Wiadomości

  • 19 lipca 2024
  • wyświetleń: 538

Fotografia biznesowa - na czym polega jej wyjątkowość, jak się przygotować do sesji

Materiał partnera:

W ostatnich latach coraz więcej pracowników, twórców i przedsiębiorców korzysta z usługi fotografii biznesowej. Dzieje się tak dlatego, że zaczynamy zdawać sobie sprawę, że dobrej jakości usługi i produkty nie zawsze wystarczają, aby zdobyć przewagę nad konkurencją. Żeby potencjalni klienci, pracodawcy i odbiorcy naszej twórczości podjęli z nami współpracę, musimy dać się im poznać. Pomaga nam w tym fotografia biznesowa.

Paweł Tkaczyk fotografia biznesowa fotograf Krzysztof Zaleski


Zdjęcie: Paweł Tkaczyk, Fotograf biznesowy Krzysztof Zaleski

Dlaczego warto zainwestować w fotografię biznesową?



Fotografia biznesowa pod wieloma względami różni się od zwykłej fotografii. Warto zdawać sobie sprawę, że pierwsze lepsze zdjęcie wklejone na stronę internetową nie zawsze zda egzamin i przyniesie nam oczekiwane rezultaty. Zupełnie inaczej jest ze specjalistycznymi fotografiami dla biznesu. Ich zadaniem jest nie tyle pokazanie światu jak wyglądamy, ale przede wszystkim wykreowanie wizerunku osoby, którą chcielibyśmy się stać. Nie jest to proste i wymaga dużych umiejętności, a także doświadczenia.

W fotografię biznesową inwestować jednak warto, gdyż inni ludzie (w każdej dziedzinie życia) oceniają nas po wyglądzie. Jeżeli w naszej branży konkurencja jest duża, klient, na którym w ciągu kilku sekund nie zrobimy dobrego wrażenia po prostu poszuka kogoś innego. Sami także postępujemy podobnie. Jednocześnie w momencie, gdy uda się nam stworzyć dobry wizerunek - możemy liczyć na liczne profity. Jest to zauważalne zwłaszcza w przypadku prowadzenia działalności w sieci, kiedy nie mamy bezpośredniego kontaktu z klientami. W takiej sytuacji zdjęcia biznesowe (pod warunkiem, że są dobre) będą na nas pracować latami.

Pamiętajmy, że na fotografii biznesowej liczy się każdy szczegół. Odbiorca zwróci uwagę na nasz ubiór, mimikę twarzy, postawę, biżuterię i akcesoria, fryzurę, czy otoczenie. Żeby fotografia biznesowa była autentyczna, wszystkie te elementy muszą być perfekcyjnie zsynchronizowane.

Jak przygotować się do profesjonalnej sesji?



Przygotowania do sesji biznesowej powinny zacząć się od długiego wywiadu z fotografem, z którym podejmujemy współpracę (należy zachować szczególną ostrożność w przypadku fotografów, którzy godzą się wykonać dla nas sesję i nie zadają pytań). Dobry fotograf będzie chciał dowiedzieć się jak najwięcej o naszym życiu zawodowym i celach jakie chcemy osiągnąć. Może poprosić o adres strony firmy, żeby zrobić zdjęcia, które będą pasowały do niej wizualnie.

Od fotografa dostaniemy wszystkie niezbędne informacje dotyczące przygotowań do sesji biznesowej. Wspólnie ustalimy w co mają się ubrać osoby fotografowane (większość klientów decyduje się na elegancki, formalny strój, jednak nie sprawdzi się on w każdej branży). Dodatkowo poinstruuje nas w jaki sposób pozować, żeby jak najlepiej wychodzić na zdjęciach.

W wielu wypadkach fotografowie biznesowi współpracują z makijażystami i fryzjerami, dzięki czemu ich klienci mogą skorzystać z tego typu usług na miejscu przed sesją.

Najważniejsze co możemy zrobić przed sesją biznesową to dobrze się wyspać. Zrelaksowani i wypoczęci wyglądamy najlepiej.

portret biznesowy warszawa Sebastian Kaminski prezes bitpeak fotograf Krzysztof Zaleski


Sesja biznesowa - Sebastian Kamiński, Fotograf Krzysztof Zaleski

Fotografia biznesowa: jak znaleźć najlepszego specjalistę?



Znalezienie dobrego fotografa zajmującego się fotografią biznesową nie jest tak proste jak mogłoby się wydawać. W większych miastach można znaleźć wiele ofert dotyczących fotografii biznesowej, co nie oznacza, że usługi te są na odpowiednim poziomie. Niestety, żeby zostać fotografem w Polsce trzeba posiadać jedynie odpowiedni sprzęt i zarejestrować działalność gospodarczą. Żeby wykonać fotografię biznesową nie wystarczy sprzęt i poczucie estetyki. Ważna jest wiedza i doświadczenie. Musimy zdawać sobie sprawę, że profesjonalne zdjęcie biznesowe w każdej branży może oznaczać coś innego.

Warto również podkreślić, że fotograf biznesowy musi być jednocześnie dobrym psychologiem. Klienci w jego obecności muszą czuć się swobodnie - jest to warunek konieczny udanej sesji. Nie każdy fotograf posiada rozwinięte kompetencje interpersonalne, dlatego przed podjęciem współpracy dobrze jest z taką osobą porozmawiać. Jeżeli czujemy, że nie znajdujemy wspólnego języka - szukajmy dalej.