Wiadomości
- 3 lipca 2024
- wyświetleń: 282
5 powodów, dla których marki potrzebują reklam wideo w strategii marketingowej
Materiał partnera:
Jeśli marki i firmy chcą być widoczne dla konsumentów, nie mają innego wyboru, jak tylko pojawić się przed nimi online. A najlepszym sposobem, by to osiągnąć, jest reklama płatna.
Ponieważ robią to wszyscy, staje się coraz trudniej wyróżnić się z tłumu. W końcu średnio ludzie są codziennie narażeni na setki reklam. To oznacza, że stajemy się na nie odporni.
Dlatego firmy zawsze szukają nowych, skutecznych sposobów reklamowania się. Jak się okazuje, treści wideo stanowią nową okazję. Przyjrzyjmy się dokładniej, dlaczego. Treści wideo to nowa okazja
Możesz być zaskoczony, ale według badań Bitebale z 2021 roku, reklamy wideo generują ponad trzykrotnie więcej leadów niż treści statyczne i tworzą do 38% więcej wyświetleń. Jeśli jeszcze nie wykorzystujesz ich w swojej strategii treści, może warto to przemyśleć.
#1 Wideo personalizuje markę
Wierz lub nie, ale treści wideo tworzą bardziej osobiste i emocjonalne połączenie niż treści pisemne. Marki, które potrafią nawiązać takie połączenie ze swoją publicznością, mogą liczyć na zwiększenie konwersji i dłuższe zatrzymanie klientów.
Współpraca z UGC creator Polska może ci pomóc w osiągnięciu tego celu dla twojej firmy. Ponieważ 83% konsumentów wideo preferuje luźny, konwersacyjny ton w reklamach, upewnij się, że używasz różnych typów wideo w swoich reklamach, takich jak testimonial, tutoriale i wideo instruktażowe. Są to najskuteczniejsze typy reklamy wideo, pokazując, że konsumenci lubią osobisty dotyk. Treści tworzone przez użytkowników (UGC) to świetny sposób na tworzenie takich treści, ponieważ klienci zaznajomieni z produktem mogą budować zaufanie wśród innych konsumentów.
#2 Reklama wideo zwiększa sprzedaż
Treści wideo w marketingu potrafią znacznie podnieść świadomość marki. W końcu, według OptimMonster, 84% konsumentów twierdzi, że wideo marki wpływa na ich decyzję o zakupie produktu.
Obecność marek w mediach społecznościowych już wpływa na decyzje zakupowe klientów, ale wideo pomogło jeszcze bardziej zwiększyć ten wpływ, ponieważ ROI kampanii wideo działa lepiej niż inne typy reklam.
#3 Filmy wideo są częściej udostępniane
Nie chodzi o to, że nie można przesyłać zdjęć znajomym, ale faktem jest, że filmy społecznościowe są udostępniane 12 razy częściej niż tekst i obrazy razem wzięte.
Treści wideo mają po prostu większe szanse na udostępnienie w różnych platformach społecznościowych. Kiedy ludzie są bardziej skłonni do udostępniania treści, w zasadzie uzyskujesz darmową reklamę dzięki swoim obserwatorom i klientom.
#4 Filmy mają wysokie zaangażowanie
Krótkie filmy wideo zalewają media społecznościowe - rolki, historie, TikToki i YouTube shorts. Tego typu treści mogą nie tylko wydawać się bardziej autentyczne i poprawiać konwersję, ale także zwiększać zaangażowanie.
Ponadto, filmy wideo na platformach społecznościowych mają większy zasięg organiczny. Połącz to z wyższym zaangażowaniem, a otrzymasz treści, które zwiększają szanse na to, że konsumenci zauważą twoje produkty. W związku z ostatnimi zmianami algorytmów Instagrama, wideo staje się najskuteczniejszym typem treści do docierania do docelowych odbiorców.
#5 Reklamy wideo nie muszą być drogie
Treści wideo oferują najlepszy stosunek wartości do ceny pod względem zaangażowania, możliwości udostępniania i rozwoju marki. Dzięki internetowym narzędziom do edycji wideo i zapotrzebowaniu na surowe, relatywne user generated content, reklama wideo nie wymaga ogromnych inwestycji i zaawansowanych umiejętności edycji.
Wykorzystaj różne kreacje reklam wideo, które otrzymujesz od twórców UGC, i przeprowadź różne testy, aby sprawdzić, która reklama wideo wypadnie najlepiej wśród twojej docelowej grupy odbiorców. Określ cele swojej kampanii i dostosuj filmy oraz wiadomości do nawiązania kontaktu z przyszłymi klientami.
Na podstawie statystyk i badań, regularne wprowadzanie treści wideo do swojej strategii marketingowej jest absolutnym koniecznością, jeśli chcesz pozostawać na przedzie.
Umiejętność dominowania w treściach online, wysokie zaangażowanie, zwiększanie sprzedaży, uczłowieczanie marek i oferowanie opłacalnych rozwiązań czyni z niego niezbędne narzędzie dla marketerów.