Wiadomości

  • 10 marca 2024
  • wyświetleń: 1513

Kierownik serwisu samochodowego - jakie kompetencje managerskie są niezbędne na tym stanowisku?

Materiał partnera:

Osoby kandydujące na stanowisko kierownika serwisu samochodowego powinny jak najlepiej znać branżę motoryzacyjną i ofertę marki BMW. Niezbędne są też umiejętności ułatwiające sprawne zarządzanie zespołem. Osoba pracująca w tym zawodzie ma być liderem, który nie będzie wahał się podejmować wyzwania stawiane przez rynek. Dowiedz się, jakie kompetencje powinien posiadać utalentowany kierownik, by przyczynić się do większego sukcesu marki!

kierownik serwisu samochodowego jakie kompetencje managerskie sa niezbedne na tym stanowisku


Podstawowe kompetencje na stanowisku kierowniczym



Kompetencje managerskie to szeroki zakres wiedzy i umiejętności, a także doświadczenie. Dzięki nim osoba na określonym stanowisku sprawnie wykonuje swoje obowiązki, rozwiązuje napotykane problemy i pokonuje trudności. Od managerów wymaga się zdecydowanie więcej, ponieważ są odpowiedzialni nie tylko za swoje stanowisko, ale i za pracowników, którymi zarządzają.

Kompetencje takie są niezbędne do tego, aby realizować zamierzone cele marki BMW i jednocześnie dbać o pełną satysfakcję klientów ze świadczonych im usług. Umiejętności managerskie w pracy kierownika serwisu samochodowego będą zatem dotyczyć planowania, zarządzania, skutecznego rozwiązywania napotykanych problemów oraz wcielenia się w rolę lidera, za którym podążają pozostali.

Umiejętności kompleksowego zarządzania



Osoba na stanowisku kierownika serwisu samochodowego musi posiadać zdolność do sprawnego i efektywnego koordynowania pracy całego zespołu. Jednocześnie powinna pełnić nad nim nadzór i śledzić postęp realizowanych zadań, aby dotrzymać ustalonych terminów i zminimalizować występowanie jakichkolwiek opóźnień. W zakres omawianych kompetencji wchodzi zatem umiejętność planowania prac całego zespołu, ale i dbanie o pozytywne relacje między członkami grupy.

Nie sposób nie wspomnieć także o zarządzaniu strategicznym i operacyjnym. To pierwsze dotyczy umiejętnego realizowania celów długoterminowych Autoryzowanego Serwisu BMW, natomiast to drugie wiąże się ze zwiększaniem produktywności i wydajności pracy.

Kompetencje komunikacyjne



Umiejętność komunikacji jest jedną z kolejnych kluczowych kompetencji, którymi powinien wykazać się kierownik serwisu samochodowego w Autoryzowanych Serwisach BMW. Musi dbać o sprawny przepływ informacji - nie tylko między zespołem, ale również w porozumiewaniu się z innymi działami i klientami.

To także zdolność do profesjonalnej rozmowy z pracownikami na rzecz rozwiązywania zaistniałych problemów, zapewniania im feedbacku na temat postępu, jakiego dokonali na swoim stanowisku. Dobry lider wie, jak się komunikować, ale jednocześnie jest dobrym słuchaczem. Pozostaje otwarty na różnego rodzaju inicjatywy, pomaga w budowaniu poczucia wartości całego zespołu i motywuje go do dalszego rozwoju. Wśród kandydatów na to stanowisko ceniona jest również znajomość języków obcych i otwartość na kontakty z klientami zagranicznymi.

Kompetencje eksperckie z zakresu motoryzacji



Kierownik serwisu samochodowego musi posiadać szeroki zasób wiedzy dotyczący branży motoryzacyjnej, dominujących trendów, znajomość marki BMW i konkurencji. Nie można zapominać o wiedzy niebezpośrednio związanej z branżą, czyli o ekologii, wymaganiach prawnych względem produkcji nowych samochodów osobowych i ogólnym kierunku, w jakim zmierza mobilność osób prywatnych.

Osoba, która chce być kierownikiem w Autoryzowanym Serwisie BMW, musi mieć ukończone studia inżynierskie lub ekonomiczne. W ten sposób zdobywa gruntowne podstawy wiedzy, które następnie może poszerzać na szkoleniach organizowanych chociażby w Centrum Szkoleniowym w Jawczycach. Umiejętne zarządzanie wiedzą i wykorzystywanie jej w praktyce to pożądana cecha wśród wszystkich osób zajmujących stanowiska managerskie.

W kierowaniu serwisem samochodowym marki BMW istotne jest połączenie wrodzonych zdolności do przywództwa z pasją do motoryzacji i typowymi kompetencjami managerskimi. Kierownik, który jest ekspertem i liderem, będzie posiadał wystarczające umiejętności do tworzenia dobrego miejsca pracy oraz zespołu cieszącego się zaufaniem klientów.