Wiadomości

  • 21 sierpnia 2024
  • wyświetleń: 339

Sprzedaż na marketplace Amazon dla początkujących

Materiał partnera:

Świat handlu online daje możliwości, o jakich jeszcze niedawno można było pomarzyć. Dlatego sklepy stacjonarne powoli wymierają. Jednak samodzielna sprzedaż na Amazon pozwala uniknąć takiej perspektywy. Co więcej, dzięki temu wielu przedsiębiorców stało się rekinami biznesu. Chcesz zostać jednym z nich?

Linkhouse


Wymagania Amazon dla sprzedających



Ważna sprawa: nie każdy może założyć konto sprzedawcy Amazon. Ta największa na świecie platforma e-commerce ma dość wysokie standardy, które odpowiadają za jej sukces. Dlatego sprzedaż na amazon jest możliwa wyłącznie dla tych, którzy spełnią szereg wymagań. Oto najważniejsze z nich.

  1. Własna działalność gospodarcza. Tylko osoby prowadzące firmę mogą handlować na serwisie Amazon. Typ przedsiębiorstwa nie ma znaczenia ani kraj i czas rejestracji. Osoby bez własnej działalności jednak nie zostaną dopuszczone do handlu.
  2. Przejrzyste dane do weryfikacji. Konto klienta Amazon lub firmowy e-mail nie wystarczy. Platforma wymaga dostarczenia szczegółowych danych. Dotyczą nie tylko samej działalności, ale także miejsca zamieszkania. Wyraźny wyciąg bankowy musi więc zostać przedstawiony. To samo dotyczy zdjęć z dowodu osobistego osób, które mają co najmniej 25% udziałów.
  3. Informacje finansowe. Oczywiście trzeba podać numer konta i karty kredytowej. Karta debetowa nie jest akceptowalna.


To tylko część wymagań, które podaliśmy dla ogólnego rozeznania. Po więcej szczegółów warto udać się do ekspertów z Gonito, którzy jak mało kto wspierają polskie biznesy e-commerce.

Pierwsza sprzedaż na Amazon



Założenie konta sprzedawcy to absolutny fundament. Jak zresztą na każdej platformie e-commerce. Amazon oferuje jednak opcję handlu detalicznego, jak i hurtowego. Trzeba więc podjąć decyzję w tym zakresie, ponieważ oba warianty obsługiwane są przez różne panele. Chodzi o Seller Central i Vendor Central.

Plany Amazon



Następną sprawą jest wybór planu sprzedażowego, który raczej należy określić mianem subskrypcji. Tak, na platformie Amazon trzeba opłacać abonament za sprzedaż na marketplace. Wyjątkiem jest plan indywidualny. W jego ramach platforma pobiera należność za każdą transakcję na różnych europejskich rynkach Amazon. Może to być 4 zł 0,99 euro albo 0,75 GBP. Wybór tego planu wiąże się jednak z limitem 40 produktów.

Wybór abonamentu ma więcej sensu. Kosztuje niewiele ponad 160 zł miesięcznie, ale za to można rozpocząć sprzedaż na szeroką skalę. W tym planie Amazon oferuje narzędzia biznesowe, dzięki którym można analizować wyniki sprzedaży na przykład. Zapewniają też pełną obsługę klienta.

Amazon FBA i FBM



Sprzedaż na Amazon nie może obejść się bez planów logistycznych. Chodzi o sposób dostarczania towarów. Centra logistyczne Amazon to po prostu ogromne magazyny. Z nich rozsyłane są zakupy użytkowników. To model FBA. Każdy sprzedawca musi określić, czy będzie z niego korzystał, czy woli prowadzić logistykę we własnym zakresie (model FBM).

Jak wystawić przedmiot na Amazon?



Trzeba zrobić zdjęcie spełniające wymogi techniczne oraz opis. Trzeba określić szczegółowe parametry oferty. Wszystkie wytyczne są dostępne na platformie i różnią się w zależności od kategorii produktu. Spełnienie tych zasad krok po kroku może wydać się uciążliwe, ale właśnie dzięki temu jakość handlu na Amazon cieszy się uznaniem kupujących.

Czy tylko Amazon ma sens?



Handel na Amazon nie jest najprostszy, ale zapewnia dostęp do ogromnej masy klientów. To z kolei prowadzi do wyższych zarobków. Opłaty abonamentowe są przez to niezauważalne i biznes po prostu się kręci. Innymi słowy, spełnienie wymagań platformy się opłaca. Niemniej sprzedaż na kaufland to interesująca alternatywa dla Amazona. Potencjał e-commerce jest tam równie atrakcyjny. Polski sprzedawca może na nim wiele zyskać. Warto tę opcję rozważyć.