - co to jest i jak działa?

Twoja strona WWW nie pozyskuje odbiorców? Aby zbudować zainteresowanie, musisz być tam, gdzie Twoi klienci szukają informacji - w wyszukiwarce. A choć istnieje wiele narzędzi, dzięki którym możesz zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, to najszybsze efekty zapewnia Google Ads.

Narzędzie pozwala przygotować i publikować płatne kampanie w ekosystemie wyszukiwarki. A ponieważ obejmuje zasięgiem dużą część Internetu, to tego rodzaju treści sponsorowane pojawiają się np. w wynikach wyszukiwania, portalach partnerskich (Google AdSense) czy serwisie YouTube.

Do stworzenia reklamy w wyszukiwarce potrzebny jest określony wcześniej cel, zasięg, rodzaj, budżet i harmonogram. A choć kampanie Google Ads wiążą się z kosztami, to pozwalają wypromować produkt, usługę, podstronę lub kategorię. Dzięki temu na inwestycję w płatną promocję decyduje się coraz więcej małych i średnich firm.

Kiedy warto zainwestować w reklamy Google Ads?

Możesz zastanawiać się teraz, czy płatna kampania przyniesie oczekiwane korzyści dla Twojej działalności. Otóż Google Ads to rozwiązanie przeznaczone dla tych firm, które chcą dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Jak się jednak okazuje, tego typu płatne reklamy sprawdzają się przede wszystkim, gdy przedsiębiorca:

  • nie promował wcześniej swojej strony i oferty w wynikach wyszukiwania,
  • oczekuje wyjątkowo szybkich efektów kampanii np. wzrostu ruchu w witrynie,
  • przygotowuje się do istotnego pod względem sprzedażowym okresu,
  • planuje wesprzeć prowadzone już działania z zakresu optymalizacji SEO.


Niestety nie wszystkie branże mają możliwość prowadzenia kampanii w Google Ads. Przy pomocy płatnych treści nie można w Polsce bowiem promować w sieci takich produktów jak np. alkohol, medykamenty czy towary z branży erotycznej.

[tutaj klikalny baner - https://wenet.pl/oferta/google-ads]

Czy warto korzystać z Google Ads? Zalety płatnej reklamy

Przechodząc do rzeczy, warto podkreślić, że bez względu na to, jaki cel wybierzesz, to płatna reklama może okazać się dla Twojej firmy niezwykle korzystna. Co daje kampania Google Ads? Oto lista kluczowych zalet najpopularniejszego systemu reklamowego.

1. Natychmiastowe efekty

Wiesz już, że kampanie w wyszukiwarce to opcja dla przedsiębiorców, którzy nie lubią czekać na rezultaty. Ty też z pewnością docenisz fakt, że reklamy są widoczne od razu po ich uruchomieniu. To jedna z podstawowych różnic między Google Ads a pozycjonowaniem.

Płatne treści pozwalają relatywnie szybko uzyskać oczekiwane efekty np. wzrost ruchu na stronie WWW. Nic więc dziwnego, że na tę formę promocji często decydują się firmy, które planują krótkie kampanie reklamowe lub fachowcy przenoszący swoją działalność do Internetu.

2. Ogromne możliwości reklamowe

Istnieje szansa, że spotkałeś się już ze stwierdzeniem, że zaletą systemu Google Ads jest jego elastyczność. To niezwykle trafne spostrzeżenie, ponieważ do określonego celu i budżetu, możesz dopasować wiele rodzajów reklam w wyszukiwarce (które najlepiej odpowiedzą na Twoje potrzeby). Płatne treści mogą przybrać formę kampanii:

  • w sieci reklamowej Google Display Network,
  • w serwisie YouTube i aplikacjach,
  • w wynikach wyszukiwania,
  • w sekcji Zakupów Google (Google Shopping).


Aby maksymalnie wykorzystać środki i uzyskać optymalne efekty, możesz dowolnie łączyć również różne formaty reklam np. klasyczne banery, animacje, linki sponsorowane czy video.

3. Efektywne targetowanie

Dzięki kampanii w Google Ads użytkownicy nie będą traktować Cię już jak nachalnego sprzedawcę, który próbuje za wszelką cenę sprzedać swoje produkty lub usługi. Dlaczego?

Przede wszystkim ze względu na fakt, że system wyszukiwarki umożliwia dokładne targetowanie, czyli kierowanie reklamy do konkretnej grupy odbiorców. Dzięki temu, że odpowiadasz na zapytania internautów, to docierasz wyłącznie do osób, które chcą teraz lub w przyszłości skorzystać z Twojej oferty.

Takiej precyzji przekazu reklamowego nie jest w stanie zapewnić żadna tradycyjna forma promocji.

4. Kontrola budżetu i kosztów

Jeżeli chcesz zainwestować w płatne kampanie, ale obawiasz się wysokich wydatków, to weź pod uwagę fakt, że system Google Ads ma niską barierę wejścia. To zaś oznacza, że jako reklamodawca nie jesteś ograniczony budżetem minimalnym. Co więcej, w każdej chwili możesz zarówno zwiększyć, jak i zmniejszyć wydatki na reklamę.

Musisz też wiedzieć, że najchętniej wykorzystywanym modelem płatności jest PPC, czyli Pay Per Click. W tym przypadku z konta kampanii pobiera się opłatę wyłącznie, gdy użytkownik kliknie w opublikowaną reklamę. Rozliczenie związane jest więc z fizycznym wejściem na stronę internetową.

Pamiętaj, że możesz wybrać również inne systemy płatności. Ta elastyczność wraz z możliwością kontrolowania budżetu to niewątpliwe zalety Google Ads. Dzięki temu swobodnie zarządzasz swoimi wydatkami, a jeśli dobrze zoptymalizujesz kampanie, to będziesz osiągać oczekiwane zyski.

5. Dobra widoczność reklamy w sieci

Zastanawiasz się, dlaczego strona internetowa to za mało i musisz ją wesprzeć promocją w Google? Otóż to właśnie w Google internauci poszukują porad i rekomendacji, a także produktów czy usług. A przecież inwestując w kampanie płatne, możesz docierać do licznej publiczności ze względu na ogromny zasięg reklam w różnych miejscach sieci.

Dodatkowo jedną z najczęściej wykorzystywanych form kampanii płatnej, jest ta, którą w wyszukiwarce można znaleźć nad, pod i obok wyników organicznych. Jak się więc domyślasz, trudno jej nie zauważyć. Co więcej, wielu użytkowników nie zdaje sobie sprawy, że klikają w takiej sytuacji w reklamy.

6. Mierzalność efektów

Kolejną niezwykle ważną - z punktu widzenia przedsiębiorcy - cechą systemu reklamowego Google Ads jest to, że masz szansę na bieżąco zarządzać kampanią i jej ustawieniami. Co możesz dzięki temu zyskać? Otóż monitorowanie wyników reklamy pozwoli Ci szybko zareagować na jakiekolwiek spadki czy niepożądane zmiany.

Dzieje się tak, ponieważ system informuje Cię o każdym kliknięciu przez użytkownika w płatne treści czy o sfinalizowaniu transakcji po wejściu na stronę z linka sponsorowanego. W bardzo prosty sposób możesz więc śledzić efekty kampanii oraz sprawdzić, czy udało się osiągnąć zaplanowane cele.

A jeśli potrzebujesz pomocy, to powierz opiekę nad kampaniami reklamowymi doradcom internetowym WeNet. Ale najpierw poznaj szczegóły na stronie https://wenet.pl/oferta/google-ads.

Linkhouse


Co daje Google Ads? Podsumowanie

Mamy nadzieję, że znasz już odpowiedź na tytułowe pytanie i wiesz, że warto inwestować w Google Ads. W końcu dzięki skutecznej kampanii w wyszukiwarce możesz:

  • dotrzeć do potencjalnych klientów w krótkim czasie,
  • utrzymać kontrolę nad określonym budżetem reklamowym,
  • zbudować rozpoznawalność i widoczność oferty online,
  • pojawiać się wysoko w rankingu na popularne frazy kluczowe,
  • zapewnić dodatkowe wsparcie dla wykorzystywanych już form reklamy,
  • zwiększyć świadomość marki poprzez obecność w wynikach wyszukiwania.


Jak się okazuje, jeszcze więcej możesz zyskać, jeśli rozpoczniesz współpracę z WeNet. Marka ma status Google Partner Premium - to zaś oznacza, że doradcy internetowi znają się na rzeczy i wiedzą, jak rozkręcić małe i średnie biznesy. Powierz swój biznes specjalistom, a łatwiej osiągniesz pożądane wyniki i po raz pierwszy zaplanujesz kampanię w wyszukiwarce.

Wybierając ofertę Google Ads, zapewniasz sobie wiele korzyści: od niezawodnej obsługi i certyfikowanego wsparcia, przez kontrolę budżetu i płacenie za rezultaty, po większą liczbę wizyt na stronie WWW oraz realizację ustalonych celów. Specjaliści w swoich działaniach pokażą Twoją firmę klientom, którzy szukają w wyszukiwarce produktów i usług.

Już teraz wejdź na WeNet.pl, zamów darmową wycenę i wykorzystaj niezwykły potencjał płatnej reklamy w wyszukiwarce.