Wiadomości
- 13 października 2023
- wyświetleń: 646
Wypłyń na szerokie wody i rozwijaj biznes w Niemczech
Materiał partnera:
Ostatnie lata nie były zbyt łaskawe dla przedsiębiorców, a zanosi się na to, że wcale nie będzie lepiej. Wysokie koszty prowadzenia firmy, rosnąca inflacja i konflikty międzynarodowe spędzają sen z powiek wielu. Nawet dobry pomysł na biznes nie obroni się sam - trzeba stale rozwijać firmę i dbać o jej widoczność w internecie. Coraz więcej właścicieli firm szansy na stabilizację finansową szuka za granicami Polski. Biznes w Niemczech oferuje bowiem znacznie wyższe zarobki, co z pewnością jest kuszące. Jednak aby firma u naszych zachodnich sąsiadów odniosła sukces, potrzebne jest stworzenie odpowiedniej strony internetowej oraz umiejętne jej pozycjonowanie na Niemcy. Chcesz wiedzieć jak się za to zabrać? Zapraszamy do naszego artykułu.
Jak rozkręcić biznes w Niemczech?
Prowadzenie firmy poza granicami Polski budzi coraz większe zainteresowanie. Główną przyczyną są oczywiście pieniądze. W Niemczech dochód mamy już w euro, a nie w złotówkach, co znacząco przekłada się na lepszą kondycję finansową firmy. Na plan rozkręcenia biznesu w Niemczech szczególnie ochoczo zapatrują się polskie firmy działające w województwach przy granicy, a więc z lubuskiego, dolnośląskiego i zachodniopomorskiego. Jeśli jednak ktokolwiek twierdzi, że działalność w Niemczech to bułka z masłem, niech wybije sobie z głowy takie myślenie. Na pewno nie wystarczy przetłumaczenie polskiej strony na niemiecki. Firma w Niemczech nie może być kalką firmy polskiej. A to dlatego, że rynek niemiecki różni się nieco od rynku w Polsce.
W obu krajach widoczny jest wzrost wagi e-commerce. Coraz częściej i coraz chętniej ludzie robią zakupy przez internet bez wychodzenia z domu. Zakupy online są dużo wygodniejsze, szybsze i bardzo często też tańsze. Nie dziwi więc, że w dzisiejszych czasach strona internetowa to warunek konieczny każdej firmy oferującej produkty i usługi na sprzedaż. Nie inaczej jest u naszych zachodnich sąsiadów. Tyle że niemieckie strony internetowe mają nieco inne wymogi niż polskie strony. Dlatego jeśli chcesz z sukcesem otworzyć biznes w Niemczech, musisz zadbać o to, by być widocznym w internecie. Jeśli nie ma Twojej firmy w Google, to nie istniejesz - taka jest prawda o współczesnym rynku.
Jak powinny wyglądać niemieckie strony internetowe?
Zanim przystąpimy do realizacji strony www, trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czym różni się niemiecki klient od polskiego. Niemiecki użytkownik internetu zwraca bowiem uwagę na inne aspekty strony. Na stronie internetowej - tak jak i w życiu - Niemcy lubią porządek. Zatem niemieckie strony internetowe muszą być starannie przemyślane, treści i obrazki odpowiednio ułożone, by wszystko wyglądało estetycznie. Nie przejdzie z pewnością chaos i bałagan na stronie, klient szybko wyjdzie z takiej strony zniesmaczony.
Strony na Niemcy muszą także posiadać profesjonalne i użyteczne treści. Potencjalny niemiecki klient szuka przydatnych informacji o produkcie i usłudze, skupia się na szczególnych cechach i praktycznym zastosowaniu. Nie lubi za to wodolejstwa, tekstów o niczym i braku konkretów. Dobrym pomysłem za to są artykuły poradnikowe, które rozwieją wątpliwości i będą faktycznie pomocne. Niemcy poruszający się po internecie równie dużą wagę przykładają do poprawności. Zatem wszelkie błędy merytoryczne i językowe na stronie będą automatycznie dyskwalifikować Twoją firmę. Podobnie jak literówki czy niepoprawne konstrukcje gramatyczne. Dlaczego niemiecki klient przywiązuje tak dużą wagę do poprawności? Ponieważ wiele ona mówi o firmie - jeśli ktoś nie dba o brak błędów na stronie, możliwe też, że nie przykłada się do realizacji zamówień.
Ale nawet estetyczna i poprawna strona internetowa nie sprawi, że zacznie się ona wyświetlać klientom szukającym danych produktów i usług. Do tego niezbędne jest staranne pozycjonowanie Niemcy. W ramach pozycjonowania wykonuje się szereg działań, które mają za zadanie wynieść Twoją firmę na wysokie pozycje w internecie.
Na czym polega pozycjonowanie Niemcy?
W dużym uproszczeniu pozycjonowanie stron polega na przeprowadzaniu czynności, które docelowo mają sprawić, iż dana strona www będzie się wyświetlać na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Czyli jeśli osoba zainteresowana danym produktem wpisze zapytanie w Google, otrzyma podpowiedzi stron, na których dany produkt się znajduje. Dla Ciebie i Twojej firmy najlepiej będzie, jeśli po takim zapytaniu to Twoja strona będzie na pierwszych pozycjach w Google.de.
Osiągnięcie topowych pozycji w Google wcale jednak nie jest takie łatwe. Wymaga to sporej wiedzy, doświadczenia i umiejętności. Pozycjonowanie na Niemcy stron charakteryzuje się działaniem na kilku frontach, które po czasie daje oczekiwane efekty. Nie ma tu dróg na skróty, nie ma też magicznej różdżki, która jednym zaklęciem wynosi stronę wysoko w Google. Tu potrzeba przemyślanych kroków, które w końcu doprowadzą do celu.
Nie będziemy nikogo zanudzać, na czym dokładnie polega pozycjonowanie Niemcy. Nie dość, że jest to temat obszerny, to dodatkowo poszczególne działania będą nieco różnić się w zależności od konkretnego klienta. Do każdego biznesu i każdej strony trzeba bowiem podejść nieszablonowo i zweryfikować, co w danej branży najbardziej się opłaca. Zatem bez wchodzenia w szczegóły możemy zdradzić, że na sukces SEO składa się w pierwszej kolejności udany plan marketingowy. Bez rozplanowania sobie działań i bez analizy fraz kluczowych trudno myśleć o zadowalającym efekcie. Nawet najlepsze treści i reklamy nie uratują bowiem takiego kolosa na glinianych nogach, czyli strony stworzonej bez planu i bez analizy słów kluczowych. Od razu musimy tu zaznaczyć, że częstym błędem jest założenie, że na niemieckie strony internetowe trzeba dobrać takie same słowa kluczowe jak na polskich stronach. Niemiecki użytkownik może bowiem wpisywać w Google zupełnie inne zapytania dotyczące tego samego produktu. Nie można więc zakładać, że wystarczy przetłumaczyć polskie frazy na niemiecki.
Jeśli mamy już ustalony plan i wiemy, na jakie frazy chcemy się pozycjonować, można przystąpić do dalszych prac. Będzie to stworzenie przejrzystej i miłej dla oka strony www o uporządkowanej strukturze. Należy zadbać o każdy szczegół, każdy nagłówek i każdy akapit. Aby pozycjonowanie na Niemcy było skuteczne, na stronie muszą pojawić się też właściwe treści. Konieczne są więc wyczerpujące opisy produktów i usług, mile widziane także ciekawe i praktyczne treści blogowe. Wszystko oczywiście z uwzględnieniem fraz kluczowych. Do tego jeszcze dochodzą atrakcyjne zdjęcia i obrazki na stronie. Absolutnie nie można zapomnieć o takich newralgicznych aspektach optymalizacji, jak szybkość ładowania się strony, nawigacja i prawidłowe adresy URL. To zdecydowanie i tak nie wszystko, co wchodzi w zakres pozycjonowania, ale daje już obraz tego, jak wiele trzeba zrobić, by cieszyć się sukcesem firmy w Niemczech.
Z kim rozpocząć pozycjonowanie na Niemcy?
Lista działań niezbędnych do tego, aby biznes w Niemczech hulał z satysfakcjonującym efektem jest naprawdę długa. Zresztą wiedzieć, CO należy zrobić, to jedno. Trzeba jeszcze wiedzieć, JAK to zrobić. Na szczęście nie musisz brać wszystkiego na swoje barki. Znacznie prościej i bezpieczniej zdecydować się na usługi agencji marketingowej, która oferuje niemieckie strony internetowe oraz ich pozycjonowanie na Niemcy. Do wyboru masz agencje z Polski i z Niemiec, my zaś z ręką na sercu stawiamy na rodzime firmy. Dlaczego?
Przede wszystkim decydując się na współpracę z polską agencją, nie doświadczysz problemów komunikacyjnych. Nawet bowiem jeśli dobrze znasz język niemiecki, to uwierz - ustalanie wszystkich niuansów w obcym języku może stanowić nie lada wyzwanie i może doprowadzić do nieporozumień. A tak znika bariera językowa i można swobodnie się komunikować. Nie bój się, że polskie agencje nie znają niemieckiego rynku tak dobrze jak firmy zagraniczne. Dobre agencje mają w swoim zespole prawdziwych specjalistów, dla których niemiecki Google nie ma żadnych tajemnic, a w języku niemieckim porozumiewają się biegle.
Drugą niezwykle istotną kwestią przemawiającą za polską firmą są pieniądze. Nawet najdroższa polska agencja marketingowa będzie dużo tańsza od niemieckiej. A zaoszczędzone w ten sposób pieniądze możesz zainwestować w dalszy rozwój firmy, szkolenia dla pracowników czy dopieszczanie strony internetowej. Poza tym miła jest także świadomość, że w trudnych czasach wspierasz polskie firmy.
Jeśli zatem szukasz firmy, która przeprowadzi Cię przez proces wchodzenia na niemiecki rynek, stworzy stronę www i odpowiednio ją wypozycjonuje, świetnym pomysłem mogą być uKONTENTowani.pl. Agencja ta oferuje szeroki zakres działań w niemieckim internecie. Pomoże Ci również wtedy, gdy masz już swoją niemiecką stronę, ale od dłuższego czasu nie przynosi ona żadnego efektu. Sprawdzą, dlaczego strona jest tak nisko w wynikach wyszukiwania i zaproponują skuteczne rozwiązania. Razem z uKONTENTowani.pl podbijesz niemiecki internet.