Wiadomości

  • 18 stycznia 2011
  • wyświetleń: 1748

200 nowych książek dla uczniów

W ramach akcji „Wspólne czytanie z HDI Asekuracja” 15 stycznia do Szkoły Podstawowej nr 3 w Czechowicach-Dziedzicach trafił komplet 200 lektur, baśni oraz czytanek dla najmłodszych.

W ramach kampanii “Wspólne czytanie z HDI Asekuracja”, wspierane są szkoły i biblioteki w całej Polsce. W efekcie działań prowadzonych od 2008 roku do jednostek oświatowych zostało już przekazanych 30 tysięcy egzemplarzy książek. HDI Asekuracja od lat angażuje się w działalność społeczną, wspiera organizacje non-profit i instytucje kultury, działające na szczeblu lokalnym oraz ogólnopolskim.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom placówek, w ramach kampanii „Wspólne czytanie z HDI Asekuracja” zakupiono pulę 2000 książek przeznaczoną specjalnie dla szkół podstawowych, lista tytułów była tworzona w oparciu o rekomendowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej pozycje oraz konsultowana z dyrekcjami obdarowywanych szkół.

Szkoła Podstawowa na 3 w Czechowicach- Dziedzicach została również włączona w ogólnopolską akcję społeczną „HDI dla powodzian”. W ramach akcji, w sobotę 15 stycznia, w salach szkoły otwarte zostało Mobilne Centrum Wsparcia, w którym eksperci – prawnik, psycholog oraz specjalista ds. ubezpieczeń udzielali osobom zainteresowanym bezpłatnych porad z zakresu swojej specjalizacji. W Mobilnym Centrum Wsparcia otrzymanie indywidualnych konsultacji zapewniali: psycholog Witold Pikunas - specjalista interwencji kryzysowej, apl. Żaneta Krupnik - rekomendowana przez Naczelną Radę Adwokacką, która jest współorganizatorem programu MCW oraz Kazimierz Jóźwiak, specjalista ds. ubezpieczeń z Zespołu Ekspertów HDI Asekuracja.

- Ponieważ jako towarzystwo ubezpieczeniowe braliśmy udział w likwidacji szkód popowodziowych w całym kraju, zależy nam by teraz, gdy jest czas na refleksję i wyciągnięcie wniosków na przyszłość, poprzez ośrodki wsparcia dać ofiarom powodzi szansę nie tylko na edukację, ale i poradzenie sobie z problemami osobistymi – mówi Anita Makowska, dyrektor Departamentu PR i Marketingu firmy HDI Asekuracja.

Usytuowanie Mobilnego Centrum Wsparcia w bliskim sąsiedztwie poszkodowanych ma na celu wyeliminowanie barier, zarówno finansowych jak i komunikacyjnych, które często uniemożliwiają powodzianom uzyskanie wsparcia, którego rzeczywiście potrzebują. Jednocześnie dla osób posiadających dostęp do Internetu, została oddana do dyspozycji strona internetowa dedykowana tej ogólnopolskiej akcji społecznej – http://www.hdidlapowodzian.pl. Każdy zainteresowany znajdzie na niej wszelkie informacje dotyczące harmonogramu dyżurów Mobilnych Centrów Wsparcia i zakresu działań zaplanowanych w ramach programu „HDI dla powodzian”. Oprócz tego na portalu uruchomione zostało Wirtualne Centrum Wsparcia, które na zasadzie całodobowej linii wsparcia służy pomocą wszystkim potrzebującym.

Mobilne Centra Wsparcia organizowane są w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „HDI dla powodzian”, której inicjatorem jest Towarzystwo Ubezpieczeń HDI Asekuracja. Kampania ma na celu pomoc osobom poszkodowanym przez zeszłoroczną powódź oraz edukację całego społeczeństwa, na temat zagrożeń związanych z powodzią. W ramach kampanii przekazano już specjalistyczne pompy osuszające do usuwania skutków powodzi Ochotniczej Straży Pożarnej w Wilkowie i Gorzycach.

Kampanię społeczną „HDI dla powodzian” wspierają: Naczelna Rada Adwokacka, Polski Czerwony Krzyż, Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, Związek Ochotniczych Straży Pożarnych, Centrum Terapii i Interwencji Kryzysowej, Radio dla Ciebie, Radio Kolor oraz Gazeta Ubezpieczeniowa. Patronat nad kampanią „HDI dla powodzian” objęła Polska Izba Ubezpieczeń.

aka / czecho.pl

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.