
Wiadomości
- 23 stycznia 2025
- wyświetleń: 7212
Wywożenie odpadów zielonych z posesji w ramach usługi dodatkowej. Znamy szczegóły
Do czechowickich radnych trafił projekt uchwały w sprawie usługi dodatkowej w ramach odbierania odpadów z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Chodzi o zapowiadany odbiór odpadów zielonych, w tym trawy.

W projekcie uchwały określono dodatkową usługę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, polegającą na podstawieniu kontenera i jego jednorazowym odbiorze oraz transporcie do PSZOK.
Usługa dotyczy odpadów zielonych pochodzących z pielęgnacji terenów zielonych i ogrodów będących częścią nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. W projekcie uchwały czytamy, że cena za nią wyniesie 240 złotych, a odpady będą gromadzone w kontenerach o pojemności 1,5 m3, 5 m3 lub 7 m3.
Co ważne, w kontenerach nie będzie można gromadzić innego rodzaju odpadów. W przypadku naruszenia tego warunku, mogą one zostać sklasyfikowane jako niesegregowane (zmieszane), a właściciel nieruchomości zamawiający usługę dodatkową może zostać obciążony kosztami zagospodarowania odebranych odpadów, zgodnie z cennikiem przedsiębiorcy świadczącego usługę udostępnionym na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach.
- W przypadku stwierdzenia, iż odebrane odpady pochodzą z nieruchomości niezamieszkałych, właściciel nieruchomości zamawiający usługę dodatkową może zostać obciążony kosztami zagospodarowania odebranych odpadów, zgodnie z obowiązującym cennikiem przedsiębiorcy świadczącego usługę, udostępnionym na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach - możemy przeczytać w projekcie uchwały.
Właściciel nieruchomości będzie zobowiązany zapewnić miejsce podstawienia i odbioru kontenera, umożliwiając tym samym dojazd i załadunek specjalistycznymi pojazdami.
Usługa dodatkowa będzie realizowana na podstawie prawidłowo wypełnionego zgłoszenia zapotrzebowania składanego w czechowickim Urzędzie Miejskim przez właściciela nieruchomości. Wzór zgłoszenia będzie dostępny w wersji elektronicznej na stronie internetowej UM oraz w wersji papierowej w magistracie.
Ponadto w projekcie uchwały możemy przeczytać, że usługa zostanie zrealizowana nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia zgłoszenia. Właściciel nieruchomości będzie zobowiązany do zgłoszenia w Urzędzie gotowości do odbioru podstawionego kontenera nie później niż trzeciego dnia roboczego licząc od dnia jego podstawienia, a także uiścić opłatę za wykonaną usługę dodatkową w terminie 14 dni, licząc od dnia wystawienia noty obciążeniowej przez Urząd Miejski w Czechowicach-Dziedzicach.
Płatności będzie można dokonywać przelewem na rachunek bankowy podany na nocie obciążeniowej bądź w kasie Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach.
Uchwała będzie rozpatrywana przez czechowickich radnych podczas sesji Rady Miejskiej we wtorek 28 stycznia. Będzie ona podlegać ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego i wejdzie w życie z dniem 1 kwietnia.
ZOBACZ TAKŻE

Można bezpłatnie oddać odpady pochodzące z działalności rolniczej na terenie gminy

Gorący tematPodstawienie kontenera i wywóz odpadów zielonych na PSZOK. Wprowadzono usługę dodatkową

[FOTO] Wielkie sprzątanie gminy. Za nami kolejna edycja akcji "Wiosenne porządki"

Kto "zaśmieca" Ptasią Beczkę? Badania odpadów przynoszonych na wyspę przez ptaki

3,9 mln zł dla powiatu na instalacje fotowoltaiczne. Powstaną m.in. przy czechowickich szkołach

Spotkanie konsultacyjne ws. planu adaptacji do zmian klimatu w CEiZ
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.