Wiadomości

  • 1 czerwca 2024
  • wyświetleń: 545

W jaki sposób sztuczna inteligencja wpłynie na branżę IT?

Materiał partnera:

Sztuczna inteligencja to wszelkie oprogramowania, systemy IT i rozwiązania, mające naśladować ludzki umysł. To technologia, która szturmem wkracza w wiele sfer naszego życia. Jest ona również nieodłącznym elementem rozwijającej się branży informatycznej. W jaki sposób sztuczna inteligencja może wpłynąć na rynek IT? Oto kilka prognoz.

W jaki sposób sztuczna inteligencja wpłynie na branżę IT?


Usprawnienie podczas programowania

Dzięki oprogramowaniu AI branża informatyczna przeżywa swój największy rozkwit. Rozwiązania z zakresu AI (Artificial Intelligence) służą obecnie m.in. do tworzenia programów, wspierając z ten sposób pracę programistów. Inteligentne roboty potrafią kodować, sprawdzają błędy ludzkie i analizują dane znacznie szybciej, niż robią to manualnie pracownicy. Dzięki temu praca wielu osób ulega znacznemu przyśpieszeniu.

Planujesz przyszłość w AI? Sprawdź oferty The Protocol

Wsparcie inteligentnych systemów sprawia, że skróceniu uległ czas, potrzebny na projektowanie i optymalizację różnych aplikacji. Roboty przejmują coraz więcej rutynowych działań, wykonywanych dotąd przez ludzi. W ten sposób zyskujemy cenny czas, który możemy poświęcić na tworzenie nowych koncepcji, wdrożenia i komunikację wewnątrz zespołów. Wszystkie te korzyści przekładają się też na możliwość szybkiego tworzenia nowych, coraz bardziej precyzyjnych aplikacji i programów.

Inteligentne chaty i asystenci usprawnią pracę w IT

Narzędziami, które zrewolucjonizowały branże IT (i nie tylko!) są inteligentne chaty typu GPT i wirtualni asystenci. Dzięki nim pracownicy różnych działów mają szybki dostęp do różnych zasobów informacji i mogą zautomatyzować część prac (na przykład pisanie maili, tworzenie raportów, powiadomień). Inteligentni asystenci usprawniają też procesy komunikacji oraz wymiany informacji pomiędzy klientami a firmami.

Ciekawa praca w IT czeka na Ciebie w całej Polsce!

W branży IT zdarzają się usterki i awarie oprogramowania. Klienci potrzebują więc stałego kontaktu z obsługą firm. Dzięki chatom i e-asystentom użytkownicy aplikacji mogą sprawnie zgłosić każdą sugestię. Klienci otrzymują automatyczne, trafne odpowiedzi na zadawane pytania. Nie muszą więc dzwonić do działów obsługi i oczekiwać na połączenie. Roboty w trybie natychmiastowym diagnozują i rozwiązują wiele problemów technicznych. To rozwiązanie sprawia, że zmniejsza się zapotrzebowanie na obsługę tradycyjnych działów Customer Service.

Prostsze i szybsze testy aplikacji

Aplikacje stały się nieodłącznym elementem naszej rzeczywistości. W branży IT sukces osiągają zaś podmioty, które są w stanie stworzyć i szybko zoptymalizować oprogramowania. Zanim aplikacja jako produkt gotowy opuści firmę, przechodzi fazę drobiazgowych i żmudnych testów programistycznych i UX.

Dzięki sztucznej inteligencji testowanie aplikacji odbywa się coraz częściej w sposób zautomatyzowany. Roboty same szybko wychwytują błędy i dodatkowo naprawiają je, co ogranicza zapotrzebowanie na testerów manualnych. Takie rozwiązanie ma szczególnie duży potencjał w przypadku ograniczonych budżetem start`upów, zajmujących się tworzeniem aplikacji. Inteligentne oprogramowanie usprawnia też proces testowania aplikacji pod kątem bezpieczeństwa danych.

Podsumowanie

Sztuczna inteligencja znacząco wpływa na IT i wiele innych branż. To pakiet rozwiązań, dzięki którym przedsiębiorcy są w stanie szybciej rozwijać swoje biznesy. AI oznacza w praktyce automatyzację, usprawnienie komunikacji i przepływu danych w firmach. Wiele prac, które dotąd wykonywali pracownicy, przejmują maszyny, co sprzyja dynamice rozwoju marek IT.

Chcesz sprawdzić ile wyniesie Twoje wynagrodzenie netto? Skorzystaj z kalkulatora brutto-netto.