czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Reklama

Wiadomości

  • 9 września 2009
  • wyświetleń: 1856

Poświęcenie katolickich szkół

W dniu 3 września o 11.00 odbyło się uroczyste poświęcenie dwóch nowych, niepublicznych placówek oświatowych w Czechowicach-Dziedzicach – Katolickiego Gimnazjum i Katolickiego Przedszkola, mieszczących się przy ulicy Żwirki i Wigury. Poświęcenia dokonał ksiądz biskup ordynariusz Tadeusz Rakoczy w obecności władz miejskich, powiatowych, oświatowych oraz proboszczy i księży z dekanatu czechowickiego.

Zarówno gimnazjum, jak i przedszkole otworzyło cieszyńskie Stowarzyszenie „Dziedzictwo” św. Jana Sarkandra, którego prezesem jest pochodzący z naszego miasta – ks. Henryk Satława.

- Poświęcić oznacza powierzyć Bogu, oddać Mu w opiekę i ja dziś dokonuje tego oddania z radością. Ogromnie się cieszę, że w naszej diecezji przybyły kolejne placówki katolickie. Wielka w tym zasługa księdza prałata Henryka Satławy oraz znanego ze swych osiągnięć Stowarzyszenia „Dziedzictwo”. Szkoły katolickie powinny być dla innych szkól wzorem kierowania się sercem, rozwoju duchowego i fizycznego oraz ochrony młodzieży przed złem – powiedział ksiądz biskup ordynariusz Tadeusz Rakoczy.

Budynek, w którym przez wiele lat funkcjonowała szkoła zawodowa został gruntownie odremontowany. Wraz z nowym rokiem szkolnym 2009/2010 naukę w gimnazjum, którego dyrektorem została Bożena Głąbek, podjęło dwadzieścioro czworo dzieci z gminy Czechowice-Dziedzice oraz z Bestwiny i Kaniowa. Przedszkolne sale zabaw zapełniło czterdzieścioro pięcioro dzieci, podzielonych na grupy: 3-latków (Kubusiowe Puchatki), 3 i 4-latki (Słoneczka) oraz 5 i 6-latki (Młodzi Naukowcy). Docelowo dyrektor przedszkola Małgorzata Machura – Larwa przewiduje 70 miejsc dla swoich wychowanków.

Źródło: Urząd Miejski w Czechowicach-Dziedzicach / www.czechowice-dziedzice.pl

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.