Wiadomości

  • 3 listopada 2025
  • wyświetleń: 7988

[FOTO] Trwa budowa nowego tunelu. "Koniec z czekaniem przed zamkniętymi rogatkami"

W Pszczynie powstaje nowy wiadukt kolejowy na skrzyżowaniu ul. Dworcowej i Męczenników Oświęcimskich. To jeden z elementów przebudowy linii kolejowej numer 139 na odcinku most Wisła - Tychy.

Budowa wiaduktu kolejowego na skrzyżowaniu ul. Dworcowej i Męczenników Oświęcimskich - 10.2025 · fot. PKP PLK
Budowa wiaduktu kolejowego na skrzyżowaniu ul. Dworcowej i Męczenników Oświęcimskich - 10.2025
  • Budowa wiaduktu kolejowego na skrzyżowaniu ul. Dworcowej i Męczenników Oświęcimskich - 10.2025
  • Budowa wiaduktu kolejowego na skrzyżowaniu ul. Dworcowej i Męczenników Oświęcimskich - 10.2025
  • Budowa wiaduktu kolejowego na skrzyżowaniu ul. Dworcowej i Męczenników Oświęcimskich - 10.2025
  • Budowa wiaduktu kolejowego na skrzyżowaniu ul. Dworcowej i Męczenników Oświęcimskich - 10.2025
  • Budowa wiaduktu kolejowego na skrzyżowaniu ul. Dworcowej i Męczenników Oświęcimskich - 10.2025


Po pracach ziemnych, które realizowane były latem, aktualnie prowadzone są roboty związane z budową konstrukcji nowego obiektu.

- To inwestycja, która przyniesie wiele korzyści dla mieszkańców - w miejscu dotychczasowego przejazdu w poziomie szyn powstaje nowoczesne, bezkolizyjne skrzyżowanie - podkreśla PKP PLK.

Co to oznacza w praktyce?

- Koniec z czekaniem przed zamkniętymi rogatkami - przejazd na drugą stronę torów będzie szybki i płynny, bez zatrzymywania ruchu, większe bezpieczeństwo - zarówno dla kierowców, pieszych, jak i podróżnych korzystających z kolei, lepszą komunikacja w mieście - usprawnienie ruchu drogowego i większy komfort codziennych dojazdów - wylicza spółka.

Wizualizacja - wiadukt kolejowy w ciągu ul. Męczenników Oświęcimskich / Dworcowej w Pszczynie
fot. PKP PLK


Zakończenie budowy nowego wiaduktu planowane jest na pierwszy kwartał 2027 roku. Warto dodać, że w ramach inwestycji polegającej na przebudowie linii kolejowej numer 139 na odcinku most Wisła - Tychy zmodernizowane zostaną stacja Pszczyna oraz przystanki kolejowe Tychy Żwaków, Kobiór, Piasek oraz Goczałkowice.

W sumie przebudowanych zostanie 10 peronów. Po zakończeniu inwestycji z ich wygody będą mogli korzystać wszyscy podróżni, w tym osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Ponadto inwestycja na tym odcinku obejmuje m.in. ok. 47 km torów, ok. 56 km sieci trakcyjnej oraz 17 obiektów inżynieryjnych. Koszt modernizacji tego odcinka wyniesie ok. 960 mln zł netto, z czego 85 proc. pochodzić będzie ze środków unijnych w ramach instrumentu "Łącząc Europę" CEF.

ar, mp / czecho.pl

źródło: PKP PLK

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.